Igår hadde jeg lyst til å dø på meg selv, da vekta viste 97 kg!! Det er mitt "skumle tall" pga når jeg startet å slanke meg i april, var det startvekta mi! NOOO !! :(
har lenge tenkt på om jeg skulle fortsette med lavkarbo eller grete roede (telle kcal) og har prøvd meg på kaloriene.. noe som ikke har fungert! :mad: Så nå trenger jeg en pangstart, dvs jeg vil kjøre på noe lignende ketolysekuren! Det fungerte så bra sist gang!
Ett problem er at jeg går på noen tabletter som heter 30 days, de skal liksom gjøre at man blir slankere rundt midjen (hehe, det gjenstår bare å se). Men jeg har lest at de kan ødelegge ketosen.. Så den er jo litt drit.
Sånn ellers, sliter litt med hvordan jeg skal fullføre lavkarbo, dvs vet ikke om jeg skal kjøre på ketolyse eller lindberg. Om morgenen å til lunsj syntes jeg det er vanskelig å spise lavkarbo! Om morgenen orker jeg aldri å lage mat, og orker ikke lage noe dager før heller.. så jeg napper som regel til meg et grønt, surt eple. Lunsj er med andre studenter, der med vil jeg ikke skille meg ut med å spise kyllingvinger med rømme mens de andre knasker på tørre spelt knekkebrød :p
Så jeg vurderer at en dag med mat skal se ca ut som dette:
Frokost: en frukt (gjerne eple)
Lunsj: 2 Rugsprø med pålegg
Middag: valgfritt, men uten karbs (kjøtt, rømme/saus, grønt)
Kwells: Salat/eggerøre osv.
Så dette blir jo ikke helt ketolysevennlig.. Men tror dere dette vil fungere?
Tar gjerne imot lunsjtips!! Har ikke kantine på skolen, så vi må handle på Rimi. Har tilgang på mikro :)
Takk for oppmerksomheten :D Og ønsk meg lykke til!! I totally need it :)
Den menyen din ser litt.. kalorifattig ut? Også for lite proteiner - prøv å ligge på minst 1 gram protein pr. kg kroppsvekt pr. dag - dvs minst 97 gram proteiner :)
Og frokost er viktig! Da starter du opp forbrenningen for dagen, og du får energi, osv osv. Prøv og bestem deg for en filosofi, uansett hva det skal være, så tror jeg det blir lettere for deg. Kanskje Lindberg er noe for deg?
Hvis det er lindberg du går for, så vil jeg anbefale yoplait 0,1 youghurt med musli til frokost. Det er lett og kjapt, trenger ikke mye forberedelser. Man får omtrent 1 neve musli oppi sammen med youghurten.
Hva med salater? Jeg føler litt det samme som deg ang lunsjen, så jeg spiser salat jeg. Hva jeg har oppi er en hemmelighet, og jeg har rømmedressing på som jeg sier er youghurtdressing om noen spør... :rodme: De andre jeg lunsjer med blir alltid veldig imponert :lol:
Ellers er omelett også kjapt å lage (rør sammen et par egg med litt vann/fløte, la stivne i panna på lav varme, hiv på f.eks noen skiver chorizo, litt purre og ost på toppen. la osten smelte. Avkjøles over natta). Perfekt lunsj. Også veldig lett å imponere folk med :ja:
Hørres nydelig ut :sikle:
Sitter på skolen nå, og tenkte å mekke meg en gresk salat med kjøttboller senere :D
Ja jeg begynte ketolyse i oktober tror jeg.. gikk i 2 mnd, den siste måneden gikk jeg ikke ned, derfor gikk jeg over til lindberg (og sprakk som pokker), så lavkcal..
Ja jeg sliter litt med ketolyse, rett og slett for jeg syntes det er litt dyrt, samtidig så jeg er veldig glad i å spise ute!
hehe, faktisk aldri tenkt på det på den måten! :p hehe, men ja! Er vel kanskje en av grunnene til at det ble så dyrt, spiste både ute å hjemme :p Men når jeg handla inn mat ble det ofte 500 kr hver gang, og jeg handla gjerne 2-3 ganger i uka...
Hadde jeg hatt valget, hadde jeg heller spist ute enn å bruke tid på kjøkkenet hjemme ;)
Jeg har prøvd de tablettene og de funka ikke på meg i alle fall... 400 kroner rett i dass. Men de anbefalte å ta noe annet ved siden av da, som kosta et par hundre ekstra og det gadd jeg ikke. Det var hvis man fikk treg mage av 30 days og det fikk ikke jeg...
Men de sier jo at de virker på noen, så det er mulig de virker på deg.. :)
Ja jeg har hørt at de anbefaler oxytarm, som hovedsaklig er for treg tarm. Var innom sunkost igår for å kjøpe det, men hun som jobba der sa at det var ikke vits å kjøpe med mindre jeg hadde treg mage..
