< Tilbake til oversikten

Rødvin

Torleiv sa for siden:

Hei dere er det noen som vet om noen gode rødviner, med lite sukker

GKS sa for siden:

Ken Creek... Billig og kjempegod rødvin med 0,3 karber pr liter til ca 70 kr (mener jeg den koster). :p

Kitt sa for siden:

Da jeg var på polet for et par uker siden, hang det liste ved kassa over sukkerinnholdet i div rød- og hvitviner! Trodde nesten ikke mine egne øyne!:_oy:

benam sa for siden:

Hvor var det polet??

Kitt sa for siden:

Trekanten i Asker!:heia:
Hang en håndskrevet liste med de vinene med minst sukker i kassa!:eek:

benam sa for siden:

Det er god service det:D!
[size=3][/size]
skal spørre vinmonopolet om de kan lage en slik liste her jeg bor også

Anki1962 sa for siden:

Har faktisk aldri regnet ut hva jeg drikker i helgene, og jeg liker veldig godt vin, har bare holdt meg unna likører og annet som er søtt. Men drikker vin og vodka blandet med sukkerfri brus, også brunt brennevin faktisk :p

Gracella sa for siden:

Jøss :eek:!!
Da var det sikkert en forumbruker som enten jobber der eller som har PLAGET de ansatte med spørsmål som:
Hvor mye sukker er det i denne vinen?
Enn denne da? Oi, så mye!
Har du en med LITE sukker?? Hva, vet ikke? Neida, jeg kan vente mens du leter det opp på internett. Jeg kan stå her og spørre i hele dag, jeg..... :D :D

Carisma sa for siden:

Polet har virkelig forstått hva servicebedrift innebærer! I motsetning til Posten og Telenor og andre tidligere statlige organer som har omstilt seg til en kundeservice hverdag :rolleyes:

Jeg var på fokus gruppa ang. vinmonopolet sine nettsider for et par år siden. Det var ingen av 8 som hadde noe negativt å si, bare positive ting :) Møteholderen ble nesten litt stressa, siden oppdraget var å finne forbedringspotensiale :lol:

benam sa for siden:

Noen gode australske viner til 100+.'
2g sukker eller mindre pr liter.
Flere kommer etterhvert
[color=#0000ff][/color]
[color=#0000ff][/color]
Jacob's Creek Three Vines Red 2007
Innhold: Alkohol 13,00% Sukker: 2,00 g/l Syre: Ukjent

Penfolds Rawson's Retreat Shiraz Cabernet Sauvignon 2007
Innhold: Alkohol 14,00% Sukker: 0,50 g/l Syre: 6,50 g/l

Rosemount Chardonnay 2006/2007
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 1,80 g/l Syre: Ukjent

Rosemount Shiraz Cabernet 2006/2007
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 1,40 g/l Syre: 5,80 g/l

Bin 45 Cabernet Sauvignon 2006
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 2,00 g/l Syre: 6,00 g/l

Lindemans Cawarra Shiraz Cabernet 2006
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 1,00 g/l Syre: 6,20 g/l

Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet Sauvignon 2006
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 2,00 g/l Syre: 5,90 g/l

Rosemount Shiraz Cabernet 2006/2007
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 1,40 g/l Syre: 5,80 g/l

Jacob's Creek Merlot 2007
Innhold: Alkohol 13,50% Sukker: 0,30 g/l Syre: 6,00 g/l
[size=3][/size]

miamin sa for siden:

På vinmonopolet.no kan dere sjekke sukkerinnholdet selv :) Sukkerinnhold er ikke oppgitt for alle (da står det ukjent) - men det står foren god del! Gå inn på Produkter og klikk på vinen du er interessert i.

GKS sa for siden:

Eller dra innom polet å spørre!
Sambo var innom polet for å få vin men lavt karb innhold og dem satt inne med masse info om hva man burde velge når man vil ha lite karber.
Dem har masse peiling og er visst veldig så oppdatert :D! Det er god service! :D:D

Torleiv sa for siden:

var innom polet og de var veldig behjelplig, det finnes ganske mye å velge mellom fant jeg ut. Valgte en billig variant siden det nok skal brukes til litt rølp. Amigo 1,5g/l det blir nok gøy kan dere se

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.