< Tilbake til oversikten

Direkte fra sultekur til Atkins? Mulig?

Gunnar sa for siden:

Hei!
Beklager hvis svaret på spørsmålet allerede fins i systemet et eller annet sted.
Jeg har alltid vært for stor, og gikk på 'hypen' med Noka for å gå ned i vekt.
Dess mer jeg leser dess mer forstår jeg, og det ser ut som Atkins kan passe meg bedre.
Både nå og resten av livet, jeg er jo glad i mat :D

OK, er det noen som har noen tips for meg?
Jeg har bare tenkt å spise/drikke opp en halv boks med Noka som jeg har igjen,
og så gå over til Atkins.
Tror dere det vil gå greit bare å gå rett over, eller må kroppen få avvenne seg med sultekuren først?
For ordens skyld så kan jeg nevne at jeg trener en del i tillegg til å 'sulte' meg, nettopp for å prøve å holde forbrenninga oppe.

På forhånd takk!
Gunnar

aveline sa for siden:

Hei Gunnar!
Du vil bli oversvømt av gode, velvillige og hjelpsomme råd her inne. Jeg er selv relativt ny - og har fått enestående oppbacking.
Les, les og les av hva som er skrevet. Jeg brukte nær 2 uker på å forberede meg, med å lese tips og råd her på lavkarbo
Jeg syns faktisk at jeg har lært mer av folket her inne enn av Atkins-boken.!
Jeg er nå inni min 5. uke - og har ikke vært i nærheten av å føle sult.
Masse lykkeønskninger fra
Aveline

Nille sa for siden:

Hei og velkommen !! :D
Jaaada, bare kjør i gang du ! Aller best er det om du leser boka imens du spier ferdig pulveret ditt !
[font=Verdana][/font]
Ellers kan du finne masse nyttig tips og info her:
www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html

Har du spørsmål underveis er det bare å spørre !! :)

Lykke til :D

Musti sa for siden:

Heisann Gunnar!

Velkommen til oss!
Kast boksen din, kjøp Atkinsboka og sett igang.
Skal garantere at du vil føle deg mye, mye bedre med Atkins-kosthold enn det pulveret ditt :D

Lykke til!!

Gunnar sa for siden:

Tusen takk for svarene og den hyggelige velkomsten!

Så i morgen blir det tur i bokhandelen, pulveret må jeg spise opp (er jo svindyrt vettu, kan ikke kaste det :D).
Det er vel i grunnen ikke mer pulver igjen enn at det tar slutt i morgen, uansett.
Atkins fra torsdag kan passe (det er vel nesten bare å følge instruksjonene på toppen av denne sida?)

Jeg må prøve å holde meg på det forumet her en stund, virker som det er en fin gjeng her.
Rettelse: virker som det er en SUPER gjeng her!

Takk igjen,
Gunnar

Summer sa for siden:

Hei og velkommen! :)
Har du mye du vil ned? Jammen bra det er slutt på pulveret i morgen! :p

Gunnar sa for siden:

Takk! Skulle ideelt sett gått ned ca 30kg, da havner jeg på 80kg som jeg husker var en behagelig vekt. Men jeg vet også at alt mellom 80 og 90 går fint, avhengig av hvor mye jeg trener. Har ikke lyst å bli '70-talls-tynn' heller. Ser på min fars gamle bukser at folk var skrekkelig skrinne på den tida. Har et hav av tid, siden jeg er arbeidsledig og uønsket på arbeidsmarkedet (er nyutdanna).

Skjønner ikke hvorfor jeg rota meg borti det der pulver-greia igjen...
Sulten som fy, svimmel, og en øresus fra helvete.
Der har du pulverkur.

Gunnar

Summer sa for siden:

Nei, det er nok ikke noe sunnt for helsen... Men det er jammen bra du har kommet inn på rett spor nå da! ;) Blir veldig spennende å følge deg, håper du er av de som får raske resultater!
Nyutdannet, - innen hva da? Ferdig i vår og arbeidssøkende siden eller?

Gunnar sa for siden:

- det håper jeg også ;) - IT, selvfølgelig (derfor jeg er litt for stor, haha). - Det stemmer, og det er ikke gøy. Er visst utafor alle velferdsordninger iom at jeg har vært student og ikke tjent penger. Får ikke IT-jobb, for der må du ha erfaring. Får ikke andre jobber, for der er jeg "overkvalifisert" så dem tror jeg forsvinner når jeg finner noe bedre. Har sikkert søkt tredve jobber allerede...

Forøvrig kjøpte jeg "Boka" idag, og Karbo-teller heftet.
Ketostix fikk jeg også tak i.
Har spist kylling med smeltet ost på til lunsj (uff, jeg fikk dårlig samvittighet...).

