< Tilbake til oversikten

Forkjøla

damnation sa for siden:

er grusomt sår i halsen og det eneste jeg vet funker er te eller varm melk med honning. noen som vet om et karbofritt alternativ?

Marita sa for siden:

Te kan du jo drikke? Ellers så har butikkene sånne sukkerfrie rett-i-koppen-greier... Confetta eller noe sånn heter de - de har kakao og sånn uten sukker :)

Kitt sa for siden:

Er du syk, så er du syk, men te er godt i mange varianter, selv uten honning!

Melk er for kalver og i hvert fall ikke for såre halser!:nei: Melk er slimdannende og er best å holde seg langt unna når man er forkjølet!:ja:

På apoteket har de drops for såre halser som kan brukes på ketolyse!:D

God bedring!:klem:

Skippy sa for siden:

Jeg har drukket varm fun light saft i flere varianter nå som jeg har hatt influensa. Eple/pære er veldig godt, og sånn skogsbær er heller ikke å forakte. Men dette krever jo at du tåler kunstig søtning da. God bedring.:blomster:

Kitt sa for siden:

I Sverige fant jeg en variant av Fun light som heter Casiss Noir. Den smaker noe bjørnebæraktig (svartvinbær på svensk). Den er kjempegod varm. Jeg savner solbærtoddy nå i kaldten, men Casiss Noir er en god erstatning!:D

Nannah sa for siden:

Svart vinbär er samme som solbær det :)

Kitt sa for siden:

Var det jeg trodde, men det smaker ikke solbær, mer som bjørnebær!:p
Men den er god, uansett!:ja:

damnation sa for siden:

hehe, jeg uttrykte meg litt uklart ser jeg. det er honningen som er hele cluet, ikke te eller melk. den legger seg som en hinne i ganen og tar vekk den såre følelsen. i mangel av noe annet ble det en te med en spiseskje honning i går, men greit å vite til neste gang.

Kitt sa for siden:

Skjønte det, jeg!:heia:
Var derfor jeg sa at er du syk, så er du syk!:ja:

Da tyr man til det man trenger for å ha det bedre, så får slanking, lavkarbo, ketose etc vente til man er i form igjen!

Håper halsen er bedre!:klem:

valleygirl sa for siden:

Hva med te med sitron og ingefær? Det er kjempegodt og helt sikkert sunt!:) Dessuten er det vel slik at av alle ting som ikke hjelper, smaker cognac best?

Nannah sa for siden:

Mmmmmmmmm...høres godt ut:)

krisbæri sa for siden:

Et godt og effektivt tips er å skjære opp fersk ingefærrot i små biter og helle over kokende vann. Jeg bruket et par suketter for å søte den litt. La roten trekke en stund før du begynner å drikke. Jeg lar bare roten være i, og bruker den gjerne en gang til. Dette varmer og lindrer godt.

Kristin
God bedring!

Annala sa for siden:

Signerer denne. Kanskje er det bare psyken som sier man blir bedre, men jeg syns ingefær er innmari godt....myy bedre enn cognac :D

Lich sa for siden:

Bedre en cognac:eek:....løper ut for å handle

Annala sa for siden:

:stortsmil:ja: Åsså slipper det å bli sånn :full:hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.