< Tilbake til oversikten

12. januarfolk! Ny oppdateringstråd

Stellamor sa for siden:

Den andre ble så lang.

Jeg har veiedag på mandager, og vekta i dag viser ned 600 gr. :)

Lizzi sa for siden:

Jeg har veid med i dag jeg og. 800 g ned :D Totalt 8 kg ned siden 5 jan. :heia:

Enig med at tråden ble vel lang. var med i et forum en gang hvor vi langde ukes tråder. Hadde det vært noe? Da skrev vi bare ukenr sammen med tittelen.

Areola sa for siden:

Hva er galt med lange tråder?

Om man trykker på den grønne firkanten foran tittelen, hopper man direkte til første uleste innlegg.

Everio sa for siden:

Så flotte nedganger :heia:

Jeg har byttet veiedager til fredager. Blir så deppa over å gå opp i vekt hver helg!

Tulla 81 sa for siden:

Grøss og gru...
Etter jobbreise og karbohelg er jeg pt. 64,6 kilo... Går ikke akkurat riktig vei, men jeg har meg selv å takke.
Ny uke, nye muligheter.
8 kilo igjen enda... Føler jeg har hatt det samme målet siden nyttår... Ikke bra!

Dere andre er så flinke!

angel71 sa for siden:

Gratulerer med flotte resultater alle sammen :)

Endelig har det løsnet for meg også etter 1 mnd med vekten omtrent stillestående. Hadde utgangsvekt 12. januar på 76,9. Lå i 1 mnd på 75,9.og hoppet opp 2 også litt ned og slik også og ned igjen...

De siste 2 ukene har jeg gått ned 600 g. Det er jeg veldig happy for, den peker nedover igjen og jeg er overlykkelig :D:D Og totalt siden 12. januar har jeg nå gått ned 2,1 kg. Tickeren viser igjen totale målet mitt.. jeg vingler litt med det og delmål hehe.. men har bestemt meg det er tickeren til jeg er i mål :)

Så om dere kommer på et platå eller fler.. fortvil ikke. Bare fortsett videre. Plutselig løsner det igjen :)

Stellamor sa for siden:

Er ingenting galt med lange tråder, men er vel mer oversiktelig å starte en ny når man passerer 150/160 innlegg?

S@nne sa for siden:

Hei!
Jeg hiver med med her om det går greit...? Siden 12 januar har jeg gått ned 4,8 kg, men de siste to ukene har jeg kun gått ned 400 gram i uka. Syns det går litt sakte, men er veldig glad for at det går nedover i hvertfall. :)

Bee sa for siden:

Hiver meg på her jeg også hvis det er greit.

Starta på ketolyse for n'te gang 12. januar, og har siden da gått ned 6.5 kg.

De to siste ukene har jeg gått ned hele 100 gram. Imponerende. :p
Har 3-5 kg igjen til målet er nådd.

Lizzi sa for siden:

Her var det mange fine resultat:D
,- og så lenge vekta går riktig vei må vi vel være happy:)

smil! sa for siden:

ville bare titte innom og si gratulerer til alle sammen jeg!! så flinke dere har vært!!!
lykke til videre!!:)

Snehvit sa for siden:

Gratulerer alle sammen!!! Dere har vært superflinke!

Har dessverre ikke gått så bra med meg... Begynte sammen med dere 12. januar, og har bare gått ned 1 kg... Og det skjedde første uka! Så jeg er litt frustrert for tiden, men gir ikke opp håpet! SKAL klare 10 kg til sommeren, og dermed basta! Kampen mot kiloene gir jeg ikke opp! Og JEG skal vinne!!!!:boxing::boxing::boxing::boxing::boxing:

Kpia sa for siden:

Hei,

Henger meg på denne tråden:o
Begynte ca 15. januar, og har gått ned 5 kg siden da. Synes det går sakte, men jeg har lært at jeg skal være tålmodig, og faktisk tenkte på at jeg har lagt om livsstilen min litt. Målet er uansett 8 kg til og jeg håper at jeg klarer det innen sommeren.

Det hjelper så mye å lese i forumet om hvordan andre har det på godt og vondt. Føler liksom ikke at man er så alene om å slanke seg da...:rolleyes:
Uansett er det så mange som er så flinke her, selv var jeg ganske stolt da jeg kom meg gjennom barnebursdag og familiebursdag for datteren min med lavkarbo-kaker. Jeg bakte selvfølgelig vanlige kaker til de andre, men da jeg også hadde alternativer, trengte jeg ikke å "sprekke" for det. Ostekake og Suksessterte er nydelig...:p

Veier meg hver dag, og vet at det kan bringe frustrasjon og forvirring, men det har også vært litt motivasjon. Nå har jeg "rød uke", og regner ikke med at vekta rører så mye på seg i noen dager fremover..

