Jeg har vært i ketose fra 14.01 og til i dag 11.02.
Jeg skal på reise med jobben i dag og i morgen... Da kommer jeg til å gå ut av ketose. Vil være i heldagsmøter begge dager og få servert mat... Sær som jeg er vil jeg ikke at folk skal vite at jeg er på "slanker'n" selv om de fleste ser at jeg krymper...
Jeg vil derfor ha en pause på 2 dager, og gå inn i ketose igjen på lørdag...
Jeg har vært av og på ketose siste 3/4 året, men er det farlig jo flere ganger man går ut og inn, eller spiller dette ingen rolle annet enn på vekten selvfølgelig.
Kommer ikke til å fråtse, men spise den maten jeg blir servert.
Takker for svar! Jeg har så lyst til å bli ferdig snart, men det er 6 kilo igjen. Med min takt kommer jeg til å nå dette i april/mai en gang...
Er ikke dermed sagt at det vil ta lengre tid å komme inn i ketose hvis man er ute, dette avhenger av hva du spiser når du er ute av ketosen og muligens hvor lenge du er ute. Har flere ganger vært ute av ketose siden mai, ene gangen pga operasjon av mandler, og da måtte jeg. Så en tur til syden og deretter i jula. Har kommet inn i ketose etter en eller to dager. Og da har jeg levd høykarbo, spesielt i ferien og jula.
Den ulempen jeg har opplevd med å gå inn og ut av ketose noen ganger er at jeg har fått høyere kolesterol, men dette er vanlig og når man har vært i ketose en stund så skal det gå ned igjen. Normalt sett da :)
Gikk opp litt når eg opererte, men da spiste eg igrunn midt på treet med karbs. Når eg var i syden hadde vi mat inkludert og da gikk eg opp 5-6 kg i løpet av 2,5 uke. Men det var tydeligvis vann for etter 6 dager var det vekke.
Gikk også opp i jula. Så når eg har spist ekstremt høykarbo så har eg godt opp men sånn helt midt på treet har det ikke vært noen spesiell forskjell.
Har ikke hatt noen sprekker uten disse planlagte så de anser eg ikke som sprekk, men som utrolig vanskelig å kunne holde kuren. Jula ville eg rett og slett ha pause for kjente at hodet trengte det :)
Jeg spiste høy-karbo hele desember og jula... Gikk heldigvis ikke opp mer enn 400 gram.. Kroppen er ikke så ømfintlig for karber nå som før... Digg...
Vanskelig er det å komme i ketose, men det skal jeg klare!!
Hei. Går på andre runde med ketolyse nå. I forrige runde røk jeg ut av kuren hver gang det var jobb med hotellopphold, noen dager på sykehus osv. I denne runden har Gerds nøttebrød og paranøtter vært redningen. Var fire dager i Nederland og gikk til hotellfrokosten og messelunsjen med to av Gerds superbrødskiver i hånda til hvert måltid, putta de i brødristeren og spiste pålegg som passet til. Er jo ofte frokost og lunsj som er vanskeligst (hvis det ikke er en stor buffet da). Og så drakk jeg masse tørr hvitvin;)... Problemet var egentlig å få i seg nok fett... Hvis noen har gode fett tips for reisende - hadde jeg blitt glad!
Her er hva Pål Jåbekk sier om ketose. Synes det høres veldig fornuftig ut:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.