< Tilbake til oversikten

Er det en tyggis som er tillatt?

IAIA sa for siden:

Sliter med dårlig smak/ånde og belegg...

tufsa83 sa for siden:

Spiser tyggis jeg, uten å egentlig tenke over hvor mye karbo eller hva det nå skulle inneholde :) Spiser ikke så mye av det så, tenker det går bra :) men sikkert noen som har bedre råd å komme med enn jeg!! :)

Kitt sa for siden:

Tyggis inneholder nesten alltid sorbitol eller xylitol som vi ikke skal ha på ketolyse. Det oppfører seg som sukker i kroppen.:eek:

Store IFA pastiller kan brukes, likeså drops- serien Fribol som selges på Apotek1.:)

Ella-A sa for siden:

Jeg spiser DeBron sin tyggis, jeg kjøpte den på lavkarbopikene, ser ikke ut som de har den nå lenger men.. Såg også at de hadde den på life, og sikkert på andre helsekoster. Synes den er veldig grei :)

Adriane sa for siden:

Har du en innholdsdeklarasjon på den?

Ella-A sa for siden:

dansk: sødestoffer (maltitol,sorbitol, mannitol,xylitol, aspartan, acesulfame K), vingummi base (med antioksidant E 320), samgstoffer, Arabicum gum, farvestoffer E 171, E 104, E131, glycerol, carnauba voks Indeholder lakridsrodeekstrakt.

Det er jo litt psst rundt xylitol og sotbitol på ketolyse, men dette er TYGGIS. tar du en tyggis får du ikke i deg så mye av disse akkurat..så, JEG bruker den :)

Carisma sa for siden:

De har DeBron på Smart club.
Men når det er sagt, så er tyggis uheldig fordi den trigger både sultfølelse, søthunger, og trangen til å "måtte tygge på noe" og at man da lettere putter også andre ting i munnen.

Torleiv sa for siden:

Store IFA pastiller kan brukes, likeså drops- serien Fribol som selges på Apotek1.:)[/quote]

Stemmer det? er det sånn at jeg kan ta noen eller? hvordan er det med sukker/karbo i store ifa
:confused:

Ella-A sa for siden:

For min del er tyggis greit. Jeg spiser en etter jeg har spist ostesalat - pga osteånden jeg får. IFA spiser jeg en hel pose av og fribol spiser jeg også mye av, derfor er ikke dette ideelt for meg. Har hatt to tyggispakker i ca to-tre uker, har ikke kommet halvveis i den andre enda så :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.