Kan jeg bruke cottage istedetfor creme fraiche i denne oppskrifta???
Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g! 4 egg 1/2 boks Creme Fraiche 1,5 ts bakepulver 4 ss linfrø (som de er) 60 g kruskakli 50 g sesamfrø (som de er) 45 g solsikkekjerner (som de er) 3 ss olje
Visper eggene sammen først, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Så enkelt som det kan bli! Steker v 180 grader i 55 min på nederste rille. Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige.
Nå har jeg prøvd med begge deler, både CC og CF. Begge deler smaker godt.:) Men brødet med CF henger mer sammen, det var lettere å skjære i tynne skiver.Kanskje litt fyldigere smak også :D:D
Oj det skal jeg prøve neste gang!
Det ble foreslått på en annen tråd og at man kunne tilsette valnøtter, hakka sådanne;
Jeg føler faktisk at jeg spiser skikkelig brød nå, det er deilig å ha noe under gulosten og paprikaen. :D:D
Dette brødet er helt nydelig! Jeg har bakt det ørten ganger. Er det ikke proteinbrødet som Amariel la ut her for en stund siden? Nå må jeg bake igjen, så jeg har matpakke til uka. :) løper på kjøkkenet
Det er kun meg som spiser dette her i huset, og jeg spiser 1 brød opp på 1 uke og et par dager. Det er like saftig og godt til siste skive :) Så det holder ei god uke, og kanskje lenger i kjøleskap :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.