< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg feil?

msb sa for siden:

Hei
(atter en tråd med dette tema - håper noen av de mer erfarne kan gi meg en tilbakemelding).
Etter å ha gått ned totalt 4 kilo på de 3 første ukene, har det "stoppet" opp. Dette er en typisk dag:
Frokost: Omelett med 3 egg og bacon/skinke
Går 20 min til jobben.
Lunsj: STOR salat med diverse - ofte ca 5 karber totalt, eller tre skiver etter oppskriften på Ketolyse-bakemisken og da med fet blåmuggost på.
Middag: Kjøtt/fisk med sopp i fløte og/eller brokkoli.
Kvelds: Mye bacongull, fet ost.

Har laget ostekaka en del og spist uten bunn, også en av eplekakene til bursdagsfest.... mener å ha holdt meg innen de 15 uansett kake eller ikke. Stixene viser rosa til mørk lilla de gangene jeg tar disse.

Venter i spenning på tilbakemelding:)

Gerd sa for siden:

Hei.

For det første så er det helt normalt at kroppen stopper opp litt og må tenke seg om ;)

Bacongull er salt, og binder vann i kroppen :ja: Godis/søtt ville jeg forbeholdt lørdagskvelden og ikke resten av uka. Det er litt med å endre vaner :ja:

Viss stix er mørkest, kan det indikere på for lite vanninntak.
Drikker du masse vann?

msb sa for siden:

Hm...
Enig - burde forbeholde søtsaker til helgene (har endret på masse allerede så det går nok fint) også har jeg litt å jobbe med mtp vannet... Drikker kanskje 1 liter om dagen.

Hva med dette brødet, er det grunn til bekymring at jeg har spist en del av dette? Også Pepsi Max har jeg hørt kan være bremsekloss?:confused:

Gerd sa for siden:

Prøv å komme opp i 2-3 liter om dagen. Kroppen trenger masse vann for å skylle ut fett og avfallstoffer :ja:
Ketose krever mer vann enn vi normalt vil trenge :ja:

Brød kan ikke jeg spise viss jeg skal gå ned i vekt...
Noen får vektbrems med pepsimax og anna kunstig søtstoff.
Jeg kutta det mer eller mindre ut fordi det trigger søtbehovet mitt veldig :)

Og få i deg nok fett.. Blir du fort sulten mellom måltidene, så kan det tyde på for lite fett i maten :)
Og blir du litt "fysen" så spis mat, fete oster osv... :)

Alkazelters sa for siden:

Bacongull kan også være en stor stopper for mange. Bacongull inneholder en stor mengde proteiner, cirka 60 pr 100 gram om jeg ikke husker feil.... Om du spiser en pose, har du fått i deg proteiner tilsvarende 500 gram kjøttdeig. Om du spiser ekstremt mye proteiner kan restultatet bli at kroppen konverterer overskuddsproteinet til karbohydrater.

LenaBeatrice sa for siden:

Min erfaring etter 3 år på Atkins:

• Få i deg nok vann
  • Ikke spis for mye proteiner
  • Unngå salt
  • Få i deg nok fett (Jeg bruker mye olje)
  • Vær restrektiv på Brus, bacongull mm.....
  • Spis så "rene" proteiner som mulig, unngå altså blandingsprodukter

Vektterskler kommer jevnlig, det må du regne meg.
Men hold ut, det løsner etter en stund. Ikke gi opp i disse periodene!!

I tilleg tar jeg kosttilskudd (Spektra) og tran.

lille_trille sa for siden:

Bruker du målebånd? Det kan være at målene går ned selv om vekta stopper opp :)

Bellabo sa for siden:

msb skrev :
Frokost: Omelett med 3 egg og bacon/skinke
Går 20 min til jobben.
Lunsj: STOR salat med diverse - ofte ca 5 karber totalt, eller tre skiver etter oppskriften på Ketolyse-bakemisken og da med fet blåmuggost på.
Middag: Kjøtt/fisk med sopp i fløte og/eller brokkoli.
Kvelds: Mye bacongull, fet ost.

Hei :)
Jeg plagdes litt til å begynne med jeg også, måtte prøve og feile litt før jeg fant min "kode".
Vi er alle forskjellige, og derfor må vi prøve å finne vår vei :)

Tenkte bare å komme med ett eksempel på hva jeg har funnet som "min" vei.
eks. på en dag ( jeg varier en god del )
frokost: 1 egg, 3 skiver bacon m/ ca 50 g variert salat( salat, tomat,agurk,purreløk) .
lunsj: ca 100 g ass. salat. ca 70-100 gr kyllingkjøtt, skinke e.l ( har alltid oljer på salaten)
Middag: 200 g stekt kjøtt med rømmesaus ( ca. 2 toppa ss rømme) 150 g brokkoli og litt ass. salat.
Mellom: ca 50 g nøtter og 3-4 skiver greddost.
Vann: ca 3 liter.
KH: 15-20.

Mine fettkilder denne dagen : olje i salaten, rømmesaus, greddost.

Ønsker deg lykke til, du finner vel "din vei " snart du også tenker jeg.:)

Bee sa for siden:

Signerer de andre som mener du bør begrense "godisen", og så ville jeg ha plussa på en smørklatt her og der om jeg var deg.

Bee sa for siden:

Forresten, hva med Creme Cherie som "godteri" når du føler du vil ha noe godt?

Minni1 sa for siden:

Det skrives så mye bra over her men for min del så er bacongull noe som stopper vekta med en gang.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.