< Tilbake til oversikten

Søtningsmiddel

#1

rsy sa for siden:

Sitter å lese i boken til Atkins (slankerevolusjonen)... og der står det at noen av søtningstilsetningene er lov? Er de det? Eller er de ikke?
Tenker da spesielt på aspertam.

RSy


#2

HP sa for siden:

Aspertam virker litt forskjellig på forskjellige mennesker...

Så styr unna det på introduksjonen.

Aspatam har vist seg å dempe ketosen, og faktisk ta folk helt ut av ketose. Så derfor er rådet til alle som er under introduksjonen å styre unna... Det er viktig at kroppen får omstilt... Det er bare 14 dager... ;)

Stoffet kan også gi hodepine, søtsug, og egentlig mye de samme skadevirkningene som sukker. Stoffet er ikke bra, blir til tresprit i tarmen... Tar 2 måneder å bli aspatam-fri etter siste sup'en... ;)

Jeg har klart meg helt uten i 3 uker nå... Anbefales! :D

Jeg anbefaler stevia som søtstoff, det er en urt og har mange gode virkninger utover at den er søt - selges som kosttilskudd i helsekosten, pulver fra KAL er best. Stevia er kalorifritt og påvirker ikke blodsukkeret i noen retning.

Det er bare den jeg bruker, og derfor den eneste jeg har erfaring med.


#3

ayliah sa for siden:

på hva jeg har fått hodepine av!Det kan ikke misforståes..!Jeg drakk pepsi max hele forrige uke..men kuttet det ut nå på mandag!!Ikke drukket...og har ikke hodepine!Søtningsstoff er ikke bra uansett...mener nå jeg!!(men hva gjør man ikke noen ganger for litt "søtt":D


#4

Iset sa for siden:

skulle fantes lettbruser uten aspartam :rolleyes:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.