Everio sa for siden:

Oppstart ketolyse 12.01.2009
Veiing 19.01 - 3,6 kg
Veiing 27.01 - 1,4 kg
Veiing 02.02 - 1,1 kg
Veiing 09.02 - 0,1 kg (mens)
Veiing 13.02 - 1,2 kg
Veiing 20.02 - 1,2 kg
[color=#800080][/color]
totalt 8,6 kg, og superfornøyd med det :D

Lizzi sa for siden:

Hei folkens.
Da kryper uka seg mot slutten... og jeg har etterlengtet ferie :) Denne uke har gått sånn passe, litt for lite trening, og jeg syklusen gjør at det ikke blir den store vektnedgangen.
Dere får ha fin veiedag på mandag, jeg er i Eilat (huff så leit ....) og skal kose meg med sol og ferske grønnsaker :D

xCamilla sa for siden:

Jeg er for andre gang igang med ketolyse dietten.. sist var i 2006, og med et bra resultat!=)
Gleder meg igjen til å sette igang!=)
Flinke alle dere andre her har vært! Håper jeg klarer å hive meg på lasset;)

Cathrine83 sa for siden:

Stå på videre, dette klarer du :).

Tulla 81 sa for siden:

Da er det mandag igjen, og etter litt karbo i helgen har jeg i dag tråkket på vekten. Gruet meg veldig, men jeg fikk opp 64,5 kilo. Nå er det bare å bite tenna sammen og komme seg nedover igjen...
Lykke til alle sammen!!

Bee sa for siden:

Ny vekt: 62 kg.

Nedgang siden 12. januar: 8 kg. Totalt 21 kg.

Everio sa for siden:

Så flinke dere er :heia:

smil! sa for siden:

så flinke dere er alle sammen!! lykke til videre!!:)

Stellamor sa for siden:

Veiedag igjen: opp 100 gram.
Jeg tror jeg har eggløsning, så er nok derfor.
Uka har ellers gått like bra som uker jeg har gått ned.

Fortsatt MASSE LYKKE TIL alle sammen!!!

S@nne sa for siden:

Ikke noe ned denne uken... :(
Håper det er fordi jeg her hatt mensen..

Bee sa for siden:

Det kan så godt hende. Selv sto jeg stille i 3 uker. Fra eggløsning til jeg var nesten ferdig med mensen.;)

Lizzi sa for siden:

hei
her var det mange flotte resultat :)
Selv er jeg pa ferie pa et all inclusive hotell, prover sa godt jeg kan med maten, men har ikke helt oversikten. Star over ris, poteter og brod, spiser salat til alle maltider men vet at jeg ikke er i ketose da jeg bare matte smake pa en kake og ta en ol. jaja ;) Av alle ting severes det kake til alle maltider.... selvfolgelig ikke det :) men holder hardt noen ganger...

Trampe70 sa for siden:

Jeg startet 15. januar. Har gått ned 7,4 kg siden da :) Deilig at kroppen krymper og klærne blir vide :D

Stellamor sa for siden:

Ukens veiing: Ned 2,3 kg!!
Wow!! :D:D:D

DEILIG!!

Tulla 81 sa for siden:

WOW så bra nedgang du har hatt??
Fulgt kuren slavisk uten gipp og alt som følger med??

Gratulerer med flott nedgang i alle fall!

Snehvit sa for siden:

Da var det mandag igjen gitt :)

Jeg har endelig gått til innkjøp av vekt... Ville egentlig ikke, men nå måtte jeg bare! Har tidligere lånt vekta til mamma, men det ble så mye stress, så nå har jeg egen!

Og den er bare SÅ snill den vekta! Jeg har jo endelig gått ned!!! -1,3 kilo sa den! Og jeg er endelig nede på 70-tallet!!! Jeg er så lykkelig!!!:heia::heia::heia: Og ja, jeg har sjekket om det er noen differanse på vekta mi og den jeg har lånt, og det er det faktisk ikke, så veldig praktisk!!

Håper det har gått strålende med dere andre også! Dette trengte jeg etter at det har stått stille i over 4 uker!!!

Bee sa for siden:

Jeg tør ikke veie meg i dag gitt. Spiste haugevis av saltkjøtt i går, så da venter jeg en dag eller to. :rolleyes:

bite_me sa for siden:

hei :D slenger meg på jeg også, hvis det er plass ;) begynte 10 februar,

startvekt: 74
21/2 uke senere: -4.5 kg ned! er kjempefornøyd!

Kpia sa for siden:

Hei
Nå føler jeg at vekta begynner å røre på seg igjen, føler at jeg har stått stille og heller litt opp de siste to ukene. :( Men jeg har virkelig bestemt meg for at jeg skal klare dette. :D
Føler at jeg faktisk har endret litt livsstil, og det er ikke så vanskelig lenger. Fokuset på mat er liksom litt borte... Og det skulle en ikke tro om meg, som nesten planla neste måltid før jeg var ferdig med det første.:eek:
Dere andre er jo kjempeflinke, også.

