< Tilbake til oversikten

Er Omega-3 nødt til å oppbevares i kjøleskapet?

mofe sa for siden:

Jeg har en ukesdosett hvor jeg putter kosttilskuddene og medisinene mine i, for å huske å ta dem hver dag.
Her om dagen gikk jeg til innkjøp av omega3 (fra nycoplus, med ACDE-vitaminer), og har plassert de også i dosetten..

På boksen står det ingenting om at den trengs å oppbevares i kjøleskapet, men jeg mener jeg har sett det på andre omega3-produkter? Så det ikke blir harskt og ødelagt?

Nokon som veit?

mofe sa for siden:

Ingen?

danish sa for siden:

Omega-3 harskner fort. Inneholder tilskuddet vitamin E, harskner det tregere. Så, ja, kjøleskabet er en god idè.

isabella sa for siden:

Mine heter Triomega - omega 3 + Q10 og på dem står det oppbevares mørkt og kjølig.
Har også dosett og har hatt dem der - men ikke i kjøleskap.

De står ikke i kjøle på butikken.

Tror ikke det vil gjør noe å ikke bruke kjøleskap dersom de ikke blir liggende varmt over lang tid. Men det blir jo synsing fra min side.

Anne sa for siden:

Pikasol bruker jeg...og har ikke opplevd at de blir harske selv om de ikke oppbevares spesielt kjølig, men i en skuff på kjøkkenet.

Jeg kjøper den største boksen, men bruker dobbelt dose...så ja...de holder seg der i normal tid ihvertfall.
Står ikke i kjøla i butikken heller...:)

AmandaM sa for siden:

Tror ikke de harskner så fort i den tette boksen de er å få kjøpt i. Tror det skjer fortere viss det kommer mye oksygen til, og de der ukes oppbevarings setta er ganske luftige de jeg har sett.

energibunten sa for siden:

Vet iallefall at tar jeg trankapsler får jeg den harske rapen. tar jeg tran fra flaske er det ikke slik.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.