< Tilbake til oversikten

Skal på leirskole!

Lizzi sa for siden:

Jeg skal på leirskole :) jippi.... første uka av juni.
Nå har noia begynt å melde seg,- hvordan skal jeg gjøre det med mat. På leirskole spiser man jo det man får servert. Har enkelte elever som er skikkelig allergiske mot div matsorter, så da har ikke jeg lyst til å være vanskelig. (eller juge på meg en matallergi)

Hva hadde dere gjort???

Yonah sa for siden:

Ta med deg lavkarbobrød, bedre enn vanlig brød i allefall og kutt ut poteter og pasta fra middagen. Det må jeg gjøre da vi skal en uke på Frambu i juni. Jeg tar med brød , cottage cheese og creme fraiche...

Sesti sa for siden:

Jug på deg en melallergi, og si at du ikke spiser produkter med mel pga det:)

JenJen sa for siden:

Jeg ville sagt noe om insulinresistans jeg :p Eller ta med eget brød og la de veldig ulovlige matvarene ligge :ja: Du kan jo ringe dit du skal og spørre hva de har tenkt å servere, så er du litt forberedt i det minste. Kanskje det er mulig å få salat istedet for potet og ris :) Og om du vil ha full kontroll så finnes det jo ting du kan ta med selv. Smør, Fjordlandsaus, pålegg, majones, ost, kokte egg f.eks.

Lizzi sa for siden:

Takk for tips:)
Kommer nok til å si noe om insulinresistens ja. Heldigvis vet jeg hvor jeg skal og at det er en butikk 50 m ned i gata. Kjærstegutten har sagt han kan ordne lavkarbobrød (fedon) fra jobb som jeg kan ta med. Bunkrer nok opp med enkle matvarer også, og muligens noen Atkinsbarer.
Det er 2 uker til, men jeg får begynne å planlegge ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.