< Tilbake til oversikten

Klistremerker til veggfliser

Photobscura sa for siden:

Er det noen som vet hvor man kan få tak i det? Jeg flytter inn i en ny leilihet som har verdens styggeste dekorfliser over kjøkkenvasken, og dersom jeg ikke får male over dem, så ville dette være et godt alternativ.
Jeg har sett på dekorflise-stickers, men dette blir alt for dyrt.
Jeg har hørt at man kan få kjøpt typ i metervare eller tilsvarende, i alle farger (jeg vil ha svart og hvitt!) som man kan klippe til selv, men aner ikke hvor man får kjøpt.
Tips mottas med takk!

Gracella sa for siden:

Fargehandlere/malebutikker??

luringen sa for siden:

er det heldekkende du mener? Eller er det wallies? Hvis du søker på wallies får du masse treff

Nei, altså, wallies, eller tile stickers, jeg har søkt på alt det der, men det blir liksom litt i dyreste laget, jeg har heller ikke funnet noe som helst som er ensfarget ... :o
Sånn ser kjøkkenet ut per i dag:

Og sånn vil jeg ha i stedet for de grusomme dekorflisene:

(Fant dessverre ikke noe bilde av et kjøkken som har sånn, men dere skjønner sikkert hva jeg mener).
Det jeg har sett på av spesielle fliseklistremerker er stort sett veldig dyrt, og jeg vet at det skal finnes klistremerker man kjøper i større format og klipper til selv, sånn at de passer på flisene, jeg vet bare ikke hvor :o
Venninna mi kjøpte det i Sverige, men hun husker ikke hvilken butikk det var, eller om det finnes en sånn type butikk i Norge.
Jeg skal ringe litt rundt i morgen, tenkte bare at dersom noen visste at dette eksisterte, kunne være behjelpelig.

Jeg kommer til å spørre huseier først om jeg får male over, men ettersom han selv pusset opp kåken i -95, så er jeg litt i tvil om han synes det er greit :o

valleygirl sa for siden:

så noen kule på Eske på salg. ellers er det jo litt dyrt der.

Hehe, vet jo virkelig ikke hva du mener med kule, men jeg skal ha svarte og hvite! Ikke noe mønster altså, svart og hvit -sjakkmønstra, og kun det ;)

valleygirl sa for siden:

sorry så ikke det! Men det er jo enkelt å male fliser, det blir sikkert billigere også. Så nettopp en artikkel om det i et blad jeg leste i dag. Er du interessert, så kan jeg scanne den så du kan få den.

Jeg tror ikke jeg trenger instruksjoner for hvordan jeg maler fliser altså ;) Men takk likevel!
Det som er det, er at jeg ikke vet om jeg får LOV til å male de av huseier!

Som et tips; Les hele tråden før du svarer :p ;)

valleygirl sa for siden:

beklager. det skal aldri gjenta seg. tro meg.

lokkebiff sa for siden:

Hva med sånn folie som de bruker for å tone bilvinduene med?
De får du i sort (så kan du jo beholde de flisene som er helt hvite)

going down sa for siden:

Ser ikke ut som om grunnfargen er hvit, og det blir jo litt vanskelig med flisene med mønster...

Valleygirl; Ikke ta det så tungt ;) Er bare så ivrig på alt jeg skal gjøre med kåken min at jeg blir litt ivrig når noen har svart i tråden, og håper på at noen har svar på spørssmålet mitt ... :o

Lokke, tja, som Going Down sier så er ikke grunnflisene hvite, og det fryktelige mønsteret må dekkes helt til :p Jeg skal finne ut av det, altså :D

Huldr sa for siden:

Ups da. Ber man om hjelp er det kanskje en idé å ikke disse folk? No offense Photo :)

Jeg hadde ihvertfall satt pris på tips om maling av fliser, for det er ikke bare bare å få pent ...

Uff da. Sorry, overhodet ikke min intensjon å disse noen, jeg prøvde jo å si det på en pen måte. Men jeg har malt kjøkkenfliser og baderomsfliser før, og det var faktisk veldig enkelt; Maskere, male, la det tørke og så fjerne tapen.
Og, jeg ba ikke om hjelp til å male fliser, men om hvor man får tak i klistremerker som man kan dekke de til med -i hvitt og svart :)

Huldr sa for siden:

Neida, men det er vel ikke noe galt i å tilby hjelp? Virket veldig krasst bare - jeg hoppet mentalt i stolen her (og du vet jeg har vondt i ryggen :p) ... Og jeg så ikke innlegget ditt over mitt før jeg svarte, så syntes bare jeg ville si hvordan det kunne oppfattes :)

(Hos moren min da hun malte fliser ble malingen ganske "stripete" og strukturert, ikke glatt - det var det jeg tenkte på)

LineJM sa for siden:

På svensk heter sånne klistremerker kakeldekor og det finnes mange muligheter

www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm

Her har de mange, også svarte og hvite...

Lykke til!

:)

Ah! Hjertelig! De var helt perfekte, og heller ikke så dyre :D Takk!

going down sa for siden:

Er det bare meg, eller... Jeg klarer ikke å se for meg at dette blir veldig bra. Kommer det ikke til å se litt skeivt og "hjemmelaget" ut. Synes også flise maling høres rart ut.

Det var søstra mi som inspirerte meg, hun hadde sånne på badet der hun bodde før, men med mønster da. Det så veldig bra ut! Men hun var veeeeldig nøyaktig, da. Det er jo en klar forutsetning.

Jeg malte flisene et sted jeg bodde. Så lenge man maskerte godt, og passet på å ha lite maling på kosten så ble det veldig bra!

going down sa for siden:

Du får legge ut bilde av resultatet.

Vi har hvite fliser på badet, men kunne godt tenke meg noen deko fliser. Kanskje jeg lar meg inspirere:cool:

LineJM sa for siden:

;) Ingen årsak, ble havesyk selv innpå der. De har en lur ting som heter vindusfolie/fönsterfolie.... Vil ha! :rolleyes:
Oppussing oppussing, blir litt inspirert...

Ja, det var utrolig mye fint :) Wow! Kanksje jeg skal sprite opp badet litt også med noen spreke søttitallsblomster, som denne:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.