< Tilbake til oversikten

Pastiller

Sisla sa for siden:

Hei,
Jeg er helt ny her, men selv om jeg har lest så øyet er stort og vått, så har jeg fortsatt noen spørsmål.

1. Hva er hovedforskjellen på Lindberg og Atkins? At Lindberg måler GI mens Atkins karbo? Hva er årsaken til at dere velger det ene fremfor det andre?

2. Jeg spiser Nicorette tyggegummi. Noe sier meg at dette er noe jeg må kutte ut?

3. Jeg drikker ikke melk annet enn i kaffe latten som jeg lager meg hjemme - kanskje to om dagen med suketter. Bør jeg kutte ut dette?
    Jeg forstår ikke hvorfor man blir anbefalt å spise fløte, men ikke kan drikke melk?

4. Jeg får så sinnsykt dårlig ånde når jeg spiser lavkarbomat. Kan jeg tygge pastiller?

5. Kan jeg spise alt av grønnsaker?

Noe av dette står sikkert i andre tråder, men jeg tror jeg kommer til å bruke uker på å komme igjennom det, så jeg hadde blitt glad om dere gav meg noen startråd.

Til slutt er jeg litt nysgjerrig på hva som er favoritten blant matvarene dere kan spise. List gjerne opp 5 stykker :)

Takk - nå skal jeg snart ut å kjøpe målbånd :) :p

Mellon sa for siden:

Jeg er langt fra noen ekspert, men prøver å svare alikevel, svarene mine er med rød skrift her, håper flere vil svare for jeg er litt nysjerrig selv på enkelte punkter.

Kitt sa for siden:

Ang. melk og fløte:
Vi skal ha mest mulig fett og minst mulig karbohydrater.

(Lett-)Melk har 4.7g karber og 1.5g fett.
Kremfløte har bare 2.9g karber og så mye som 38g fett!:heia::heia::heia:

Et glass melk (2dl) vil jo bruke opp halvparten av dagens karber for oss på ketolyse feks!

Og kumelk er for kalver, ikke voksne mennesker!

Jabba sa for siden:

Vedr. dårlig ånde - prøv med et godt munnvann....jeg bruker SB12 - og det hjelper faktisk!

Sisjord sa for siden:

jeg bruker listerine å det funker kjempe bra, pluss at jeg spise store IFA da... har testet ut dette med urinstixs å de slår ikke ut på de hvertfall...

froken sa for siden:

Er det noen som vet om det finnes salt lakris pastiller vi kan spise på lav karbo?

valleygirl sa for siden:

kan ikke huske at atkins tar opp dette med GI

Sisla sa for siden:

Ja, det gjør det faktisk. Takk for tipset.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.