S@nne sa for siden:

Så flott at mange har gått ned! :)
Jeg har dessverre gått opp 600 gram, men har slurvet litt denne uken.. :(
Men er ved godt mot og satser på nedgang i neste uke.

Lizzi sa for siden:

mange flotte resultater her :=)
Selv har jeg sjekket vekta, og den viser oppgang. Ikke den største overraskelsen, pga ferie. Nå er det tilbake til ketolysemat,- forhåpentligvis går det greit.

viggkri sa for siden:

Hei

Begynte 1.januar og har gått ned drøyt 12 kilo av de 20 som skal bort, men den store jobben kommer jo etterpå.....

Blir litt frustrert av alle som "begynner ny runde", ser ut til at det er vanskelig å få dette til å vare, men jeg skal klare det.

Lykke til alle dere også.

Skippy sa for siden:

"Ny runde" betyr for min del at jeg har hatt juleferie, uten katastrofale følger, og fortsetter med å krype nedover skalaen på vekta etter jul. Vi er mange som koser oss sakte ned i vekt. Tror ikke du trenger å bli frustrert, men det er jo en kjensgjerning at gamle uvaner har lett for å komme snikende innpå en etter en tid, så det er lurt å passe vekta etter kuren.

S@nne sa for siden:

Jeg har byttet veie dag fra mandag til fredag så det er kun fire dager siden sist veiing, men jeg har gått ned 400 gram. :) Endelig går det nedover igjen. :D

Snehvit sa for siden:

Da var det mandag igjen! Dessverre har jeg gått opp igjen... Hele 0,7kg! kjipt! Føler jeg er flink! Men tydeligvis ikke... Men men..: Ny uke, nye muligheter!!! :)

Lizzi sa for siden:

Her står det rimelig stille (heldigvis, og ikke opp), og jeg vet jo hvorfor. Men diverse utskeielser og kos så hjelper jo ikke det på tallene. Føler meg egentlig litt tiltaksløs fortiden, prøver å være flink med maten etc men mangler den lille ekstra gnisten. Lurer på om jeg skal ta en liten pause over påske. ... eller ei. hmm... denne tålmodigheten er en dyd...:o

Stellamor sa for siden:

Opp 800 gram denne uka, men har mensen så satser på det forsvinner raskt igjen. Ikke så moro for motivasjonen....:(

Bee sa for siden:

Jeg er på 60 blank. Totalt 23 kg, og 10 kg siden 12. januar.

Lizzi sa for siden:

Ny veiedag, og hipp hurra. Ned 1,6:)
Ticker'n er ikke helt riktig, mangler en del får å nå minus 10.
Ha en fin dag alle sammen :D

Bee sa for siden:

Her var det opp 400 gram siden forrige veiedag. Tror jeg får mensen snart.

Stellamor sa for siden:

Etter oppgang forrige uke, så viste vekta i dag ned 1,4 kg. Johoo!! Håper virkelig å nå målet med 20 kg innen påske! HÅPE HÅPE!!

S@nne sa for siden:

Denne uken ble det ned 600 gram. :)

Stellamor sa for siden:

Ned 800 gram denne uka. :)

Jeg er fryktelig lei om dagen...Lei av maten og sååå lyst på ting jeg ikke kan spise. Har vært i en del sosiale sammenkomster i det siste og ikke rørt en ting, så det er jo bra! Vært i ketose siden oktober bortsett fra 2,5 julepause nå.

Hvordan går det med dere andre?

Minni1 sa for siden:

Ned 600 gr. siden for lenge siden. Har stått stille en stund rett og slett fordi jeg ikke var så flink. Men er igang igjen og kjenner at ting er enkelt i hverdagen.

Totalt er det nå ned 5,6. Ikke så mye men bare det går nedover så er jeg fornøyd.

S@nne sa for siden:

Ned 800 gram denne uken :)
Jeg er godt fornøyd med det! Det går fremdeles nedover! ;)

Stellamor sa for siden:

Rettelse:
2,5 julepauseUKER skulle det jo være :)

Lizzi sa for siden:

hei alle sammen:D
her føler jeg at det går dårlig om dagen, men vekta viser annerledes. Veide meg i dag og har nedgang siden forrige mandag.
Er litt matlei samtidig med at det går influensa og omgangssyke på jobben. Er ikke helt smittet, har vært noe uggen:( får håpe at det ikke slår ut i full blomst nå som påsken nærmer seg.

Reiser på ny ferie på lørdag :D Jippi heldige meg :D Skal til Gran Canaria for 14 dager. Er spent på hvordan det kommer til å gå ketolysemessig. Har sååå lyst til å kose meg litt ekstra. (is og sånt)Tror jeg kommer til å ta det litt som det kommer, men holde meg unna poteter, ris og pasta for det er vel de værste fy'ene?

Vil ønske dere alle en riktig god påske, og håper at alle får slappet godt av og får noen deilige fridager:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.