< Tilbake til oversikten

Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Majja sa for siden:

Vi har barnefri i helga, og tenker oss en tur til Oslo på kino og evt en bedre middag. Men finns det noen steder i nærheten av sentrum som serverer noe jeg kan spise uten å få dårlig samvittighet og gå ut av ketose?:confused:

mindremeg sa for siden:

Big horn steak house er det eneste eg kan komme på hvor du kan bestille kjøtt og bestemme tilbehøret selv :)
Har ikke spist der selv, men vet de gjør det amerikansk vis der. Nemlig at du kjøper kjøttet for seg

Kitt sa for siden:

I OSLO!?!?!?!?!??

Da må du dra dit vi pleier å ha lavkarbo- treff!

Djengis Kahn i Torggt. 4

Gå fra Youngstorget mot Eldorado- kino. På venstre hånd går det inn en liten passasje som heter Strøget. Der ligger Djengis.

Det beste er å velge buffet. Du velger selv ut akkurat hva du vil spise og det blir stekt mens du ser på.
Vi har hatt flere treff der og alle får det akkurat som de vil!

Majja sa for siden:

TUSEN TAKK!!!! Det høres jo helt supert ut:D:D:D
Regner med at det er mat for flere smaker, som feks gubben som skal få slippe lavkarbo for en kveld? :p

Kitt sa for siden:

Fordelen er jo at man kan spise akkurat det man ønsker!:D

Mange som spiser biff der, de har ris og bakte poteter.

Eller du kan velge mellom kylling, svin, okse, lam, reker, crabsticks (mmmm:sikle:) med alt det tilbehøret akkurat DU vil ha!

De har til og med lavkarbo- hvitvin der!

Carisma sa for siden:

Tapas restauranter er glimrende for lavkarbo'ere. Og endel libanesiske, tyrkiske osv. Bare be om å ikke få bulgur og pitabrød, bare ekstra grønnsaker.
Egentlig kan man spise nesten hvor som helst, så lenge man ber om å få bytte ut de tingene vi ikke spiser med grønnsaker.

Majja sa for siden:

Nam nam!! Hvitvin har jeg ikke drukket dette året faktisk! Høres ut som en perfekt mat-orgie for meg det her!!:D
Er det lurt å bestille bord tro? Er det masse folk der på kveldstid?

Kitt sa for siden:

Pleier ikke være veldig fullt, men kan jo være lurt å bestille for å være sikker på at dere får komme til med en gang!

Nyyyyyyt! Det er bare sååååååååå god mat der!:sikle::sikle::sikle:

Majja sa for siden:

Haha, bønder i by'n finner ikke libaneniske restauranter;) Vi finner de som ligger langs Karl Johan...:hjelp::lol:
Og hva i alle dager er bulgur....?:confused:
Men godt tips, skal nok bli mett i helga også!!

Majja sa for siden:

Mmmmm, gleder meg! Hørtes helt ypperlig ut!!:D

TUUSEN takk:klem:

Smiline sa for siden:

Ellers er det jo bare å gå et sted med god meny og be om grønnsaker i stede for potet/ris... Og litt mer karber i form av grønnsaker og saus er noe du kan tillate deg ved en spess anledning. Kos deg, og en romantisk middag for to er ikke en utskeielse som vil lede deg tilbake på feil spor;)
Kos dere på Valentines dagen:)

P.S. Djengis er ikke verdens mest romantiske sted....:o

Linn H sa for siden:

Hva med å prøve biffrestauranten Trancher? Nyoppstartet neders på grunerløkka. Har fått veldig bra feedback. Biff med diverse tilbehør som du kan plukke fra meny. Ser veldig koselig ut når jeg reiser forbi. Tenkte jeg skulle snike med meg mannen min selv!
Etterpå tar dere trikken rett opp til Ringen kino der de skal ha slike tosetere:love:

Majja sa for siden:

Vi er ikke så innmari romantiske av oss, egentlig... Åssen er det i forhold til McDonalds da...:p Vi skal jo tross alt sitte i en mørk kinosal (antagelig), og hvem vet hva som kan skje der... :lol:
Må jo feire ett års forlovelse, men har hele helga på oss:)

Linn H sa for siden:

Et annet VELDIG bra sted er YAYAS... sjekk ut hjemmesiden [url]www.yayas.no[/url]

kan også foreslå neste treff der hvis folk har lyst på noe nytt...mmmm god mat og et fantastisk lokale!:heia:

