Dette ligner ikke meg i det hele tatt, er egentlig veldig sta hvis jeg først har bestemt meg for noe, men nå altså........
Nå tror jeg at jeg bare må innse at ketoselivet ikke passer for meg, vekta går overhodet ikke ned.
Eller det vil si, - den gikk ned 1,6 kg de første fem dagene, og så noen få hundre gram opp og ned de neste fem ukene, men nå totalt så står jeg igjen med de første 1,6 kg, - som dessuten helt sikkert bare er vann.
Har brukt målbåndet også, men ingen respons på min umake der heller.
Det som gjør det hele ekstra frustrerende er at jeg vet jeg har gjort det riktige, har kjøpt boka, har lest den nøye, har kjøpt og spist ketolystablettene, har prøvd med mer fett, mindre fett, mer karber, mindre karber osv. Men resultatet er like nedslående :mad:
Du er kanskje ikke overvektig da? Kroppen din jobber sikkert for å beholde den vekta du har. Sånn er min kropp for tiden:) irriterende...
[font=Comic Sans MS][/font]
Kanskje du reagerer på noen ting, f.eks enkelte meieriprodukter, kunstig søtning el.l.
Må ikke gi opp enda, prøv å fokusere på helsegevinstene ved en kostholdsendring istedet for vekt/mål.
Ja, egentlig enig. Med en vekt på 74,5kg har du en bmi på under 25, og da går det treeeeigt på ketolyse! Du må kjøre noe slikt som Atkins Induction By the Book (se atkinsforumet - induksjonen) og ikke bruke noen utskeielser. Spørsmålet er også hvordan du har det på ketolyse, bra? kjipt? Vanskelig å ha som livsstil?
Jeg gikk fort ned 4 kg med lavkarbo (20-30 karber) og har stått stille i flere uker nå.
Jeg er nok på et punkt der min kropp ikke vil lenger ned, selv om jeg gjerne skulle ned under 70 jeg også.
Men trives veldig godt med lavkarbo etter 30 år på et stusslig lavfett kosthold. Koser meg med den naturlige deilige maten som SMAKER:D.
Jeg skal fortsette en stund til på 20-30 karber og innføre litt flere karber etterhvert.
Har til og med fått beskjed i fra legen min om at jeg burde redusere vekten noe, har veldig "eplefasong", alt fettet ligger rundt magen.
Ellers har jeg ganske spinkel benbygning.
Kanskje jeg skulle snuse litt på Atkins ja.....
Men det som er veldig dumt er at jeg egentlig trives med dette kostholdet, er ikke videre glad i søtt, men elsker fete sauser, smør og ost.
Eneste bivirkningen jeg har, er at jeg etter 15 år uten blødninger (hormonspiral) nå har begynt å blø i hytt og pine.
Ikke gi opp! :klem:
Virker som vi er i samme bås. Jeg har bedtemt meg for å ikke gi opp, så kanskje vi kan hjelpe hverandre? Har bare de siste 10-12 kiloene igjen så det er nok derfor det går tregere, selv om det har stoppet opp på samme måte som med deg (+økning og nedgang igjen).
Har bestemt meg å være flikere å mosjonere, selv om tidsklemma er vedlig reell, og ekstra inntak av fett i form av Cocosa samt ikke røre kunstig søtning.
Atkins induksjon er akkurat like mye karbser som ketolyse (15-20), men mye strengere på blandings og kunstige søtstoffer. Ren ren ren mat!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.