kosline sa for siden:
Når ska d bli lov å eta pommes frites igjæn da?? æ e bekymra..:eek:
Og for å itj snakk om smågodt!!:eek:
kosline sa for siden:
Når ska d bli lov å eta pommes frites igjæn da?? æ e bekymra..:eek:
Og for å itj snakk om smågodt!!:eek:
valleygirl sa for siden:
hvis det er en bekymring, så bør du nok vurdere om dette er det rette for deg. kan bli i overkant tøft........ Mange av oss bør nok ikke spise pommes frittes resten av livet. HVem bør egentlig det, når jeg tenker meg om? Men alvorlig talt, når og hvis du ønsker å spise det igjen, avhenger vel av motivasjonen for å begynne på et lavkarbo kosthold i utgangspunktet? Eller kanskje dette var en spøk jeg ikke skjønner?
Gracella sa for siden:
Til påske, St.Hans, bursdagen din og lille julaften :D:D:D.
Vel, fra spøk til alvor.... Med mindre du ikke har tenkt til å legge om kostholdet ditt, så blir det ikke egentlig lov i det hele tatt siden det ikke er sunt og det er det vi blir overvektige og syke av i første omgang.
Etter å ha levd uten sukker en stund vil du faktisk oppleve at sukkerhungeren går over og at hvis du spiser noe med mye sukker i, så er det ikke så godt som du forventet!
Personlig var julen en nedtur når det gjalt alt det godteriet jeg hadde gledet meg til å spise... :(. Det ble til at julen ble mest lavkarbo/ketolyse allikevel.
Prøv å tenke igjennom hva du vil med lavkarbo/ketolysen din: er det bare for å miste noen kg til en bestemt anledning så kan du begynne å spise hva du vil etterpå.
Hvis lavkarbo/ketolyse er et middel til å oppnå en sunn og frisk kropp for resten av livet, så vet du at du aldri kan begynne å spise pommes frites eller smågodt igjen - men en gang i blant er det vel greit - og det er ikke hver uke... :o
Gracella sa for siden:
Hmm, ja det lurte jeg også litt på... :confused:
Goggen sa for siden:
Hvis dette er alvorlig ment.
Chips,Pomme frites,Potetsnacks osv. inneholder mye fett som er sterkt varmebehandlet. Fett endrer egenskaper ved høy varme og skaper uheldige effekter i fettet. Hvis du snakker om å spise det en gang eller tre i året, er det sikkert ikke direkte farli, men ikke å anbefale.
Smågodt er sukker. Sukker løser ut insulin. Insulin lagrer fett.
I tillegg inneholder de en en coctail av e-stoffer, farger vi ikke riktig vet hvordan virker. Mange av e-stoffene er jo naturlige. Nær sagt alt i mat har et e-nummer. Men det er også mange kjemiske ikkenaturlige e-stoffer. De er testet og godkjent hvar for seg, men ingen har helt kontroll på hvordan de oppfører seg i kroppen i en salig coctail.
Styr unna begge deler!
kosline sa for siden:
hehehe,,, var nok bare en liten skøyer som stakk meg, etter å ha lest og lest om karbohydrater opp og ned,, hit og dit.. Trengte kanskje litt oppmuntring..=))
Og d fikk jeg..
Det er snart påske!!! hehehehehehe.....
Megvel sa for siden:
Dessuuuuten, det går an å bake tingtangs-fliser i ovnen.
Og ha olje på. Som rapsolje.
Tingtangs (mildt utskeiende) kan være gulrøtter, søtpoteter, kårot, straite ting kan være bakte striper med brokkoli...kanskje andre har ideer?
Ellers, OM, du hadde lyst å spise pf så gå på MacD med en venn, ha salaten med kylling (be om majones istedenfor dressingen), og spis pf fra kompisens pakke etter den er begynt å bli kald. DET får deg bort fra pf for en stund. Blærk.
Kristin_B sa for siden:
Chunky sa for siden:
Når det gjelder McDonalds så vet du kanskje at de har sukker i nesten ALT? Selv i hamburgerkjøtt, salater - og ikke minst i pommes frites. Det er slik de får folk hekta :) Det er f.eks. 10 gram rent sukker i en BigMac.
Carisma sa for siden:
Stilig... :eek:
Megvel sa for siden:
Det er DERFOR bare salaten med grilla kylling uten dressing men med majones er ok. Og etter den deilige salaten er det SÅ nedtur med en dvask McD pommes...veldig bra kur!
Chunky sa for siden:
Bortsett fra at salaten UTEN dressing og krutonger inneholder 3% sukker... :eek:
www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/menucal.jsp
Søk på Grilled Chicken Caesar Salad, uten dressing og krutonger
scartz sa for siden:
høh merkelig. jeg har ei venninne som har jobba på mcdonalds, og hun sier at det er bare tull at det er sukker i salaten.. (for bedre holdbarhet)
Chunky sa for siden:
Vel, dette er jo McDonalds egne offisielle tall
scartz sa for siden:
Men da mente hun/vi salaten som er på burgeren da, var ikke snakk om kyllingsalaten..
luringen sa for siden:
det finnes jo endel sukkerfritt godterier om det kniper veldig da..Og etterpåkniper det i magen .:lol:
kosline sa for siden:
hehehe...Akkurat d jeg hadde trengt!!:D
kosline sa for siden:
Jeg skjønner ingenting av det her.. Prøvde å svare kristin her men.. Svaret kom jo helt på bunnen, så det vart jo litt teit..=/
Megvel sa for siden:
Den Macdonaldssiden er potensielt den mest umulige jeg har lest på lenge...
nutrition.mcdonalds.com/nutritionexchange/chooseCustomize.do
Denne er bedre.
Det er altså 6kh i salatmiksen, vil tro at mye av det er fiber...
blåbær sa for siden:
Hvis du trykker på siterknappen, så skjønner vi jo hva du svarer på. Svaret kommer fremdeles på bunnen, men det er likevel lettere å se hva du mener da.
kosline sa for siden:
Thanks!!! Tar litt tid å forstå hvordan ting fungerer her inne...:D
energibunten sa for siden:
hehe fornøyelig tråd. Noen idag sa at MC-burger var så fetende, jeg sa det er mye annet som er problemet enn det og nå fikk jeg fint svar på det. 10g sukker + fint mel, jaja, burger er karbobombe altså...det var det jeg visste. Og Pf gjør ikke måltidet mer balansert akkurat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.