Har trådd ned alle butikkene i nabolaget for å finne lavkarboøl med mindre enn 5 karber pr. halvliter, men til ingen nytte. Vet noen om hvilke merker som har minst karber, eventuelt om det i det hele tatt finnes øl med færre enn 1 karbohydrat pr. deseliter? OG ikke minst hvor man kan få kjøpt slik lavkarboøl.
REMA har noe som heter Ringnes(?????) Lite, den har lite karbo. Går til fest den skulle jeg mene. For mer daglig bruk anbefales ren sprit:D, ikke meningen at en skal bli alkis da. Bare mente å peke på at der er alternativer til øl på kosefronten.
Alle typer øl med respekt for seg selv har Lite-varianter
(Rignes, Tuborg, Carlsberg, Hansa, Lysholmer, Mack osv. og alle disse har 1 gr. kh pr. 100 ml.)
Lavkarboøl er i kraftig vekst, og for et år siden utgjorde det 5 % av solgte øl her i landet (i USA utgjør det over 50 %)
Så vi ser hvilken vei det går! :D
Skulle ønske de fikk lavkarboøl på flere utesteder også.
I Oslo er det ikke lett å finne. Spør alltid etter det, og har møtte mange rare reaksjoner,noen sier de skal aldri ta inn det for det er jo ikke ordentlig øl osv osv.
Kanskje noen vet utesteder i Oslo som har det????:D
Jeg maser på sambo om at festivalen han styrer med bør ha det, men de må kjøpe i så stort kvanta for å kunne tjene penger på det at de har ikke råd... :(
Oslo Mikrobryggeri i Bogstadveien er jo et alternativ. Jeg vet ikke om de har lavkarbo- øl, men de har ihvertfall rundt 20 forskjellige øltyper, så det er en større sjanse for å treffe blink der;)
Jeg vet det er snakk om øl her, men for de av dere som liker vin, så er det også fullt mulig å drikke både rød- og hvitvin :D. Rødvin = 0,80 karb pr dl, og tørr hvitvin = 0,20 karb pr dl. :)
skrikgulp Sendte e-post til Ultra i går angående Redlight lavkarboøl. Fikk svar i sted. De har sluttet å produsere Redlight sto det. Trodde jammen jeg skulle ramle ut av stolen her. Også jeg som hadde gledet meg sånn til å drikke lavlavkarboøl:(
Er klar over at omtrent alle ølmerker har Lite øl. Dessverre har det seg sånn at det er 5 karber i en halvliter med Lite øl. Redlight hadde ettersom jeg forstår kun 2,5 karber pr. halvliter og det utgjør jo endel i lengden. Pleier kose meg med Aas Lite i helgen, men med Redlight hadde jeg kunnet ta to istedenfor en:) Kunne altså kost meg dobbelt så mye:):):)
Jeg og sambo var på middag hos et vennepar av oss for noen uker siden, da drakk både jeg og sambo rundt 5-6 tuborg lite øl hver uten at vi gikk ut av ketosen av denn grunn...
Samme erfaring her. Men jeg liker ikke smaken på light-øl. Nøgne Ø bør komme med et lavkarbo-øl, muligens basert på durra eller noe lignende.
Som nordtrønder vil jeg anbefale en sørkoreansk hydrogenbombe (vanlig bombe = ett shot sprit i et glass øl; hydrogenbombe = ett shot øl i et glass sprit, f. eks. whiskey). Men det blir kanskje for hardt for noen :geip:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.