< Tilbake til oversikten

Lavkarboøl

novise sa for siden:

Har trådd ned alle butikkene i nabolaget for å finne lavkarboøl med mindre enn 5 karber pr. halvliter, men til ingen nytte. Vet noen om hvilke merker som har minst karber, eventuelt om det i det hele tatt finnes øl med færre enn 1 karbohydrat pr. deseliter? OG ikke minst hvor man kan få kjøpt slik lavkarboøl.

lokkebiff sa for siden:

Redlight har 0,5 pr. dl.
Den har de bl.a på Eurospar og Obs.

novise sa for siden:

Filler'n...har ingen av butikkene i nærheten:( har ikke engang hørt om Eurospar..hmmm...

Uansett, takk for svar:)

lokkebiff sa for siden:

Eurospar er "storebroren" til Spar, så om du har Spar i nærheta,
kan det vel hende at de tar inn Redlight om du spør pent...? :snill:

Ellers får du drikke vodka, der er det 0 kh... :D

:full:

Skippy sa for siden:

REMA har noe som heter Ringnes(?????) Lite, den har lite karbo. Går til fest den skulle jeg mene. For mer daglig bruk anbefales ren sprit:D, ikke meningen at en skal bli alkis da. Bare mente å peke på at der er alternativer til øl på kosefronten.

lokkebiff sa for siden:

Alle typer øl med respekt for seg selv har Lite-varianter
(Rignes, Tuborg, Carlsberg, Hansa, Lysholmer, Mack osv. og alle disse har 1 gr. kh pr. 100 ml.)

Lavkarboøl er i kraftig vekst, og for et år siden utgjorde det 5 % av solgte øl her i landet (i USA utgjør det over 50 %)
Så vi ser hvilken vei det går! :D

novise sa for siden:

Leste i en annen tråd at Aas har et sommerøl med 0,5 karber i. Så da er det bare å vente på sol, sommer, grillmat og øl.

Carisma sa for siden:

Nå er jo ikke øl kos uansett, så... :D

benam sa for siden:

Skulle ønske de fikk lavkarboøl på flere utesteder også.
I Oslo er det ikke lett å finne. Spør alltid etter det, og har møtte mange rare reaksjoner,noen sier de skal aldri ta inn det for det er jo ikke ordentlig øl osv osv.
Kanskje noen vet utesteder i Oslo som har det????:D

lokkebiff sa for siden:

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må skje -ganske snart!!

Imellomtiden får vi fortsette å "mase" på utestedene, slik at de får ut fingeren :D

Carisma sa for siden:

Jeg maser på sambo om at festivalen han styrer med bør ha det, men de må kjøpe i så stort kvanta for å kunne tjene penger på det at de har ikke råd... :(

kirrino sa for siden:

Oslo Mikrobryggeri i Bogstadveien er jo et alternativ. Jeg vet ikke om de har lavkarbo- øl, men de har ihvertfall rundt 20 forskjellige øltyper, så det er en større sjanse for å treffe blink der;)

Ignite sa for siden:

Aldri sett at de har noe som helst lavkarboøl i Bogstadveien. Da må det være veldig nytt.

Aldriellernå sa for siden:

Jeg vet det er snakk om øl her, men for de av dere som liker vin, så er det også fullt mulig å drikke både rød- og hvitvin :D. Rødvin = 0,80 karb pr dl, og tørr hvitvin = 0,20 karb pr dl. :)

novise sa for siden:

skrik gulp Sendte e-post til Ultra i går angående Redlight lavkarboøl. Fikk svar i sted. De har sluttet å produsere Redlight sto det. Trodde jammen jeg skulle ramle ut av stolen her. Også jeg som hadde gledet meg sånn til å drikke lavlavkarboøl:(

GKS sa for siden:

Tuborg Lite er jo lavkarbo øl og den finner du vel i de fleste butikker...

Ignite sa for siden:

De fleste lavkarboøltypene smaker helt ok, selv om jeg personlig synes at Redlight og Grans Lite smaker svært metallisk.

Dessuten har Ultra Redlight priset seg ut av markedet. Jeg husker godt da dette var eneste alternativ og da det kostet 28-30 for en boks.

novise sa for siden:

Er klar over at omtrent alle ølmerker har Lite øl. Dessverre har det seg sånn at det er 5 karber i en halvliter med Lite øl. Redlight hadde ettersom jeg forstår kun 2,5 karber pr. halvliter og det utgjør jo endel i lengden. Pleier kose meg med Aas Lite i helgen, men med Redlight hadde jeg kunnet ta to istedenfor en:) Kunne altså kost meg dobbelt så mye:):):)

GKS sa for siden:

Jeg og sambo var på middag hos et vennepar av oss for noen uker siden, da drakk både jeg og sambo rundt 5-6 tuborg lite øl hver uten at vi gikk ut av ketosen av denn grunn...

Ignite sa for siden:

Nettopp :)

novise sa for siden:

Hmmm...:D

Kakeåndsen sa for siden:

Siden jeg bor på landet, har iallefall ingen av utestedene jeg "vanker" på lavkarbo-øl.

Jeg drakk faktisk en 0,33 med vanlig øl uten å falle ut av ketosen:-)

danish sa for siden:

Samme erfaring her. Men jeg liker ikke smaken på light-øl. Nøgne Ø bør komme med et lavkarbo-øl, muligens basert på durra eller noe lignende.

Som nordtrønder vil jeg anbefale en sørkoreansk hydrogenbombe (vanlig bombe = ett shot sprit i et glass øl; hydrogenbombe = ett shot øl i et glass sprit, f. eks. whiskey). Men det blir kanskje for hardt for noen :geip:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.