< Tilbake til oversikten

Pizza

kosline sa for siden:

Heisann!! Prøvde i kveld å fixe pizza av bakemix,, men d falt ikke mye i smak.. Ble nesten en smule kvalmende..:wacko: og minnet mer om omelett..:(
Noen som har en bedre utgave av pizzabunn??;)

valleygirl sa for siden:

Hei
hvis du søker på oppskriftsforum, så kommer det opp mange varianter. Jeg sverget til Isets oppskrift, men andre går for den som er nesten ren ostebunn.

maysa sa for siden:

du kan også bruke proteinbrød oppskriften som pizza bunn..har ikke prøvd det enda ..men har smakt proteinbrødet og det smakt godt og er mere brød lignende enn omelett..heh er enig i det med omelett smakende asså

aldrimerjollycola sa for siden:

jeg har også droppa den bunnen fra bakemixboksen, ugg, omelettpizzabunn!
i går lagde jeg en variant med 2 ss bakemix, 1 ss speltkli, 2 små ss fiberhusk, 1 ss jbkm, 1 ss finmost cc og 1 egg, og det ble veldig bra! og fiberholdig! ikke mange karber, heller!

(tilsatte vann også, men målte ikke, ca 2 dl vil jeg tippe deigen ble fast, og ikke like flytende som den med bare bakemix, jeg smurte den på bakepapiret med en slikkepott)

Fnutte sa for siden:

Jeg lager pizza uten bunn .... tror det var Areola som la inn et forslag på det her et sted. Legger kjøttdeigen blandet med saus nederst.

kosline sa for siden:

fiberhusk? ka e d?? mulig æ e blond men... hehehe..

Camz sa for siden:

Bruker oopsie roll til bunn jeg. Syns det smaker kjempegodt.. smaker jo ikke egg i det hele tatt. Så har jeg på kjøttdeig og bacon blandet med tomatpure og ost på toppen såklart. Mmmmmmm ;D Er kjempegreit å ha med seg på jobb også. godt med pizzabakeren krydder på :p

fiberhusk er det samme som loppefrø, psyllum.
er egentlig bare rent fiber, den jeg bruker i maten, er fiberhusk, som er veldig finmalt.
det er jo lite fiber i denne dietten, så jeg prøver å "smugle" litt inn der jeg kan!

fiberhusken gjør at du må bruke mer væske i deigen, og kan gi en litt "geleaktig" konsistens hvis du bruker for mye!
hvis du feks har litt løs mage en dag, og kan du ta en yoghurt med fiberhusk i, men ikke la det stå forlenge, da blir alt til en grøt!

kosline sa for siden:

Men blir denne bunnen like dvask som den med bakemix? eller blir den sprøere?

Bacon sa for siden:

Hvordan søker man seg fram til oppskriften på en slik ostebunn? :)

Tone-G sa for siden:

Jeg bruker å ta en papadums som bunn.. Det syns jeg er godt! Ca 5 karber pr bunn, og jeg bruker å spise 2 stk.. Med masse deilig fyll:)

den blir ikke like sprø som den med hvetemel, så litt dvask ble den, men det tåler jeg, så lenge den ikke smaker omelett! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.