Jeg tror jeg nærmer meg noe alle vil spise. Disse var riktig bra. Ingen bismak
90 g sesamfrø
50 g bakemix, proteinpulver, bakepro eller det man har
10 g psyllumfrø
1 kr mål salt
1/2 ts timian Dette kan byttes med krydder du liker, karve, muskat o.l
3 egg
50 g smør
Bland det tørre , ha i eggene og så det smeltede smøret
Hell røren ut på bakepapir og og dra den utover med en slikkepott så tynt du kan
Stek midt i ovnen ved 175 g i 15-20 min. Følg med og ta de ut når de er lysebrune. Del opp med pizzahjul i passe størrelse med en gang, og avkjøl på rist
Jeg fikk 16 kjeks ut av denne røren med 10 g karber for hele. Det vil variere med hvilken "meltype" man bruker
Ja, jeg vil tro det. I alt jeg har bakt og forsøkt i det siste året, så går alle disse "pulverne" om hverandre. Det som binder her er nok psyllumfrøene.
De må prøves! Savner kjeks til osten. Lurer på om det går an å drysse litt salt på de - sånn som på ritz f.eks. :rolleyes: hmmm. Må nok kjøpe rødvin til helgen. :D
Jeg fikk ikke tak i Johannesbrødkjernemel i dag, kan jeg lage disse kjeksene uten det eller det det veldig nødvendig???
tenker siden det er egg i så er jo det et bindemiddel.... eller???? :p
LOL Lillemor.
Utrolig hva som skjer med øynene etter en travel forumkveld:)
[color=darkgreen][/color]
Jeg innbiller meg at det er psyllumfrø/fiberhusk som binder denne røra sammen.
Jeg kjøper dette på Svinesund i alle matvarebutikker til ca kr 15 for 300 g.
Jeg har forsøkt å lage kjeks uten psyllumfrø(fiberhusk), men det ble ikke helt vellykket. Smaken ble litt "tørr", og de knakk veldig lett. [color=purple][/color] Nå skal jeg innrømme at det var et forsøk på å lage pizzabunn, så jeg hadde dratt røra veldig tynt utover, og tilsatt 2 ts JBK. [color=purple][/color] Jeg liker tynn, sprø pizzabunn, og det kan man lage med originaloppskriften.
Disse har jeg veldig lyst til å lage. Jeg skal på ost og vin-kveld på fredag.
Jeg var innom helsekosten og de hadde bare noen kjempestore bokser med soyaprotein til ca 500 kr. Det vil jeg ikke kjøpe, for jeg tror at det er noe jeg kommer til å bruke sjelden. Vet ikke hvor jeg kan få tak i ketolyse bakemix på kort tid (å bestille fra Torkil sin nettbutikk tar for lang tid). Jeg bor i Fredrikstad. Noen som vet om bakemix selgs her i området, eller noe annet jeg kan bruke i disse kjeksene som erstatning.
Supert Kitt! Takk for den listen. Ser Torkil har oppdatert den i februar i år og at forhandler nærmest meg er i Sarpsborg. Det er bare 15-20 min å kjøre. Jeg har sjekket listen på ketolyse.no, fordi jeg trodde den ville være best oppdatert, men den er mye kortere enn den du viser til og har ikke en eneste forhandler i Østfold.
Den ene tok jeg bare salt i deigen, så smurte jeg resten av det smeltede smøret på toppen og strødde på hvitkøk, chilli explosion og litt pepper. Knall godt!
Variant to:
Chilli explotion, hvitløk og salt i deigen.
Enda mer av chilli og hvitløk strødd på toppen sammen med havsalt
Den andre halvdelen tok jeg løkpulver og chilli på.
Også prøvde jeg en ting til: Før jeg blandet salt o.l i deigen tok jeg ut en liten klump, denne knadde jeg splenda, kanel og kardemomme i. Det ble også godt! Fint med blåbærsyltetøy!
Da blir det ost og kjeks i morgen. :)
Takk for oppskrift - den passer navnet sitt, her er ingen bismaker!
Niks! Bakemiks er melet i oppskriften, ikke bindemiddelet.
Men du kan feks bruke proteinpulver! Bare pass på at du finner et med lite karber ! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.