< Tilbake til oversikten

Hva er DITT beste treningstips når du går på ketolysedietten?

Nitja sa for siden:

Jeg er ikke noe flink og trene noe som helst når jeg går ketolyse (har ikke vært flink og trene siden jeg fikk første barnet i 2006) men kjenner at jeg burde..
Prøver og gå tur daglig men ikke like lett når jeg må ha med meg barnevogn og det ikke er brøytet o.l.

Så har du noen gode tips til trening man kan gjøre innendørs når man går på ketolyse så kom med dem :-)

Wilma sa for siden:

Mitt beste tips er å faktisk gå tur med barnevogna selv om det ikke er brøytet. På den måten må du virkelig jobbe litt for å dra med deg vogna, gjerne løfte litt og puffe litt hardt også. - Og det er kjempegod trening! Her er det mange muskler i gang. Innendørs kan du holde barnet og gjøre knebøy, eller du kan kjøpe deg et hoppetau eller en rokkering. På sportsbutikker får du dessuten kjøpt treningsstrikk, og de brukes enkelt som vekter eller romaskin.- Veldig effektivt!
Lykke til!

Nitja sa for siden:

Hadde det ikke vært for dårlig bekken skulle jeg gjerne ha gått mye mer tur selv om det ikke er kjempe godt brøytet men i området her jeg bor brøyter dem ikke fortauet så vi blir gåendes i veien og det er ganske skummelt synes jeg da når føret er så dårlig som det er og bilistene ikke har 100% god sikt pga mega store brøytekanter.
Så satser på finvær som smelter alt snøen bort :P

Rockering har jeg faktisk men jeg merker INGEN effekt når jeg bruker den..
Treningsstrikk var ikke så dumt, får kansje ta meg en tur på mandag og se etter :-)

screwball sa for siden:

Mitt beste treningstips involverer tunge vekter og et treningsstudio, så får nøye oss med et litt mindre bra treningstips da...hehe.

Du kan involvere babyen i treningen, f.eks ligge på rygg og løfte barnet opp og ned, det liker iallefall vår firemåneder! Mange muligheter her. Fantasien setter grensene. (Bare det å holde babyen på strake armer en stund er fin statisk trening).

Ellers så kan du trene utfall, knebøy med kun kroppsvekt (svir i musklene etter nok reps det også),situps, planken, liggende beinløft.

Ellers så vet jeg mange har brukt pilates-dvd etter graviditet med gode resultater - der går vel treningen kun på bruk av egenvekten din, og så kan du jo ha babyen på ei matte ved siden av deg, vil sikkert synes det er moro å se på mamma styre i vei!

Nitja sa for siden:

Pilates dvder har jeg faktisk (eller de har ligget hos en vennine siste 1,5 året) så det kan jeg begynne med igjen ja (det VEIT jeg funker for det gjorde jeg etter min første graviditet).
Jeg har en baby på snart 7 mnd som ikke har ro i rompa, skal ikke holdes eller sitte fanget den ungen der, her skal det bare krypes rundt, men jeg kan jo prøve meg på en dag der jeg skal gjøre alt henne gjør :-P

maysa sa for siden:

mitt beste trenings tips er svømming/vannaerobic...så deilig
det viktigste er at d bruker kroppen.

Majja sa for siden:

Jeg har rockering, hoppetau og treningsstrikk her hjemme. KJEMPEgod trening!! Hoppetau er faktisk mye mer slitsomt enn det "høres ut som", og gøy:)
Og alt dette kan gjøres mens man ser på nyheten feks, det får man alltid tid til:) (Dog hoppetauet bråker litt mer enn mannen her i huset tillater under Hotel Cæsar;))

Gracella sa for siden:

Jeg har trimsykkel og så trener jeg pilates (dvd) med og uten ball.

otika sa for siden:

Hei jeg er helt ny på forumet.men har spist "sunt" en stund og trent endel..mitt beste tips er å investere i en trimsykkel (trenger kun en billig en,min kostet 600) sette den foran tv`n og sykle litt hver dag...utenom det har jeg 3 etasjer så jeg prøver å små løpe i disse isteden for å slepe meg opp :)

Lykke til

LilleM0r sa for siden:

Hva med treningsstudio på nett?
www.exerto.no

Kan anbefales - du kan trene når du vil og med god instruksjon og musikk!

smil! sa for siden:

synes det ble ganske dyrt jeg da... 199,- pr mnd.. for å trene hjemme i sin egen stue.. og ett evt "utstyr" må man jo ha selv

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.