< Tilbake til oversikten

Trenger gode råd

Belly sa for siden:

Går på ketolysekuren. Første uka gikk jeg ned 3 kg, andre uka kun 200gr. Dette har jeg slitt med på alle kurene jeg har prøvd før(stopper opp etter en uke). Og da gir jeg lett opp. Har nå panikk for å gi opp så jeg trenger hjelp. Til frokost og lunsj spiser jeg tilsammen 3 egg, ost, skinke kylling. Med litt isbergsalat, vårløk og paprika(avogtil spekeskinke). Middag: ca 200gr kjøtt el fisk m litt gr.sak(broccoli, blomkål, løk, agurk, salat) med masse seterrømme(ca 1/2 boks fordelt på 3 prs). Steker maten i 3 skiver meierismør(ostehøvel). Til kvelds: is(1 egg, kremfløte, 6 jordbær og splenda) og litt baconsvor(europris). Trener 3 dg i uka. Hva gjør jeg feil?
hjelp meg, før jeg gir opp!:(

Mjauritz sa for siden:

Hei, 3 kilo på første uken er jo utrolig bra!! Men du er jo ikke alene om at det stopper opp. Det du kan gjøre da er å spise så ren mat som mulig. Unngå fløte, rømme og mye salt mat som baconsvor og spekeskinke. Mange reagerer nemlig på meieriprodukter med å ikke gå ned i vekt. Det er jo ikke sikkert at det er dette som stopper vektnedgangen men det er verdt ett forsøk!!? Hvis du søker på forumet vil du også finne andre tips og råd til hva man gjør når vekten står stille! Lykke til.

Goggen sa for siden:

Både Splenda og baconsvor kan noen reagere på.
Har du sjekket om det er skikkelig baconsvor du spiser? Eller er det snacks med baconsmak? Sjekk karbo-innholdet på posen.

Ellers er jo det kjedelige svaret at 3,2 kilo på to uker er helt normalt. Og kiloene går ikke jevnt av. Ikke hos meg iallefall. Noen uker er det 2 kilo ned. Uka etterpå 1kilo opp, uken etter det 300gr minus osv. Jeg går ned i snitt 8-900gr pr. uke.

Husk at du ikke ble tung over natta. Det tar tid å få det bort også.

Lykke til!

luringen sa for siden:

mere grønnsaker, mye vann, mindre rømme mer rent fett som smør el olje..
Unngå salt mat

Belly sa for siden:

Takk for gode råd.
Det blir hardt å kutte ut rømme, tilfordel for smør og olje. Da jeg ikke er så glad i det, Og det er null karbo i bacon svoret.

luringen sa for siden:

men det er mye salt i baconsvor.
Og så går man ikke ned 3 kg i uka hele tida på denne "kuren" heller. Fokuser helelr på all den gode maten du kan spise! etterhvert som du kommer inn i det, og går nedkan du prøve med litt rømme etc

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.