Pulveret skal jeg porsjonere i små poser på 0,5-1,0 gram og selge på gata (uten å si no om hva det egentlig er).
:D

Takk for alle svar, vi snakkes!
Gunnar

Begod sa for siden:

Vil gjerne høre mer om treninga di.

Anbefaler dette opplegget:

www.tech-nutrition.com/default.asp?go=art&id=89

Du kan godt holde et Atkins kosthold samtidig som du trener ryp.

Gunnar sa for siden:

Takk for linken! Jeg er av alle ting en jogger for tida! Prøver å ikke overstige fire ganger i uka, da det kan bli hardt å være kne i lengden. Har frivekter og pressbenk i kjellern, MEN har ikke brukt de det siste året fordi når jeg trener vekter så blir jeg fort svær. Og jeg kan ikke unngå å spise masse (det var ikke bra før, men med retningslinjer fra Atkins kan jeg sikkert begynne på igjen). Så jeg fikk i en tid negative assosiasjoner til vektene, for jeg gikk veldig mye opp i vekt når det sto på. Hadde sikkert helt feil kosthold, så det var både muskler og fett som samla seg på kroppen.

Ro-maskin hadde samme effekt som vekter.
Fikk masse muskler og fett (lurer på hva jeg spiste på den tida?).
Rodde og rodde og ble bare dvask og stor :confused:. Det var helt tragikomisk.

Så for øyeblikket er det kondis, men etter en stund på Atkins finner jeg vel tilbake til vektene.

Gunnar

Begod sa for siden:

Skulle virkelig ønske at jeg hadde det problemet :eek:

Har du også det problemet at alt fettet legger seg rett på maven?

I så fall har du lavinsulinfølsomhet, som meg, og må redusere inntaket av karbo ( spesielt karbo med høy Gi)for ikke å bli så innmari sulten og legge på deg så mye fett.

Et lavkarbo kosthold vil være det rette for deg, med dine forutsettninger vil det være mulig å bygge rene drømmekroppen ( hvis nå det er ønskelig).

Gunnar sa for siden:

Begod,
Er redd for at fettet har lagt seg overalt, untatt føttene.
Har en ring som gikk sin gang fra langfinger til lillefinger etterhvert som jeg ble fetere...
Men mesteparten er jo på og rundt magan.

For øyeblikket er kroppsredusering prioritert foran kroppsbygging :D
Når lavkarbo opplegget har hjulpet meg ned i vekt, så får jeg begynne å se på vektene også, for det er veldig tilfredsstillende å drive med.

Takk igjen,
Gunnar

nalana sa for siden:

Du er en herlig fyr du Gunnar, tror jeg har ledd høyt 3 ganger allerede i denne tråden, og den er jo ikke akkurat lang enda:D

Vi trenger flere gutter/menn her, spesielt med tanke på julebordet vi skal ha i januar:p . Tør du å bli med!?

Huldr sa for siden:

:DJeg lo jeg også, særlig av det pulver-salget ditt...:D

Ulex sa for siden:

Velkommen - og bare gled deg til et nytt og bedre liv! Fettet kommer til å renne av deg (bokstavelig talt - det hender man får litt, ehemm, løs mage til å begynne med fordi det er så mye ketoner som forsvinner ut) hvis du begynner å trene igjen for alvor, samtidig som du får muskler sååå fort! Min evig magre mann la på seg 8 kg muskler da vi la om kostholdet - på den samme maten som jeg ble kvitt 18 kg fett på.

Varm hilsen fra
Ulex

nalana sa for siden:

Det er dette som bare er heeelt genialt. Ingen får komme til meg og snakke om usunn slanking og lavkarbo altså.
Det at man kan legge på seg eller ta av av akkurat samme maten burde være det første "hintet" og det kan i grunnen ikke sies ofte nok eller høyt nok.
Derfor måtte jeg bare gjenta og utheve.
Håper det er OK Ulex?

Gratulerer til dere begge med flotte resultater forresten!

nalana sa for siden:

Ikke for å være påtrengende her altså, men jeg bare MÅ komme med et forslag til avatar til deg Gunnar. Dette er din navnebror fra Sesamy Street. Du har sikkert lagt merke til at det er en del muppet-avatars her, så den hadde passet fint til deg på flere måter:p .

Grafikken er ikke kjempebra, og du må selvfølgelig bruke hva du vil, eller være foruten slik du er foreløpig. Kunne bare ikke dy meg jeg skjønner du:D
Og du kan godt bruke den selv om du ikke føler for å "Muppe";)

Gunnar sa for siden:

Takk alle sammen! For en fin gjeng ;)
nalana, takk for avataren, den legges inn pronto.
Jeg kan jo legge til at jeg ble kalt Ole Brumm i tidligere tider,
men turte aldri spørre om det var fordi jeg var kvasifilosofisk eller om det var den fysiske likheten som gjorde at jeg fikk tilnavnet.
Kanskje begge deler?

