< Tilbake til oversikten

Sojaflocker

Nero sa for siden:

Før jul kjøpte jeg en pose med Sojaflocken fra helsekost. Skulle bruke den i en oppskrift jeg hadde da.

Nå lurer jeg på hva annet jeg skal bruke det til?
Har nesten en hel pose på 500 gram igjen. Den var dyr - så den bør jo brukes til et eller annet :o

Tips og oppskrifter mottas med et smil :)

Gerd sa for siden:

Jeg har brukt de til å lage "brødmix" til lavkarboutgave av "Tilslørte bondepiker" [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2770&amp;albumid=327&amp;dl=1298821903&amp;thumb=1[/img] trykk på bildet og oppskrifta kommer frem.

Ellers så tror jeg det kan være fin å bruke den brødmixen, med mer smør i som "kjeksbunn" til ostekake ( har ikke prøvd ennå)
:)

Charlott sa for siden:

Ville ikke forundre meg om de var kurante til panering etter en tur i blenderen?

lillemeg88 sa for siden:

DET var en god ide :) skriver opp på handle-listen

Kitsu sa for siden:

Jeg spiser dem til frokost jeg. XD

lillemeg88 sa for siden:

hva har du til de?

Kitsu sa for siden:

Bruker de som frokostblanding. Med kokosmelk eller fløte blandet med vann. Blander ofte i div. frø eller kokosmasse og.

lillemeg88 sa for siden:

takk for tips, det skal prøves :D

Nero sa for siden:

Takk for tipsene!

Skal prøve det i bunnen på en ostekake, blir sikkert godt.

Kanskje jeg blander litt i CF i morgen til frokost, kan jo være at det også blir godt.

Hvis noen har en bake-oppskrift med sojaflocker, legg den gjerne igjen her :)

lillemeg88 sa for siden:

ja, er sikkert godt i CF! kan tenke meg det kan være godt i cottage cheese også, og i pisket krem kanskje? ååå, kjenner jeg gleder meg til å få kjøpt det nå!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.