jannemor sa for siden:
Noen som kan hjelpe meg med en vaniljekrem som passer for ketolyse?
Har ikke vaniljesukker i hus, men har fløte og egg og 1 vaniljestang om det kan hjelpe meg på vei? :)
jannemor sa for siden:
Noen som kan hjelpe meg med en vaniljekrem som passer for ketolyse?
Har ikke vaniljesukker i hus, men har fløte og egg og 1 vaniljestang om det kan hjelpe meg på vei? :)
Fnutte sa for siden:
Ta en titt på denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2606&highlight=%2Avanilje%2A
deniz sa for siden:
Hei.
her har jeg en oppskrift som du kanskje kan bruke..
1 vaniljestang
2dl+1/2 dl h-melk(fløte)
3/4 dl fløte
55 g sukrin(eller tilsvarende erstatning)
3 eggeplommer
1/2 ts johannesbrødkjernemel
splitt vaniljestangen skrap ut frøene og ha dette i en kjele med 2 dl melk(fløte) , fløten og sukkererstatning. rør sammen og varm til kokepunktet..
ha resten av melken og johannesbrødkjernemel i en bolle og bland dette godt. visp inn eggeplommene.
Hell 2/3 av den varme vesken i eggeblandingen mens du rører godt med en visp.hell deretter blandingen tilbake i kjelen. la blandingen koke opp og småkoke i 1 min mens du heletiden rører godt med en visp.
ta ut vaniljestangen og hell over i en bolle...avkjøl.raskt...
jannemor sa for siden:
Tusen takk damer :klem:
jannemor sa for siden:
Prøvde den øverste vaniljekremen her,men lagde større mengde og bytta noen av eggene med kun plomme. kjempgodt :ja: ifølge mennen min som er den eneste som har smakt på den enda...jeg venter til imorgen :)
Camillawho sa for siden:
Jeg bruker heistads vaniljesaus (sukkerfri) Og pisker kremfløte som jeg blander i=) Kjempeenkelt! Bruk mindre veske når du lager vaniljesausen bare.:D 8kh i sausen som er laget med 7,5 dl melk, men med 4 dl melk/fløte blir det jo mindre=) Også plusse på kremen da, du trenger nok ikke søte noe ekstra for pulveret er ganske søtt.
Jeg laget amerikansk sjokoladepudding med sånn saus i går.. mmmm=)
jannemor sa for siden:
Så lurt :) Det skal jeg prøve nestegang :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.