< Tilbake til oversikten

Ut av ketose. Forvirring

sonjaera sa for siden:

Er litt forvirret rundt dette med å falle ut av ketose. Hvis man spiser mer karb enn man tåler, faller man ut av ketose. Såpass har jeg fått med meg. Da lurer jeg på hvor mye mengden man spiser over tålegrensa har å si. Altså hvis man skeier ut en kveld, kan man like greit skeie skikkelig ut?? Altså er man ute av ketose så har det ikke noe betydning om man spiser 50 karber til feks?

Tar det lenger tid å komme i ketose igjen til mer man spiser over etter man har falt ut av ketose enn hvis man har spist bare rett over grensa? Hvor mye har egentlig en kveld å si hvis spiser riktig dagen etter?

Var i bursdag på søndag og "måtte" spise kaker og boller. Var i ketose igjen på tirsdag, men vekten har stått på samme stedet siden søndag. Altså ikke gått ned eller lagt på meg.
Syns forresten jeg kom kjapt inn i ketose igjen. For meg så virker det som en slik utskeielse bremser det hele et par-tre dager. Eller kan det ha senvirkninger??

Noen som har noen tanker rundt dette?

Nille sa for siden:

Dess mer du spiser dess lenger tar det før du tar av igjen.

Det er mange som etter en liten sjokolade tenker "æsj, nå har jeg sprukket allikevel, så nå kan jeg likegodt spise hva jeg vil resten av dagen". Mange havner på en "tur" som tar flere uker, kanskje måneder.....

Det er HELT FEIL tankegang ! Det er ikke ketosen som bestemmer om du tar av eller ikke, det er hva du spiser/ikke spiser og mengden du spiser som betyr noe !!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.