< Tilbake til oversikten

Forandringer med Ketolysekuren

achillea sa for siden:

De siste ukene har jeg lagt merke til flere forandringer med kropp og smak. Ting faller på plass i hodet og kroppen gir tydligere signaler om hva den ønsker av mat.

Begynte på ketolysekuren ca 1. okt. Har egentlig trivdes godt på maten hele tiden og egentlig ikke savnet noen spesielle ting, selv om det til tider har vært tungvindt å ha et slikt kosthold, med en del reising og møteaktivitet hvor en ikke styrer serveringen.
Dette har ført til at jeg har hatt kontrollerte inntakk av nei-mat jevnlig f.eks pizza og risgrøt. Ikke hver uke men av og til. Det virker som det ikke har gått nevneverdig ut over vekttapet før jul. Etter nyttår har jeg ført et mye strengere regime og har unngått det aller meste. Vært veldig foriktig med brøderstatning, sukkerfrie sjokolade og generelt prøvd å gjøre alt riktig uten å gå ned noen ting, frem til forrige uke.

Hva er forskjellen.....
Igjen har jeg vært på jobbreise, hvor mer hva som er tilgjengelig styrer hva jeg spiser. Har da spist god hotellfrokost, salat til lunsj og så syndet litt til middag - litt brød ( tilsammen 1-1 1/2 skive på 4 dager), ikke hatt kontroll på sauser og pureer, tillot meg 1/4 potet og ca 1 ss fatastisk, nydelig italiensk sjokoladekonfektkake m/nøttebunn. Var utrolig spendt da jeg kom hjem hva vekten ville vise og den viste - 0.8 kg på 5 dager :D

En annen ting jeg har erfart de siste dagene er at jeg ikke klarer å spise for søte ting. Var i bryllup på fredag og skulle spise litt kake. Tok litt av flere sorter - gamle favoritter, men klarte ikke å spise noen ting, da alle var alt for søte. Klarte rett og slett ikke å få det ned.
I dag var jeg igjen på reise og skulle spise på flyplassen, da jeg var fremme på hotellet for sent til å spise middag der. valget sto mellom pølse,baguett og pizza. Ingeting av det friste må jeg innrømme, men valger falt til slutt på pizza. Klarte å spise mesteparten av den, men randen stoppet helt opp, smakte ikke i det hele tatt, selv om det har vært noe av det beste tidligere.

Ser heldigvis at en ikke faller tilbake i gamle feller, selv om en etterhvert går over til mer generell lavkarbokost. Har ikke et relgiøst forhold til lavkarbo, så det er litt spening om hvordan det går videre. Noe av det jeg savner er å kunne spise smoothie, risgrøt og vafler, ellers trives jeg utrolig godt med kostholdet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.