Høres ut som et luksusproblem men... Etter at jeg økte fettinntaket, har jeg rett og slett problemer med å overstige 7-8 g.karbohydrat om dagen. Etter litt lesning her inne har jeg forstått at jeg ikke bør ligge under 15 fordi kroppen da vil gå i sparebluss. Men jeg blir jo så mett av fettet jeg skal spise.... Bacon, koteletter og egg er uvant kost for meg på daglig basis.
Noen tips? Jeg gikk ned 3 kg den første uka, og nå har vekten stått stille i nesten 2 uker. Kan det ha noen betydning at jeg har begynt med lavkarbobrød?
legg inn noen typiske dagsmenyer her så vil nok flere lettere kunne gi deg ett svar på om det mangler noe i kosten din..
men du bør spise en god salat hver dag ja! husk at karbene dine i hovedsak skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. og du bør ligge på ca 15 pr dag...
og hvor mye skal du ned f.eks?
Jepp, kjempefint om noen kan uttale seg om hva jeg har spist de siste dagene
I dag:
1 lapp med salami og majones. (0,33 per lapp)
1 Kokt egg (0,3)
1 skive lavkarbobrød med salami og majones (1,75)
14 g valnøtter (0,86)
1dl cottage sheese (ca 1,5)
To stykker torskefilet
50 g broccoli (rørt sammen med blomkål og egg stekt i ovnen) (1,5)
50 g blomkål (1,5)
Til sammen 7,74 gram, og jeg er help proppemett!
I går:
Omelett av 3 egg med bacon
1/2 dl creme fraiche
1/2 løk
40 g bladsalat med en tomat
1 posjon elggryte med masse fløte
50 g brokkoli
1 dl kremfløte vispet til krem
1 ts heistad syltetøy
14 g valnøtter
Forrige dagen:
3 skiver lavkarbobrød med salami og majones
1 avocado
100 g grillet kylling
60 g bladsalat med en tomat
100 g blomkålpure
i mine øyne så virker det som du spiser for lite grønnsaker... lag deg en god salat til lunsj f.eks! med ymse kjøtt og ost oppi....
husk at de fleste karbene skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda!
tror det vil hjelpe masse! og jeg tror det er lurt å spise mindre nøtter og lavkarbobrød.. og heller prøve holde seg til "rene" produkter...
vet flere hvor vekta stopper opp av lavkarbobrød..
Tror nok du har rett, mindre brød og mer salat! Har lest om flere her inne som stagnerer ved bruk av brød. Jeg brukte ikke brød den første uka, og da gikk jeg ned. Synes jeg er flink med grønnsaker, men må skjerpe meg med salaten! Men....jeg trodde nøtter skulle virke som en god kilde til fett? Eller tar jeg helt feil?
Jeg begynte med nøtter den andre uka også....Skal se at problemet snart er løst. Da prøver jeg ei uke uten brød og nøtter. Blir spennende å se hvordan det går. Får bare håpe jeg ikke går på veggen når jeg blir knaskesyk til kvelden.
Lag deg en god dip av 1 bx creme fraiche, ca 100g. norzolaost(rød pakke) 1/2 kyllingbuljonterning. Dette varmes og kokes i kjele til osten har smelta. (Varm er denn ypperlig til kylling, kalsd er det nyyyydelig som dip )
Stangselleri og agurkstaver et digg attåt :D
Personlig så går eg ikke ned i vekt når eg spiser erstatningsbrød så det kan også være en grunn til at du har stått stille i to uker, itillegg til at du nok spiser for lite grønt.
Dagens første salat er inntatt!! Men hva er det i erstatningsbrøet som ødelegger? Det er jo hverken hvetemel eller sukker i. Og karbene i mitt brød er på skarve 1,74 per skive.
Nei hva er det som ødelegger er kanskje ikke godt å si, for meg tror eg det var linfrø, kruskakli og de greiene der. Eller kanskje bakemiksen, ikkje godt å si :)
Rart at du nevner bakemixen. I dag falt jeg ut av ketode for første gang, og i dag var første gang jeg spiste noe (pizza) hvor jeg hadde brukt bakemix. Hmmm.... Må innrømme at jeg har spist to esker lakerol også, så det er mulig det var disse som gjorde utslaget. Jeg har tidligere spist en eske uten problemer....men to var kanskje å overdrive. Litt finlesning avslørte nemlig sorbitol (Grøss og gru!!!)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.