Majja sa for siden:

Tosetere, sier du? Har jeg aldri hørt om! Men det forslaget måtte jeg jo lufte, og det var ok hvis jeg holdt "fingra av fatet"... :rolleyes:
Omvendt psykologi?!;)

Men da er jo det stedet også verdt ett besøk kanskje! Hmm.. Dette ble plutselig ett luksus-problem nå:p

Majja sa for siden:

Der så det innmari koselig ut!!!:D Thai-mat? Hva står det stort sett av? (Fikk ikke åpnet menyene)

Carisma sa for siden:

Jeg tror Trancher er mer et "feire-noe-med-noen" sted enn Djengis... Ikke at jeg har vært på noen av plassene, men gått forbi de ofte :rolleyes: Dessuten er Ringen SYKT mye hyggeligere enn Eldorado... :D

Majja sa for siden:

Veldig greit å vite, når man ikke er kjent!:)

Dette ble ett vanskelig valg nå, egentlig. Det høres så flott ut alt sammen! :D

Ignite sa for siden:

Trancher har god mat.

Elephanta sa for siden:

Dæven, er det allerede ett år siden dere forlova dere?! Som tiden flyr... Gratulerer! Du får sjekke ut noen steder sånn at vi vet hvilke muligheter vi har når vi skal på jentetur :D
Kos dere masse!

Nannah sa for siden:

Gå hvor du vill du! Alle returanter kan jo tilpasse maten til deg...bare å kutte ut tilbehøret og be om mer av det andre som du kan spise:)
Lille koselige Jensens Biffhus på aker brygge, kan det være noe?
Der må dere nok bestille bord...men koseligere enn Big Horn synes jeg.

SusieBlues sa for siden:

Big Horn: Vi pleier å avstå fra poteter/ris/pommes frittes som man kan velge som tilbehør og som er inkludert i prisen. Vi får da lov til å forsyne oss gratis i salatbaren i stedet (som de vanligvis tar betalt for). Det er god service!

mindremeg sa for siden:

Ya ya s er en av min og kjærestens favorittrestauranter. Tenkte ikke før jeg leste det her at det er jo ganske lavkarbo om man avstår fra risen.

Og tosetere på ringen ja ...vi bor i nabolaget.--gleder meg til å dra på kosekino.

LilleM0r sa for siden:

Signerer!!! Og billig! Og en helt utrolig Strawberry Dackery......men det er jo forbudt for oss....

Majja sa for siden:

Takk takk!:) Ett år går sannelig fort, uten tvil..
Skal teste ut ett sted ihvertfall, også får vi ta videre testing når jentehelga vår kommer:D

Takk for tips alle sammen, tror Yayas kanskje blir valget.. Hørtes innmari godt ut!!:D:D
Desverre kommer jeg ikke inne på filmweb sine sider for å se ledig biletter på Ringen kino. Da er det antagelig fullt...?:confused: Det hopper ihvertfall fra torsdag 12. til mandag 16..:mad:

Gleder meg stort til helga, da blir det skikkelig helaften alikevel:)

Carisma sa for siden:

Å, da er den sikkert reservert lukket arrangement i helga. Ellers ville du vel fått opp noe?...

Majja sa for siden:

Det ordnet seg, kom inn i dag:) Toseter reservert!!:D:D

Linn H sa for siden:

wooohoooo! :heia:

Majja sa for siden:

I KNOW!!!:D:hearts:

God helg alle sammen!!:)

Majja sa for siden:

Dere som er kjente i Oslo; Hvordan kommer man lettest fra sentrum til Ringen kino?

Carisma sa for siden:

Med trikk. 11, 12 og 13 trikken over Løkka.

Photobscura sa for siden:

Du tar 11, 12 eller 13-trikken til Birkelunden, og så følger du Thorvald Meyers gate oppover (opp i den forstand at veien heller oppover ;)) til du kommer til Sannergata. (Thorvald Meyers gate er den gata som trikken går i helt til den svinger littegrann inn i Schleppegrells gate der Birkelunden-stoppen ligger).
Da går du litt til høyre, og der ligger den, ved Ringnes Park :)

Majja sa for siden:

Tusen hjertelig takk, snille damer:D

Kreta sa for siden:

Her var det mange gode tips :D

Kos dere ute, Majja!!

Majja sa for siden:

Takk for det:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.