< Tilbake til oversikten

Ja da gikk jeg på en smell igjen da

Joranna sa for siden:

:( Jeg er så teit. Dette vet jeg jo. Men forde greide jeg og ødelegge for meg selv, igjen.. :hylgrine: Det begynte i helgen, morsdagskake. Så ble det mandag, hmm.. litt pizza kan vel ikke skade. Så tirsdag, mere pizza og fruktsalat med eggekrem. Og idag. PÅSKEEGG... Og alt mulig som jeg ikke orker skrive. Det ene måltidet overlappet det andre. Hva er galt med meg. Gikk ned 4 kg siden 5 januar. Ikke det store, men merkbart for meg. Men nå tørr jeg ikke gå på vekten på noen dager. Tror dere vist jeg begynner på full skjerpings igjen i morgen, er det håp for att jeg ikke har gådd opp alle kg igjen da? Jeg vil jo greie dette. Har holdt på siden april i fjord, med pause i julen. Huff jeg er så teit.. :mad::sint:

Kitt sa for siden:

Velkommen i klubben!:klem:

Det er fort gjort en gang i blant! Kan skje hvem som helst, da!

Det viktigste er å bestemme seg for at dette var en glipp, og at spist er spist og sånn er det bare.
I morgen er det på'n igjen!:heia:

Vekt 76 sa for siden:

Jeg har bare drevet på i 5 uker. Men jeg er helt sikker på at jeg vil få en sprekk eller to når jeg har drevet på noen måneder. Det er helt sikkert kjipt der og da. Men d er bare å starte å igjen. Og kanskje drøye å gå på vekta til man e ri rute igjen, for å slippe å se hvor mye man eventuelt har gått opp. Iallefall hvis det går utover motivasjonen. Men du kommer i gang igjen -det er jeg helt sikker på! :-)

caz sa for siden:

Alt er ikke forgjeves.. Men karbo binder mye vann og i kroppen, så du vil nok få sjokk om du går på vekta med en gang.. Gi det noen dager du ;-) Og stå på, en liten glipp i ny og ne må man bare legge bak seg og ikke bruke energi på.. Bruk den heller på å motivere deg :-)

Nitja sa for siden:

Jeg hadde en "glipp" om lørdagen var med ene datteren min på kino og ingen frokost i magen først og der var det både popcorn og smågodt og det ble pizza når vi kom hjem.
Når jeg gikk på vekta om søndagsmorgen viste den 74,6 kg (altså opp 2,7 kg på et døgn).
Gikk på vekta i dag tidlig og bare måtte sjekke om den har gått noe ned igjen og da viste den 71 kg så var nok bare vann som hadde bundet seg til kroppen og det gikk fort bort igjen :-)
Har egentlig ikke veiedag før mandag så skal oppdatere tickeren min da :-)
Men tror nok at jeg ville ha venta ei lita uke før jeg gikk på vekta igjen om du er redd du skal ha gått opp mye.
Men er nok bare vann :-)
Og som ei over her sa spist er spist, nytter ikke og gå og angre/tenke på det for gjort er gjort :-)

Schmoopy sa for siden:

Ikke vent til i morgen, hvorfor ikke begynne igjen i dag?

Joranna sa for siden:

Hei
Tusen takk for alle svar og oppmuntrene ord..:klem:
Har ikke vært på vekta enda, skal prøve å vente til mandag. Begynte igjen i dag.. Full konsentrasjon fremover nå.. ;)

Så glad jeg har dere.. :blomster:

Fungirl sa for siden:

Hvorfor er du sikker på at du vil få en sprekk? Ha troa på deg sjøl:)

GKS sa for siden:

Det viktigste er vel at du ikke gir opp men fortsetter. En glipp nå og da er vel greit så lenge det ikke blir en uvane og så lenge du klarer hente deg inn igjen. :D Plutselig er det ingen glipp lengere og du er i full gang igjen.

Jeg glippa i dag med å spise både litt mais og en taco lefse :eek: men men... pytt sann! Neste måltid er jeg på'an igjen. En annen ting som kan være lurt for å unngå glipp, er å planlegge måltidene på forhånd og ikke dra på butikken å handle når du er sulten. Vet av erfaring at om jeg ikke planlegger måltidene og om jeg drar å handler når jeg er kjempesulten, så kan du være sikker på at jeg ender opp med noe som jeg absolutt ikke burde spise!

Hadde en lang glipp på 2 uker nå nylig (pga sykdom og latskap :p), å det endte med at jeg gikk opp de få kiloene jeg hadde mista. Gir ikke opp av den grunn nei!

Ikke gi opp og masse lykke til! :D

smil! sa for siden:

tror det viktige er å tenke at gjort er gjort og spist er spist!! så fortsetter man på den gode tralten igjen!!
man får det jo uansett ikke ugjort!! så da må man bare gjøre det beste ut av det som har skjedd!
men man må også være forberedt på at vekta kan stå stille lenge etter noe slikt... Men en dag så løsner det igjen om man bare er tålmodig!!
skal ærlig innrømme at jeg spiser mais hvis jeg får det servert i salater borte, uten at jeg tror det ødelegger så mye for meg....

Schmoopy sa for siden:

Så flink du var. Like greit og komme seg opp på hesten med en gang.

Ellers er det veldig lett og fråtse resten av dagen, for i morgen er det på'n igjen. Been there, done that:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.