< Tilbake til oversikten

Kjempegod nøttekake!

Siss1 sa for siden:

Hei! I går lagde jeg en kjempegod nøttekake! Helt sukkerfri, men ingen her hjemme merket at den var sukkerfri!

Du tar:

125 g mandler
125 g hasselnøtter
3 egg
100 g sukrin
1 ts bakepulver
en plate mørk sukkerfri sjokolade (75 gram)

Pisk sukker og egg til eggedosis, mal nøttene og vend i eggedosisen sammen med bakepulver.

Hell i en 20 cm springform, stekes på 200 grader i 20-30 minutter.
Smelt sjokoladen og smør over kaken.
Kjempegodt med litt vispet krem til.

Hele kaken er ca 23 g karbohydrater.

Mjauritz sa for siden:

Høres god ut - den er notert i oppskriftsboken min!!

aldrimerjollycola sa for siden:

mmmm! nøtter er jo råååågodt! denne skal prøves!

alsol sa for siden:

Dette hørtes godt ut. Hvilken kokesjokolade bruker du da?

Siss1 sa for siden:

Jeg brukte den mørke fra Sukkerfritt.com som jeg kjøpte på Rema. Ville helst brukt Anton Berg sin sukkerfrie, men den hadde jeg ikke akkurat da....men syns den er best. Du kan seff bruke den lyse også, hvis du liker lys sjokolade best, eller blande....:p

vestland sa for siden:

men, kjære folk, hvor kjøper man Anthon Bergs sukkerfrie? jeg bur i distriktet, slik at det er bare internetthandel som gjelder... please..:confused:

Siss1 sa for siden:

Jeg har prøvd å søke for deg, men finner ikke ut av det....Jeg kjøper min på Rema, og Meny og Ultra. Har du ingen av de butikkene i din nærhet? Også har jeg hørt rykter om at den skal ut av sortimentet til Anthon Berg, men vet ikke om det stemmer....;-(

candyland sa for siden:

går de bra å bruke bare mandler?

aldrimerjollycola sa for siden:

anthon er utgått, desverre.

jeg bakte denne med masse pecannøtter, litt hasselnøtter og mandler, funka bra, men kaka ble ikke så søt, jeg har skjært den opp i små biter, så snackser jeg litt på en bit når jeg er sugen på noe!

tenker at denne kaka kan brukes som en bunn, for det hadde kanskje vært supert med noe smørkremsjokoladetekrem over! har lyst til å eksprementere litt med noe sånt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.