sarasener sa for siden:
Hei!
Er relativt ny innenfor ketolyse og slikt her, har fått litt "vektproblemer" de siste månedene. Må nesten ta hele historien for at dere skal forstå, here we go:
Jeg har hatt anoreksi i seks år, hatt en ekstrem treningsmengde og vært underernært (bmi på 11-12). Ble i løpet av 2008 bedre og bedre, i sommer ble jeg vel helt "fri". Det er ifølge meg selv og behandleren ingen fare for at jeg skal bli syk igjen, driver for tiden og underviser om spiseforstyrrelse innenfor helse/skole.
Etter at jeg nådde idealvekten min har jeg bare lagt mer og mer på meg, legen min sier at jeg kan gå ned ca 10kg fra der jeg er idag. Jeg er ikke spesielt overvektig, heller litt lubben og vil gjerne ha det bort!
Ved en tilfeldighet oppdaget jeg i høst at jeg hadde et litt høyt fastende blodsukker (tror det lå på 8). Skal på utredning om jeg har diabetes type 2.
I tillegg så trener jeg 15-20timer i uka, dette er ikke noen form for tvangstrening, derimot konkurrerer jeg innenfor kampsport.
prøver nå å leve med så lite karbo som mulig (ca20g om dagen), men går ikke ned i vekt. Så til mine spørsmål:
-Kan jeg spise karbo etter trening?
-Mine foreldre synes det er helt på trynet å se hvor mye smør og nøtter jeg spiser, når det er fare for diabetes. Hvem av oss har rett?
-Må jeg tenke på kaloriene jeg spiser? jeg teller ikke nå, har heller ikke lyst, men jeg kan lett spise 3000kcal uten å bli mett. Metthetsfølelsen er litt borte...
-Flatbrød og grønnsaker er for tiden det eneste jeg spiser av rene karbs, er det greit?
På forhånd takk!