< Tilbake til oversikten

Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Endelig sa for siden:

Drikker opp karboene i form av kaffe. :o
Trenger tips/navn på grønn te som er god, sunn, slankende, forhindrer kreft osv......;) samt kapsler med grønn te.:spent:

aldrimerjollycola sa for siden:

smaken er så forskjellig, at jeg vil anbefale deg en tur i helsekosten eller en dagligvare med godt utvalg, og ta en titt på hva de har, du kan få grønn te med mye krydder, sitrus eller naturell! (lukt litt på pakkene!)
kapsler trenger du ikke, vil du antioksidanter, bør du heller ta sink og c vitaminer, det er de viktigste antioksidantene!

Endelig sa for siden:

Flott, har også sett det innlegget på nettet og det var derfor jeg lurte på. Søkte på grønn te her inne, fikk ikke opp noe. På tråden du viste til er det nevnt ett temerke så da har jeg noe å gå utfra.

Takk også for opplysningen om at jeg kan gå innom en helsebutikk for å finne grønn te. Ville ikke visst hva jeg skulle lete etter i en dagligvarebutikk.

Pearl sa for siden:

Teen jeg liker best er japansk Sen-cha te. Den inneholder veldig bra med antioksydanter. :store teelsker:

elian sa for siden:

Er det karbo kaffe?????? :eek:

msb sa for siden:

Drikke opp karbene med kaffe???!!??:eek::eek::eek::eek:

LorelaiLeigh sa for siden:

Nå er jeg sikkert innmari teit,men kan man drikke grønn te med citrus? altså smak av citrus? Jeg må nemlig holde meg unna citrus frukter så jeg lurte på om jeg fortsatt må holde meg unna den grønne teen i skapet.:confused:

Endelig sa for siden:

Tja,..... Iflg. BOKA inneholder 100 gr. kaffe 0, 4 karbo. Da jeg har god tid siden jeg må være hjemme for tida, har krus som tar ca 200 gr. og drikker flere for dagen, blir det endel. 3 krus blir da f.eks. 2, 4 karbo, og jeg drikker gjerne mer. Disse karboene burde heller vært brukt på f.eks. grønnsaker etc.

Dersom jeg ikke har rett vil ingen være mer glad enn meg.

Photobscura sa for siden:

Det er ikke karbohydrater i vanlig svart kaffe, så med mindre du har fløte eller noe annet spennende i, så trenger du ikke å tenke på det, med mindre du har andre uheldige effekter av kaffe.

Carisma sa for siden:

Sikker på det ikke er tørr kaffe, altså pulveret? Du bruker vel ikke 200g pulver pr kopp?

Carisma sa for siden:

Fra matvareguiden:
MatvarenavnKalorier (Kj)Kalorier (Kcal)Fett(Gram)Protein(Gram)Karbo(Gram)
Kaffe, traktet, kokt 2 0.47 0 0.1 0

nalana sa for siden:

Bare henger meg opp i sitronen jeg. Når du ikke skal spise sitrus er det sannsynligvis pga syren som er i dem. Sitronen derimot er basisk,:ja:
så den kan du mest sannsynlig bruke i sin opprinnelige form også. :)

Når det gjelder te, så elsker jeg yogis lakriste. Er ikke helt sikker på om den er grønn eller sort, men sunn er den i hvert fall.

Nynne&#9829; sa for siden:

Ja Yogi tea er de beste, prøv sweet chili tea, utolig utolig god!

elian sa for siden:

Det MÅ det jo være! :confused:

safran sa for siden:

Lakriste, nalana? Hvor kjøper du det?

Jeg kjøpte i alle fall en på Helios som smakte skikkelig lakris!

safran sa for siden:

Det må jeg få tak i! Det var en på jobben som drakk sjokoladete, visstnok kjøpt på helsekost. Men det må da være karber i den?

Endelig sa for siden:

Sannelig, da drikker jeg kaffe med god samvittighet, og lar evt. reduksjon komme pga. at så mye kaffe kanskje ikke er så sunt, ketolyse eller ikke.

For mye av hva som helst er jo ikke bra, men vær obs på at blodsukkeret kan reagere negativt likevel. Jeg har dog aldri opplevd det, og jeg drikker myyye kaffe tidvis.

Mellon sa for siden:

Jeg liker veldig godt pyramide te jeg, og den har de i dagligvarebutikken.

danish sa for siden:

Enig. Det er nok forskjell på å hive femten karbohydrater på en lavkarbo-lever, og å gjøre det samme med en lever overbelastet av stivelse, fruktose, alkohol og annet slemt.

Jeg digger Yogi Chai-teène på Ultra/Meny. De er utrolig gode.

nalana sa for siden:

Husker jeg ikke. Har kjøpt flere steder i min by, men husker ikke hvilke helsekostkjeder det er. Jeg bruker Yogis, men det finnes sikkert flere som er gode. :)

Thaleia sa for siden:

Enig med deg..den er utrolig god! :) Faktisk har de Yogi tea'ene jeg har prøvd vært gode alle...

safran sa for siden:

Kanskje dumt spørsmål, men har disse teene karbeinnhold? Jeg kjøpte en Yogi med kakaosmak, men det høres jo litt for godt ut til å være sant at det er bare å drikke i vei. Eller?

Thaleia sa for siden:

Er vel sikkert noen karber...men skal jo sikkert drikke en del te for at det skal bli mange karber? Har ikke funnet noe om det på pakningene. London fruit & herb tea er også gode, der står det oppgitt mengden karber(de inneholder en del fruktbiter).

nalana sa for siden:

London te er favoritt nummer 2 etter Yogi.:ja:
Av posete i hvert fall. Te i løs vekt er jo aller best da!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.