< Tilbake til oversikten

Here we go again

Leif sa for siden:

dinmat.fvn.no/content/view/full/39901
Det er ikke så lett for mannen i gata å ta stilling til slike innlegg. Jeg kjenner jeg vakler litt selv innimellom. Dette er store undersøkelser over flere år. Har man gjort undersøkelser på LCHF kosthold over f.eks 20-30 år og sett om de positive virkningene vedvarer? Hadde vært interessant om noen ville bruke penger på det men det skjer nok ikke med det første.....

Dååris sa for siden:

Jeg tror også at det å spise masse kjøtt og pommes mens man sitter i sofaen er veldig helseskadelig. Alle vet at umettet fett er medre enn mettet fett. Jeg tror ingen går rundt å tror at det å spise biff 4 ganger daglig er ett godt kosthold.
Jeg vet at Harvard har ett renome som få andre har, men fortsatt så er jeg litt skeptisk når de ikke legger ved hva slags aktivitetsnivå disse kvinnene har, ikke noe om andre påvirkninger i daglig kost. De leverte inn ett skjema hvert 4 år.
Jeg synes denne studeien viser det vi har visst lenge, mye mettet fett er ikke så bra som flerumettet fett. Men det å gå så langt som å si at kjøtt ikke er bra, er å dra den aaalt for langt. Jeg kan dra igang en studie her inne med en mengde kvinner og menn go lett bevise at poteter er med på å skape overvekt. Kan man dermed si at poteter bør utelukkes totalt av all kost? Nei, jeg synes ikke det.

Matglad sa for siden:

Nå er vel dette med at mettet fett ikke er farlig og faktisk veldig sundt for oss bevist...

Photobscura sa for siden:

Vel, ikke jeg.

Dååris sa for siden:

Er det?
Isåfall har det gått meg hus forbi!
Har dere noen link til sudier, etc? Har en venninne som er på ketose, men er veldig redd for hva fettet kan gjøre med blodårene hennes, så da ville vi begge blitt ennå mer lykelig.

Og, beklager at jeg farer med feilinformasjon, jeg skal skamme meg over å henge fast i gemmel viten :)

Kitt sa for siden:

I denne tråden og mange andre startet av Pål kan du lese om alt som slett IKKE er så farlig som mange går rundt og tror!;)

Dååris sa for siden:

Hjertelig takk :)

Cherry sa for siden:

Mettet fett er faktisk etter sigende bedre enn umetta fett, leste jeg en plass:p

Bomber sa for siden:

Jens Veiersted har et flott foredrag om fett og dets egenskaper liggende på Youtube. Tror mange får seg en overraskelse når de ser på dette.

www.youtube.com/watch?v=Iev9_6piwM4

Debz sa for siden:

Haha, det er godt at man har litt humør også...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.