PC-en min begynte å oppføre seg rart etter at jeg innstallerte nyeste versjonen av messenger. Jeg har kjørt Ccleaner, SpyBot og Ad Aware, jeg har avinnstallert Messenger, men fortsatt er PC-en min koko. Jeg må trykke flere ganger på omtrent alt av knapper og aner etc for å få den til å reagere.
Nå ser jeg egentlig bare ett alternativ, og det er å tilbakestille PC-en til før den begynte å loke, og det har jeg aldri gjort på en med Vista, så er det noen som vet hvordan dette gjøres? Jeg har lett og lett, og nå er jeg bare så irritert og lei.
Om noen har forslag om noen andre løsninger så taes det også i mot med takk!
Hvis du har en laptop så skal du kunne trykke en tastekombinasjon under oppstart slik at du kommer inn i en tilbakestillingsdialog. Da vil maskinen bli tilbakestillt til til slik den var når den var ny. Du må ta sikkerhetskopi av alle data før du gjør det, det vil bli slettet.
Ok, men jeg kunne på den gamle PC-en min tilbakestille den til et tidspunkt hvor den fungerte, jeg husker jeg tilbakestilte den typ 24 timer, og problemet løste seg.
Jeg har en Dell Inspiroon 1501 som er halvannet år gammel, så jeg er litt redd for hva som kan skje dersom jeg tilbakestiller den til da den var ny ... Den er veldig personifisert for å si det sånn :o
Åpne Senter for sikkerhetskopiering og gjenoppretting ved å klikke Start, Kontrollpanel, System og vedlikehold og Senter for sikkerhetskopiering og gjenoppretting.
Herregud, nå føler jeg meg dum. Det viste seg, etter mye om og men, at det var touch pad-en som hadde tatt kvelden, så nå har jeg kobla til ekstern mus :rodme:
Men den hang en del først og så, men så begynte vinduene å bli vanskelige å åpne.
Jaja. Jeg er glad for garanti nå i alle fall.
Så ikk jeg bruk for gjenoppretting likevel. Pc-en min er koko, og det er flere ting som ikke fungerer som det skl. Men når jeg skl definere et gjenopprettingstidspunkt, så får jeg bre beskjed om å gi en beskrivelse, og det spiller ingen roll hv* jeg skriver, det kommer bre opp dtoen i dg. Jeg skulle gjerne h gjennopprettet den til i går før kl seks, men ner ikke hvordn ...
Jeg kommer inn på -kkur-t det s-mme stedet som jeg gjorde nå jeg fulgte instruksene som er beskrevet over.
Og nå finnes det INGEN gjenopprettingspunkter, og når jeg sk-l skrive inn et gjenopprettingstidspunkt selv, så må jeg skrive inn en beskrivelse, hvilket b-re fører til -t d-gens d-to kommer opp :rolleyes: Så idiotisk, hvorfor k-n m-n ikke b-re skrive inn et tidspunkt, d-? Mener m-n kunne gjør det på XP. :mad:
Sambo sa at det er på riktig sted du har vært, men at det er lenger opp i menyen. Vi har ikke med pcer med Vista på ferie, så får ikke sjekket nøyaktig.
Jepp. Men ... Lenger opp i menyen? Skjønner ikke helt hvilken meny du mener ... Det er liksom bre en mulighet for å opprette et gjenopprettingstidspunkt, og d må jeg skrive inn en beskrivelse, hv* det skl være ner jeg ikke :(. Unsett hv jeg skriver så kommer b*re nåværende tidspunkt opp :(
Prøv kontrollpanel- sikkerhetskopierens og gjenopprettingsenter.. Hos meg kommer det da opp et valg om å velge å systemgjenomretning for å løse problemer mm. Jeg har gjort det noen ganer.. Måtte det siste jeg lastet inn nyeste messenger, da klikka maskina helt.
Jeg er alltid pålogget som administrator ;). Men nå har jeg snakka med Dell, det koster bare et par hundre å bytte ut tastaturet, og det tar ikke mer enn noen få dager :)
Det koster ikke så mye for et nytt tastatur til laptoppen, vi har har byttet ut et selv.
Jeg hadde tenkt å gjøre det samme med min, for jeg har engelsk tastatur, men nå har jeg vent meg til det og ser ikke vitsen (jeg vet jo hvor æ,ø og å er, pluss de andre som ikke er på samme plass - det er kun når andre låner laptoppen at de "plages", he, he)
Ja, var ganske overrasket, men han jeg snakka med skulle lage et estimat til meg, og sende på mail, så da får jeg se.
Det er uansett ganske kjedelig å trykke ctrl v hver gang jeg skal bruke bokstaen 'a' ...
Joda, det vil si ... jeg hadde! Det er eksens sitt gamle, og var helt utrolig fantastisk klissete og ekkelt av fett fra sjokolade og potetgull, aske, tjære og whatnot ... Så jeg åpna det for å få bort det verste, og nå funker det ikke lenger ...
I tillegg så slutta fjernkontrollen til anlegget å fungere etter at jeg satte i nye batterier. Det er virkelig ikke min(e) dag(er) ... :rolleyes:
Jeg fikk estimatet nå, forresten. Tohundre kr my a... Åttehundre kr med frakt og alt om jeg monterer det selv ... :o
Hehe, sambo mener jeg utstråler dårlig energi, for samtlige elektriske apparater går på et tidspunkt føyken når jeg er i nærheten av de. Fortsatt ikke en eneste mobil jag har hatt som ikke har begynt å oppføre seg på måter ingen har hørt om :lol: Høres ut som du har fått det :D
Haha, ja, min eks, den radmagre jævelen, spiste en tohundregrams sjokkis, en pose potetgull, og drakk halvannen liter pepsi (kalt ''full pakke'') minst et par ganger i uka :rolleyes:. Og seff så var bukselår, datamus og tastatur innsmørt med sjokoladerester og potetgullfett. Ja, til og med jeg i blant :p
Kunne tenkt meg en øl-sprekk jeg, men alle karboene skremmer vettet av meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.