Dette er verdens aller beste suppe. Har du god tid en dag og skal kose deg er dette en sikker vinner :)
4 løk
1 chilli (eller pulver)
3 fedd kvitløk
1 l vann
2 buljongterninger
1 glass medium tacosaus
1 boks hakkede tomater
3 kyllingfileter +++
Hakk opp løk, kvitløk og chili. Freses i olje i panna/gryten.
Tilsett vann og buljong. Kok opp og tilsett tacosausen og tomater.
Kok i 2 timer (på svak varme)
Tilsett så kyllingfilèene og kok alt 1 time til.
[font=Arial][/font]
Denne skal egentlig spises med tacochips, creme fraiche og ost i tallerken deretter suppe. Men kutter du chipsen smaker det minst like godt!
Nam nam……
mmmm,dette hørtes godt ut...
I sverige får man jo også kjøpt poser med ferdig tacokrydret kylling i biter (utrolig god i salat!!) som sikkert også er godt til denne retten!! :)
Men altså...suppa skal kokes i tre timer totalt! Det er jo vanvittig mye. Jeg vet ikke om jeg gidder å passe på en gryte så lenge. Noen som har prøvd med kortere koketid? Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå an, hverken chili eller løk trenger å kokes så lenge.
Ja den blir best når den kokes lenge, men det funker også bra med kortere koketid det har jeg prøvd flere ganger :) Veldig grei å la den koke lenge dersom du skal ha middagsgjester f.eks også velge hvor lenge du koker dersom du vil ha den til middag en dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.