Da er bibelen i hus, og jeg og min bedre halvdel studerer det skrevne ord om ketolyse med lupe. Nå er jeg i gang! Det vi ikke umiddelbart finner svar på når det gjelder denne kuren er hvorvidt man bare skal telle karbohydratene, ikke overstige 15 og forøvrig kan man gjøre som man vil (les; spise så mye man vil, det man vil osv) eller om det finnes en "fasit" her også?
Det står sikkert mye om dette i boka. :ja:
Jeg husker ikke sikkert, for det er lenge siden jeg leste den, men jeg vil anta at du skal spise til du er passe mett. Ikke gå sulten, spis ofte og ikke overspis.
Jeg vil anbefale deg å holde deg unna kunstig søtet snop, for å bli kvitt diverse uvaner også er det ikke alle som tåler det. Du må prøve deg frem. Meningen er at når du kommer i ketose, så blir søtsuget borte og det blir mye enklere å spise riktig type mat og mengde.
Noen kan drikke riktig søtet brus, andre ikke. (Uten faglig viten om dette, så innbiller jeg meg at "hjernen" omdanner kunstig søtstoff til "legge på seg søtstoff" uansett hva du bruker, men ikke tro på alt jeg sier:p)
Det står sikkert masse i boka om hvordan måltidene dine bør være sammensatt også. Tror ikke det er meningen å hive innpå så mye du vil eller hva du vil bare du holder deg under 15 karber. Det er viktig å få i seg varierte næringsstoffer.
Og husk å drikke litt vann da....det hjelper på forbrenningen det og. Og spiser du for mye karber, så hold deg litt lavere på fettinntaket.
Og du har kanskje bestilt ketolysetablettene? Hvis ikke, så anbefaler de fleste det. Det hjelper på mye forskjellig det og.
jeg syns jeg gikk rundt og var konstant sulten den første tida... men det var nok mer den gamle uvanen å hele tiden putte noe i munnen som var skyld i dette!!!
nå spiser jeg max tre måltider pr dag!! og ingen småspising mellom måltidene!
så i starten er man nok mer sulten.. og etterhver så avtar det! kroppen venner seg jo også til mindre mat etterhvert, eller rettere sagt; den skjønner at den TRENGER mindre mat etterhvert!! og for meg så er det veldig uvant!
men lykke til til dere begge! dette klarer dere! men vær tålmodige er mitt råd!!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.