Hei, jeg har i årevis slitt med dårlig selvbilde pga vekten min. Det vanskligeste var nok å innrømme at jeg trenger å gå ned i vekt. Med mange mislykkede forsøk bak med, har jeg endelig samlet inn nok motivasjon til å begynne på ketolyse kuren. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å ungå fristelsene? Og hvor masse bør man bevege seg når man begynner? Setter pris på om noen vil dele sine ketolyse opplevelser med meg? jeg håper dette kan være svaret for meg.. for jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer og være "feit" lengre.. jeg er 89 kg og ideal vekten min vil vel kanskje være rund 65-70 kilo. Håper noen har vert i en lignende situasjon som meg:)
Ps. noen som kan nevne en god og rask frokost for ketolyse kuren? syntes bacon og egg kan være litt mye om morningen..
Jeg har gått på ketolysekuren før, men sluttet etterhvert. Nå har jeg en del kilo å ta av igjen, og starta fresh idag!! Så vi starter sammen :D Ønsker selv å veie 60-70 kg, så dette blir spennende :) Det letteste for å unngå fristelser er å la være å ha dem i huset!! :O Det er en fallgruve for meg! Hvis du skal ut å spise med venner, hadde jeg foreslått plasser som er litt "ketolysevennlige", dvs en plass de serverer mye grønt og kjøtt...
Et par frokoster:
hardkokt egg med røkelaks + rømme/majones og grønt
Eggerøre med litt fløte og olje i + grønt
Pølse og rekesalat
Rester fra middagen
tunfisk med majones
diverse salater
du finner mange oppskrifter her på forumet for pannekaker/lapper/brød ol :)
jeg har også endelig tatt steget ved å se selv at nå er magen og baken rent for store og startet med ketose for tre uker siden :) Er kjempe fornøyd og har gått ned 3 kilo og mange cm her og der ;) Anbefalder deg å måle i tillegg til å veie, for noen ganger er det bare cm som blir borte og ikke bare kilo :)
Hei, jeg er også ny her inne, og har holdt på i snart to uker. I begynnelsen ble jeg bare stående og se i kjøleskapet uten å finne ut hva jeg skulle spise, og bare savnet ferstk brød, men nå går det som en lek!
God frokost er kokt egg med røkelaks, majones og noen tykke agurkskiver. Så knasker jeg to t-skjeer med linfrø (som jeg oppdaget i går smaker nesten som brød!)
Ellers spiser jeg camembert/brie, kokt skinke (men laks metter mye bedre), rekesalat med ekstra reker (klarer bare et par t-skjeer)
Hei... jeg også er ny her inne og slet litt med frokosten i starten.
Jeg bruker:
100 g cottage cheese, blander i ca 50 g Heistad syltetøy eller tinte hele bringebær, også hakkede nøtter med lav karbinnhold - paranøtter feks.
Hva med brød og pålegg:) Har bakt lollypopbrødet og det spiser jeg hver dag til frokost sammen med meierismør, variert pålegg og litt agurk. Merker overhode ikke savn av brød ettersom jeg jo faktisk spiser brød med pålegg. I tillegg er fordøyelsen glimrende, noe den ikke var før jeg begynte med lollypopbrødet.
Velkommen hit! ;)
Et godt tips er, som det blir sagt her, kast alle fristelsene ut av huset!!
Vet selv at så lenge det er fristelser som ligger der å gliser, så spiser jeg det!
Og fokuser på hva du kan spise og ikke hva du ikke kan spise...om du skjønner...?
Ta også en titt på oppskriftstråden, der er masse gode oppskrifter og tips. :D
hei hei og velkommen hit:-)
er temmelig ny jeg og . har holdt på i ca 3 uker og det har gått kjempe greit.
så dette klarer du kjempe fint. vi er mange som er som deg:-)
Tusen takk, det varmer med så mange gode tilbakemeldinger. Jeg fikk et rush av selvtillit og innspirasjon når jeg leste dette! Gleder meg til å se kiloene rase av:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.