Hei alle, jeg har nettopp lest en vitenskapelig test utført ved Stanford University (USA), publisert i New England Journal of Medicine, hvor flere ulike kostholdsfilosofier/dietter er testet (skal se om jeg finner lenken, jeg leste dette i et blad hvor det ble referert) - I ALLE FALL: Konklusjonen er at Lavkarbo gir best resultat ifht vektnedgang på kort sikt, på å beholde resultatet etter at man har oppnådd ønsket vekt, og på helse generelt (kolesterol m.m.)
For min egen del er jeg lykkelig over at dette VIRKER PÅ MEG - etter 36 dager på lavkarbo kost har jeg tatt av ca 4 kg og det er ny "verdensrekord" ifht andre dietter jeg har brukt. This is my new life!!!:D
Det var jo flott å høre :D
Merker jo på egen kropp at dette er noe som funker. Nå kan jeg jo riktignok ikke kjenne hvordan det står til med kolestrol og sånt, men jeg kan definitivt kjenne at jeg har det mye bedre enn på lenge!
Jeg har forsåvidt vært skeptisk eller undrende til at noe annet enn lavkalori/lowfat/i.e. Grete Roede kunne være riktig, - vi er vel nokså "indoktrinert" på hva som er sunt kosthold, - men lavkarbo fungerer altså over all forventning for meg!!
Ringte akkurat legekontoret jeg tilhører. Etter en måned på ketolysekuren, og over fem kilo ned, tok jeg diverse blodprøver. Alle var helt fine. Totalkolesterolet var 4,4 (skal vissnok være under 5), og LDL var 2,6 (skal vissnok være under 3).
Hadde nøyaktig samme tall for tre år siden når kostholdet var mer som anbefalt av staten, samt at jeg gikk i gjennomsnitt tre timer hver dag. Går fortsatt en god tur hver dag, men nå spiser jeg omtrent alt hva jeg ønsker og har lyst på så lenge jeg holder meg under 15 karber om dagen, noe som går så greit atte.
Tenkte jeg skulle vente et par måneder og sjekke på ny, sånn for sikkerhets skyld.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.