kosline sa for siden:
Har kutta ut nesten alle karbohydrater, og spiser lite fett, men går ikke ned et gram... Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør feil?
Ps ny i faget...:cool:
kosline sa for siden:
Har kutta ut nesten alle karbohydrater, og spiser lite fett, men går ikke ned et gram... Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør feil?
Ps ny i faget...:cool:
Kristin_B sa for siden:
hvilken kostholdsfilosofi følger du??
Kan se ut som på maten din, at kroppen din går på sparebluss. Fettet skal du ha vettu, men ikke karbene ;)
Gracella sa for siden:
Gå på biblioteket og lån deg "slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen.
Evt. kjøp den på nett eller i en butikk som fører den.
Når du da leser om filosofien bak ketolyse/lavkarbo, så skjønner du hva det går ut på.
Det du gjør nå, er nok en slags lavkarbo/lav fett-kur. Det er ikke bra for kroppen din da den etterhvert må begynne å bryte ned muskelmassen din for å få energi.
Fett er en vesentlig del av ketolysekuren, det samme er å få i seg nok (minimum 15 gram) av den rette sorten karbohydrater. Det beste er om de kommer fra grønnsaker som vokser over jorden.
Les journaler her inne (Gerd sin er å anbefale!) og innlegg, men det er nok masse du går glipp av hvis du ikke leser boka først!
Lykke til!
:)
Carisma sa for siden:
Nå står det vel ingenting om at det er Ketolysekuren trådstarter følger?
Det finnes mange andre typer lavkarbo enn dette, det er kun en av retningene. Jeg forstår at det er lett å anbefale denne kuren siden man selv går på den, og mange andre her inne, men jeg syns likevel ikke man skal anta at enhver lavkarbo-bruker er en ketolyse slanker. Rådene her gjelder spesifikt for ketolyse, andre gjør det på andre måter.
Så til trådstarter: Sjekk ut hva de forskjellige filosofien innen lavkarbo/ketosekosthold innebærer og finn det som passer deg og ditt liv best. Du har f.eks Lindberg, Optimal Ernæring (spes boka"best uten brød"), Eat, Spis deg slank, Atkins, South Beach og ikke minst Ketolyse.
Kitt sa for siden:
Det står ketose i filosofiboksen, da!:p
Carisma sa for siden:
Ja, men man er i ketose på Eurodiett, Atkins og flere andre også. Selv på helt egendefinert diett kan man komme i ketose. Ketose er ikke automatisk ketolyse.
Smiline sa for siden:
Nei det er ikke automatisk kelotlyse-dietten, men en ketogen diett (ketose) skal etter "boka" da inneholde ca 2/3 fett hvor av 1/3 skal være protein og karbohydrater. Uansett ketogen diett skal vel fett % av måltidene være størst, dette for at kroppen trenger fett for forbrenning og energi. Hjernen bruker opp det meste av energien fra ketonene... normalt er det vel slik at hjernen bruker 75% (?)av glukosen i blodet, men nå ta energien fra ketoner og nedbryting av protein... derfor må energien til kroppen komme fra fett...
Jeg er ikke mester, men det er slik jeg har forstått det ut i fra informasjon jeg har lest.
Ketogen diett er en "høyfett"-diett uansett navn.
Gracella sa for siden:
Nei, det har du helt rett i, og jeg har en tendens til å være litt enspora mht ketolysekuren :o.
Etter hva jeg har skjønt, har Skaldemann mindre karbohydrater enn ketolysekuren, men siden det stod ketose i filosofiboksen, så gikk jeg bare ut fra at trådstarter ønsket å følge et opplegg à la ketolysekuren/Atkins.
Uansett er ikke lavkarbo/lavfett-kurer særlig gunstige og jeg håper at Kosline finner en filosofi som passer til henne snart. Og da bør hun lese litt mer enn innlegg her inne - gjerne de du foreslo. :)
kosline sa for siden:
D va vel egentlig d æ hadd trudd ja.. =) Ska hiv innpå litt feite saker æ, så bli d vel!!=)
kosline sa for siden:
Oy.. beklager.. Takk for alle svar.. =) Ska ta en liten sjekkopp på sidene her inne..
Har 2 stk bøker, så d går fint.. Leser både på senga og på do!! hehe...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.