Helt merkelig, men søtsuget mitt er helt borte :D
Har ikke hatt lyst på søtsaker siden tirsdag :eek:
Dette er skillelig rart til å være meg, for jeg er av den typen som kan våkne om natten å få lyst på godis...å i ren desperasjon stå opp å spise nugatti rett fra boksen :rodme: Noe jeg senest gjorde et par dager før jeg begynnte på ketolyse...
Men altså nå kan jeg sitte å se på at mannen spiser godis uten å få lyst på selv, og har tilogmed laget dessert flere ganger som jeg ikke har spist av selv :veitikke:
Føles skikkelig deilig å ikke være "avhengig" av sjokolade :ja:
Flere som har opplevd det samme etter så kort tid på ketolyse?
du har nok fått "renset" kroppen din fri for sukker.... gått på kuren en drøy måned og har heller ikke noe søtsug. det forsvant ganske raskt! klarer helt fint å la være spise godis, is, potetgull. kaker osv!!
en god følelse egentlig!
Hei
Dette er helt vanlig. Ikke bare reduseres sulten til et minimum, søthungeren blir borte og man er ikke lenger "avhengig" av mat sammenliknet med tiden på høy-karbomat.
Gled deg over dette og alle de andre fordelene inklusive vekttapet som er inngangsbilletten for de allerfleste.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Må bare slenge meg på denne tråden og si at akkurat sånn er det for meg også :D
Og jeg var vant til å spise 4-5 poser med Nidar favoritter i uka!! Pluss en sjokolade eller to på vei hjem fra butikken :o
Er så utrolig deilig å slippe det suget! Og det er ikke noe problem for meg at gubben eller barna spiser godteri heller. For første gang i historien får restene av ungenes lørdagsgodt være i fred.....
Jeg hverken savner sjokoladen eller misunner dem som spiser slikt. Jeg har det bra som jeg har det, og DET er en innmari god følelse :D
Må slenge meg på, er på atkins jeg da men følelsen er lik..
Jeg elsker det ketosen gir meg, føler jeg har mye bedre "impuls-kontroll" på maten.. Jeg har ofte sånne kick når jeg spiser normal karbo.. Spesielt en gang eller to i måneden hvor alt som heter sjokolade går ned på høykant.. Også liker man seg selv litt mindre etterpå.. Nå sitter jeg og smiler og sier nei takk, og er utrolig glad jeg ikke er på karbo-karusellen..
Jeg tror virkelig jeg hater sukker, det må være det mest ødeleggende oppfunnet. Tror at om det hadde blitt funnet opp idag ville det vært restriksjoner mot å få kjøpt dritten..
Tenk på hva f.eks cola kan brukes til.. Jeg var tom for eddik her om dagen, og får sånt kalkbelegg i toalettskåla.. Jeg hadde en halvliter i kjøleskapet (til gjester), og tenkte hmm kanskje denne kan brukes.. 30 minutter senere gikk belegget bort lett som bare det.. Og slikt heller man i seg :-S Ikke rart folk blir syke ;-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.