< Tilbake til oversikten

Gjør jeg noe feil?

Cath1vel sa for siden:

For tre uker siden begynte jeg på noe som heter easy life, dette er et livsstilsendringskurs hvor man i en periode ikke skal spise mat i det hele tatt. Men bytte ut alle måltider med kosterstatter. Dette er et pulver som absolutt ikke er så veldig ille, det kommer i tre eller fire forskjellige smaker. Jeg bruke det som smaker sjokolade ( Er litt sjokoholiker) og et som smaker grønnsakssuppe. Men det store aberet mitt er at jeg ikke tålte dette pulveret, og ble bare mer og mer tappet for energi, var sulten hele tiden ( var i ketose, og har forstått det slik at men ikke skal være det da), var forferdelig svimmel og all "mat" jeg fikk i meg, bare rant tvers igjennom. Det endte jo opp med at jeg måtte begynne å spise vanlig mat igjen. Men jeg vil jo svært gjerne gå ned i vekt (vil ned minst 40 kilo, helst 50), så jeg spiser ikke karbohydrater. Det går for det meste i salater, grønnsaker ( utenom rotgrønnsaker), egg i varierte varianter, kjøtt av ymse slag (biff, svin, kylling) ingen frukt, og bare vann å drikke (drakk en halv liter sprite zero i går, siden det var lørdag :D ) Problemet mitt er at vektan står på stedet hvil, den går hverken opp (jippi) eller ned (buhu). Kan noen hjelpe meg med hva jeg eventuellt gjør feil?? Og kanskje samtidig gi meg noen gode tips om hva jeg kan lage til frokost, er litt kjedsomt i lengden å trøkke på egg ;)

Takker på forhånd for hjelpen som forhåpentligvis kommer.

aldrimerjollycola sa for siden:

hei, jeg har ingen gode svar til deg, altså, er ganske fersk her inne selv, men vil anbefale deg å lese ketolysekuren boka, for der er det noen gode forklaringer, og kanskje du får noen ahaopplevelser!
så gjelder det å være tålmodig, (desverre..)
trener du? på ketose er det best å ikke trene styrke (muskler veier jo en del)
men heller gå i raskt tempo i en halvtime etc.

håper det løsner for deg snart, da! lykke til! :)

Areola sa for siden:

Jeg tipper at kroppen tar til seg all den næringen den kan nå, pga den tidligere pulverkuren.
Trenger trolig litt tid på enda en omstilling, og tviholder på all energi den får. Når du har fått overbevist den om det er nok mat og få, slipper den nok kiloene litt lettere.
Hvor lenge har du spist ketogen mat?

Må si jeg er litt uenig i deg der :)
Selv om muskler veier mer enn fett, er det aldri en ulempe å ha muskler! Muskler øker blandt annet forbrenningen. Det kan være litt tungt å trene tungt i begynnelsen, men det blir bedre etterhvert :)

Vekt 76 sa for siden:

Muskler veier ikke mer enn fett. En kilo er en kilo. Men 1 kilo muskler tar mindre plass enn 1 kg fett.

Areola sa for siden:

Oj, gikk litt fort der ja..

Cath1vel sa for siden:

Hei og takk for svar :) Det er nok som det blir sagt her at kroppen trenger å omstille seg.. Har vært på dietten siden 30 januar. Trener regelmessig på treningssenter, kondis og styrke.. Men alt på en time, slik at halve tiden går til spinning ( stakkars baken min) og resten går til styrketrening.... Men kjenner at det er godt å få ut itt frustrasjon på denne måten :)

aldrimerjollycola sa for siden:

tror du har en fin kombinasjon med kondis og styrke, jeg refererte bare til ketolysekuren boka, de fraråder sterk muskelbygging! men det gjør jo ikke du da! :)

caz sa for siden:

Jeg ville valgt meg en kostholdsfilosofi og fulgt den 100% jeg da.. Atkins induksjon i et par uker burde jo f.eks nullstille systemet..

Chunky sa for siden:

Areola har rett. Det er ingenting i veien for å trene styrke på en ketogen diett. Trening er nok ett av de områdene hvor ketolyseboka trenger en oppdatering. Se egne tråder i treningsforumet av Pål. Han vet hva han snakker om.

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.