Jeg er en ganske stor mann (150kg, begynte på 162 kg)
Når jeg vanligvis går på lavkarbodiett, går jeg ned 2kg i uken - noe jeg syns er litt treigt iforhold til min store størrelse.
I det siste har jeg begynt å legge treningene (svømming) før frokost, og effekten har vært enormt positiv. Lavkarbo diett + svømme før frokost gjør at jeg går ned 4 kg i uken ! Kan det være noe i det at å trene før frokost gir ekstra effekt, iforhold til å trene på ettermiddag ? Eller er det bare tilfeldig ?
I lindberg sin bok står det godt fortalt med graf å hele greie, hvor effektivt det er å trene i starten av dagen, helst før frokost! :) Når du trener tidlig på dagen øker du forbrenningen for hele dagen!
Interessant! Jeg lagde tråden fordi jeg merket helt tydelig at dette ga effekt iforhold til min kropp, men jeg har jo ingen kunnskap om HVORFOR dette skulle virke. Tror forøvrig jeg har boka til denne Dr.Lindberg et sted hjemme, så må prøve å finne den igjen :)
:hearts: Jo er enig med deg at 4 kg i utgangspunktet er mye, men når man veier 150 kg så er det kanskje ikke så mye iforhold til om jeg hadde veid for eksempel 90 kg og skulle ned til 80 kg ? :)
WOW! Jeg synes jo 2kg uken var mye og jeg da, så 4kg må jo være helt å hoppe i taket for!!! :D
Neste uke begynner jeg i ny jobb og da skal jeg legge treningene mine til morgen i stedenfor ettermiddagen. Spennende å se om det setter litt fart på sakene :)
Jeg har en del sånne bodybuilder-kompiser.. Og de sverger jo til tur før frokost når de deffer fordi blodsukkeret er lavt og kroppen da er nødt til å forbrenne fett. Jeg har ikke trodd dette var like effektivt når vi i utgangspunktet spiser så lite karbo, så jeg droppet dem da jeg trener hardere nå.. Men skjønner jo nå at det kanskje er veldig lurt likevel..
Men lurer på, trente du noe før du begynte med dette ? Eller er det en generell økning i aktivitetsnivået ?
Sammenlignet med meg er det sinnsykt mye. Jeg starta på 155 kg, har holdt på i 14 mnd og gått ned i snitt 1 kg i mnd.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.