< Tilbake til oversikten

Hvor mange karber pr dag? Og hvorfor går jeg ikke ned?

Solfroken sa for siden:

Er ny på dette og helt grønn. Synes det går kjempe tregt (bare gått ned 2 kg på 6 uker) og er allerede lei egg, av alle slag.
Dessuten blir jeg ikke ordentlig mett synes jeg, av annet enn middagen med biff/svinebiff/kylling.

Vi følger Lindberg (tror jeg) men hvor mye karber er det greit at vi spiser pr dag??
Har hørt 20g og 40g men hva er mest rett??

Har bakt et ketolysebrør men det smaker jo bare egg, og det klarer jeg ikke spise. Hva annet kan jeg spise?

Takker for alle svar :o

Kitt sa for siden:

Har du sjekket ut oppskrift- delen av forum?
Mye godt å finne der!
I dag har jeg laget kjeks og rundstykker

Du kan godt spise "middag" til alle måltider, hvis det gjør deg mett.

Ketolyse sier 15-20 karber fra grønnsaker over jorden pr dag.
Fedon ligger vel på 40 og er ikke så streng på hvor de kommer fra!

Solfroken sa for siden:

Men sånn proteinpulver, hvor kjøper jeg det? Og hvilket??

Jeg orker ikke stå å lage middag hele tiden, alt må i såfall lages dagen før (siden jeg ikke har tid på morgen og midt på dagen)

Men sånn som de rundtsykkene, kan jeg kutte ut litt egg til fordel for noe annet?? Blir så veldig eggsmak med så mange egg i synes jeg.

Kitt sa for siden:

Jeg kjøper proteinpulver i vanlig helsekostbutikk. Det jeg bruker heter Multipower power shake soya protein. Har 0.2g karber og nøytral smak.

Rundstykkene smaker overhodet ikke egg! Ikke kjeksen heller!:p

Ellers får du gjøre som Gerd sier. Når du lager middag, lager du minst 3 dobbel porsjon hver gang, så har du alltid noe på lur i fryseren. Frys ned rester til frokost/lunsj!:ja:

Finner du journalen til Gerd er det masse gode oppskrifter med bilder der!:sikle:

Solfroken sa for siden:

Jeg ser på de oppskriftene til Gerd at hun bruker noe som heter johannesbrødkjærnemel, har tidligere sett dette i andre oppskrifter også. Hva er det og hvor får jeg tak i det??? :p

smil! sa for siden:

det finner du på helsekosten!

Solfroken sa for siden:

Føler jeg maser her nå, men tusen takk for svar :p
Jeg har som mål å gå ned 12 kg til sommeren og da er det ikke nok med bare trening :)

Kitt sa for siden:

JBKM er et bindingsmiddel til sauser, baking etc.
Du kan lese mer her

Du får kjøpt det i helsekost- butikker eller på apotek hvor det heter Nestargel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.