Jeg tviler på at de funker, men ei venninne overbeviste meg så kraftig :p Hun er en slank jente som gikk inn 7 cm rundt midjen ved å bare ta dem.. Da ble jeg solgt :p
Jeg har kjøpt meg 30 days og oxytarm :D. Tenkte jeg skulle prøve dem neste uke. Har fått så mange gode tilbakemeldinger på dem, men får nå se om det blir noen mindre cm på meg. Hadde vært fint, men skjer det ikke så blir det ingen krise:p. Det jeg er usikker på er hva slags mat man kan spise, det går vel greit med lavkarbo mat:confused:..
Selvsagt verdt forsøket, spesielt hvis dere kjenner noen det har funka på. :)
Ville jo gjerne at det skulle funke på meg jeg også, men for meg tror jeg bare det er kostholdet som betyr noe... har prøvd MAAAANGE forskjellige vidundertabletter fra helsekost før! :cool:
Det blir vel litt smør på flesk, da begge skal spise fettet!?!?
Ikke vet jeg, jeg vet bare at de funka ikke på meg (og jeg var relativt normalvektig da jeg spiste dem, men ville ha bort magepølsa som de jo nettopp lover at de skal ta...:rolleyes: )
Anyways: Lykke til med kostholdet!! :heia:
Og duh, det trenger ikke bli så dyrt!! Se etter gode tilbud rundt omkring, og spar deg for slike tablett-kjøp... ;)
"En gang i blandt ja" :ja: :rolleyes:
Men det er vel lov å spise slikt hver dag på Lindberg!?
Så da hadde jeg antagelig endt opp med det til alle måltider, og sett ut deretter... :eek: :lol:
Lindberg er ikke så vanskelig da. Du spiser stort sett som vanlig på lavkarbo, minus fettet :) Og man kan ikke spise sånt til hvert måltid, man spiser det til ETT måltid pr dag. Og velger man f.eks knekkebrød til frokost kan man ikke spise ris til middag.
Heheh, du skal ha fett på lindberg, men det "sunne" fettet ;) Men ja, byebye til masse smør, rømme, fløte, majones, fett på kjøtt... nam!! Nei altså lindberg er ikke sååå vanskelig. Kanskje om man gjør det veldig punktlig, men kort fortalt skal man vel spise slik som ketolyse + en lovlig karbsrett per deg (dvs knekkebrød, eller en porsjon ris f.eks), samtidig litt magrere produkter :)
Nja, ikke fettet er vel litt feil, men man skal moderere det litt mer. Skal ha fett i form av avocado, nøtter, sunne oljer osv på lindberg også. men ikke fete oster, rømme, fløte osv :)
haha stemmer! Men.. må vel det til slutt ? er vel ikke anbefalt ketolyse for ALLTID... Syntes lindberg virker litt nice, med tanke på å spise litt karb tilbehør til middagen, eller et knekkebrød eller to. Men jeg er virkelig glad i alt det jeg nevnte oppfor, og sjipt å kutte det ut...!
Det finnes da et hav av mellomtinger mellom ketosefasen i ketolyse og Lindberg!! :ja: Heldigvis... :p
Atkins fase 4 er jo i såmåte genial!!
Eller den jeg liker best: Jeg spiser som da jeg gjorde da jeg gikk ned, men nå tenker jeg ikke over om det blir en dusk blomkål eller et helt tre liksom :D
hehe, det visste jeg ikke! må lese litt om fase 4.. evt, har du lest boka til torild? ikke ketolyseboka, men den som handler om hvordan man skal leve etter kuren.. husker ikke hva den heter
Nei... :mad:
Jeg gjorde jo en ærlig innsats på å få den boka, ved å gi ham tillatelse til å bruke før og etterbildene mine...
Men jeg har hverken fått bildene på trykk (som den eneste som ga sitt samtykke visstnok :lol: ) eller sett noe til hele boka, så nå er jeg er :snurt: :snurt: :snurt:
hmm.. han har sikkert fått drøssevis med mail og slikt nå disse siste dagene. vente litt å se når han får sortert igjennom alt :) Har du lagt ut bildene dine her på forumet?
Jeg trodde det var ketolyse da, men i ettertiden har jeg skjønt at det var mere Skaldeman (jeg kjørte strengt!!)
Jeg brukte 3 mnd. på de første 24 kiloene, også har jeg "sullet" meg ned ytterligere 11 kg :ja:
Men den virkelige bragden min, er å ha klart å holde meg i over 3,5 år stolt :cool:
Holy shit, 3 mnd!!! :O er jo helt sinnsykt bra! wow...
Jeg regner med at det ikke kommer til å gå sååå fort hos meg, hehe :p Men jeg skal ta meg god tid, ta av litt å litt :) Første målet er under 90 uansett!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.