< Tilbake til oversikten

Fit Day og utregning av næringsinnhold

martefie sa for siden:

Jeg begynte forhåpningsfullt å legge inn hva jeg spiste, men det rakk halvannen dag. Konklusjonen: Jeg spiser for variert til å ha ork til dette. Som eksempel kan nevnes mannen som en middag sa: "Kan ikke vi spise det samme to ganger? Vi spiser jo aldri det samme jo, det er noe nytt hver dag." :o

Dere som bruker det aktivt, spiser dere mye av det samme/variasjoner over det samme? Eller tar dere dere tid til å legge inn alle ingredienser i hver ny rett dere prøver?:confused:

Areola sa for siden:

Vet du hva, jeg satt akkurat og tenkte det samme.
Jeg måtte vurdere om jeg gadd å ha på salsa på tacosalaten min, for jeg huska ikke om jeg hadde lagt det til i fitday.
jeg skal liksom ha to skikkelig nøye-uker, jeg pleier vanligvis ikke å regne på karber, men tar det sånn ca. Etter tre dager er jeg dritt lei, og gidder ikke spise mat som er noenlunde sammesatt, for da blir det så mye registrering..

martefie sa for siden:

Godt det ikke bare er meg. Har liksom inntrykk av at alle har steinkontroll ned til hundredelsgrammet.

Men Fitday er bra til vektregistrering og for å finne matvarer som ikke står i den vanlige matvareguiden.

Ullabulla sa for siden:

Jeg har brukt Fit Day i over 1 år. Jo det var en del jobbing til å begynne med å skulle legge inn de enkelte matvarer (jeg har registrert alle de matvarer jeg bruker), men du trenger jo ikke legge alt inn med en gang. Ta det litt over tid. Det er jo stort sett de samme produkter som brukes til daglig. Jeg synes det er et fint hjelpemiddel til å gi oversikt over hva man spiser. Jeg skulle f.eks. prøve å øke litt mer på fett og spise mindre protein, og da ser jeg med en gang hvor jeg bør legge om mine matvaner. Jeg foretar ikke beregninger hele tiden, men inn imellom når jeg må passe ekstra på. Jeg bruker den stort sett mandag til fredag. I helgen orker jeg ikke tenke på å beregne hva jeg spiser. Nå har jeg ikke prøvd "Mat på data" kanskje der ikke er så mye registrering på denne?.
Jeg er veldig fornøyd med Fit Day og kan varmt anbefale bruken av den.

miamin sa for siden:

Jeg er helt ny og ha ikke forsøkt FitDay, men laget meg en konto der nå :)Jeg fant et lite norsk program igår som også så veldig fint ut, men jeg harjo ikke testet det ut. Finner ikke igjen linken!Men har programmet som fil. Kan sende om noenvil ha, går det å poste filpå 1,5MB her?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.