< Tilbake til oversikten

Søthunger

Torleiv sa for siden:

Når er det søt hungeren stopper, føler jeg fortsatt har lyst på noe godt innimellom. Har gått på kuren i snart 2 uker og lurer på om noen har noen triks i den forbindelse.

Kitt sa for siden:

Hold ut!:heia:

Spis noe fett, feks gulost med meierismør eller litt cocosa etc når suget blir ille!

Torleiv sa for siden:

Hva er cocosa?

Kitt sa for siden:

Cocosa er olje du får kjøpt på helsekost.
Kan inntas bar, eller brukes i matlaging. (Det finnes to typer, nøytral og kokossmak)
Den blir anbefalt av mange dersom du sliter med å få i deg nok fett.

Torleiv sa for siden:

En ting til hvordan lager jeg min egen journal?

Kitt sa for siden:

Klikk på Forum på den blå/svart linjen øverst på siden, rull deg ned til underfora Min journal, gå inn der, klikk Start ny tråd!

Bare å sette i gang!:heia:

Idun Kjellvik sa for siden:

Hei, jeg har selv et skikkelig problem med søthunger. Det kommer i perioder. Når det setter inn, kan ikke 10 ville hester få meg fra å kjøpe lassevis med godis og bare lange innpå. Da brytes alle prinsipper, løfter, osv. Så går det over, og det er bare å begynne på nytt. Finnes det flere tips mot dette? Jeg er så lei av å aldri klare det. Jeg VET jo at ketogen livsstil, eller lavkarbo hvis man ikke vil "ta den helt ut", er bra.
En annen ting: Hva gjør dere når det er "Kaffe og kaker/vafler" hos folk, eller dere er på middag hos folk med tilhørende dessert? Tar dere med eget? I så fall - hva da? Bær og kesam? Det er det eneste jeg vet som er "lov". Fins det noe annet? Idun

Alkazelters sa for siden:

Du kan for eksempel forsøke med en innleggelse på sukkeravrusningsklinikk. Disse klinikkene krever ofte at du samtykker til at de kan holde deg på klinikken ved hjelp av tvang om din motivasjon forsvinner. På denne måten kan du kanskje klare å holde deg 100% sukkerfri i et par måneder. Etter en så lang periode uten sukker og i tillegg ketogen kost,vil du sannsynligvisvis ha fått en noe bedre kontroll på avhengigheten din. På disse klinikkene drives det også gruppeterapi med fokus på hva slags strategier de sukkeravhengige velger når søtsuget er som verst. En generell holdning er å unngå kryssavhengighet. Dvs at du erstatter din tidligere avhengighet med en annen. Her må man til roten av problemet.

Sirius sa for siden:

Et tips er å ta tilskudd av krom :)

Pondus31 sa for siden:

Men hvordan spise det?
Jeg har kjøpt en krukke, tok en teskje, men syns det ikke smakte særlig godt...

Kitt sa for siden:

Hvilken har du kjøpt da? Den som smaker kokos eller den nøytrale?
Vet mange bruker den i kaffe eller smoothie, jeg smelter den med litt sukkerfri sjokolade eller kakao og lager små "konfekter" med litt hakkede nøtter oppi. Den nøytrale kan jo brukes til all matlaging.
Den som smaker kokos spiste jeg rett fra skjeen tidligere!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.