Julebordet tror jeg neppe jeg har sjans til å bli med på, sett fra et økonomisk synspunkt.
Ellers høres det jo ut som de få gutta som blir med, kommer til å få det bra!
De må bare huske at kvinnfolk er som karbohydrater: litt er OK, men blir det for mye så skjærer det seg.

Gunnar

Musti sa for siden:

[center] [/center]

Gunnar sa for siden:

Oops, ble visst ikke liten nok den skrifta der...

nalana sa for siden:

Gratulerer med ny avatar Gunnar:D

Jeg vet om et sted hvor du kan få tak i ole brumm avatar hvis du går lei og ønsker å bytte. De har mye finere grafikk også:)

ryli sa for siden:

Skulle ønsket du kunne tipset meg om dette før, Gunnar. Har havnet oppi en del trøbbel med jentene her på forumet, skjønner du. Det er så mye :full: og :_punk: og :syklubb: her, så det er lett å havne i trøbbel. Ellers ønsker jeg deg masse lykke til. Skal bli morsomt å følge deg videre. :snill:

Gunnar sa for siden:

Hei!
Vært på induksjon i snaaart tre dager nå.
Tjuvstarta på onsdag; men bare halve dagen.
Har spist mye kylling, egg og bacon (+obligatorisk salat og vitaminer :D).
Prøver å pøse på med så mye fett som mulig, men det renner bare av maten.
Ellers intet å berette. Har ikke gått ned, men ikke opp heller.
Det i seg selv anser jeg for et mirakel, for jeg har spist og spist og egentlig ikke fått den whoosh effekten der bak, hvis dere skjønner.
Lettere obstubert, tenker jeg. Går det særlig lengre så er det vel diamanter som kommer ut.

Ketostix: "moderat".
Ånde: lukter bare snus...

Men FOR et mareritt jeg hadde i natt... drømte at jeg spiste pizza og hamburgere med brød...
Våkna med dårlig samvittighet.

Og i et anfall av hysteri, kasta jeg gjenværende kylling og bacon i frysern.
På grunn av innholdfortegnelsen, "inneholder kylling, sukker, salt" eller noe sånt.
Må være marinaden. Heretter blir det ikke så mye ferdig kylling, jeg kjøpte noen frosne høner (og en av dem ligger og koker nå).
Skal stekes etterpå, og JEG får bestemme krydderet!

Ha en fortsatt fin helg!
Gunnar

nalana sa for siden:

For å unngå å bæsje diamanter (AUUU ) , så er det lurt å drikke ekstra mye vann. Ekstra fett hjelper også, men det er du kanskje flink nok med. Jeg tar i tillegg Oxy-tarm, som er tarmrensende, og gir løsere mage. (Ikke avføringsmiddel altså;) )

Albertine sa for siden:

Vann gjør susen, og du kan kanskje prøve en skive Fiberrik eller to, de inneholder masse fiber og lite karbohydrater. Tre liter vann i løpet av dagen er bra.

smosje sa for siden:

Hei Gunnar!

Lykke til! :) Jeg føler meg riktig dikker på at du har den rette innstillingen; Godt humør, sunn fornuft og motivasjon!
Håper du blir værende lenge, og gleder meg til å følge med. har du en dagbok ennå? Jeg tror den hadde blitt god lesning!:D

S.

Ulex sa for siden:

:eek: Auau! Jeg har inntrykk av at så lenge jeg får i meg både nok vann og nok Omega-3, så er ikke det der noe problem. Men hvis jeg glemmer det i tre-fire dager (typisk ute på jobbreise, travelt etc.), så begynner ting å gå... treeegt. Under induksjonen var det derimot bare woooosh hele veien.

Vann er viktig. Drikk så mye at du tisser omtrent blankt. Ok, ferdig med pinlige detaljer nå! ;) Over til potensielt nyttige tips:
Hvis vannet der du bor ikke er så godt, så hjelper det å ha et par liter med en sitrondråpe i stående i kjøleskapet. Jo kaldere det er, desto mindre smaker det. Hvis vannet lukter klor, så hjelper det med en sånn termokopp med lokk på, da kan du drikke det uten å kjenne klorlukta. Har en sånn på jobb - og forleden oppdaget jeg nok en fordel med den: Når man velter koppen over tastaturet, er det MYE mindre søl med lokk... :rolleyes:

Fortsatt lykke til, Gunnar!

Vennlig hilsen
Ulex

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.