< Tilbake til oversikten

Frustrert

Cathrine83 sa for siden:

Har gått på ketolyse i 4 veker, og har gått ned 6.6 kg, og det er jo kjempe bra, og er kjempe fornøgd selv :). Men jeg kjenner at jeg mangler motivasjon til å fortsette, og det forstår jeg ikke, fordi vekten går jo ned. Og jeg liker jo maten, så jeg sjønner ikke dette. Er det flere som opplever dette??

Gerd sa for siden:

Ganske så normalt :ja: Det er mye det psykiske, omveltningen som skjer :) Alt det nye som skjer. Det kan være vanskelig å ta innover seg... Og ofte sniker det seg inn noe tanker om det er verdt det....
Jeg sjøl måtte jobbe mye med topplokket :ja: Dette med å endre vaner, få nye vaner...

:)

Gerd sa for siden:

Ja, og grattis med flott nedgang :heia: :D

Torkil sa for siden:

Hei
Gratulerer, 6,6 kilo på 4 uker er jo kjempe motiverende. :D
Jeg tror de fleste opplever vektstaagnasjon i perioder. Da kan man glede seg over det som allerede er oppnådd, den gode maten, gleden ved å merke at den daglige mosjon blir lettere og letter, at huden blir penere, at man får mere energi og bedre humør og ikke henge seg opp bare i vekttapet, det kommer skal du se.
Lykke til videre
Torkil :):)

Schmoopy sa for siden:

Jeg leste et sted at hjernen ofte saboterer for oss når man prøver å gå ned i vekt. Hjernen vil ikke at vi skal slanke oss så da tullere den det til for oss.

Så jeg tenkte ikke søren om den skal 'vinne' over hva hjertet vil, så her er det bare å stå i mot;)

arkine sa for siden:

mitt nye motto på lavkarbo/ketolyse,,
forkusere på hva jeg kan spise /glemme hva jeg ikke kan spise
jeg går ikke rundt og er sulten:)
jeg lager mat (noe jeg ikke gjør ellers, da har det gått i brød og lettvinte ferdigprodukter)
kroppen min har det bedre ,,tennenne mine er glatte / ikke ullbelegg på morran ,:D
vekten går ned ,, det tar jeg som en bonus,,:)

mend det tar tid og omvende tankegangen ...:rolleyes:

Bettine sa for siden:

Jeg er faktisk imponert over at dette gir så gode resultater:p. JEg ahr prøvd det meste siste årene, fra rikshospitalets kur og Herbalife. Men ehr er jeg jo mett uten å tenke på mat hele tiden.
Selv startet jeg den 2.2 og har allerede mistet 2.4 kilo. Men jeg må si at jeg skjønner at jeg før har levd på karbohydrat og nå kuttet jeg tvert mandag. (Ingen sjokolade,COLA, Pizza, McDonalds osv) Jeg må nok avruses...men det går såååå greit.
I dag har jeg spist grillskiver med ridder ost smeltet ved siden av med litt agurk og reddik. Nå står der torskhaud og trekker med rogn til. Kan nesten ikke vente. Det er det hele jeg har spist i dag, og er ikke spesielt sulten.
I går kjøpte jeg ketolysestiks og målte og det ble mørk lilla tvert????
Så begynte jeg å lese bruksanvisningen hvor det stod noe om at fikk en lilla måtte en kontakte lege???? :eek: Bør jeg gjøre det?
Eneste utskeielsene jeg har hatt er COla Zero...men ikke spesielt mye. Og i dag kjøpte jeg en mandarin. Skal jeg ned 12 kilo så skal jeg ned 12 kilo.
Litt usikker på hvor fort dette bør gå, burde jeg putte inn mer karbo?
Går vel ikke etter noen bestemt kur, men leser mye av det dere skriver her. Tusen hjertelig takk alle mann...... kvinner ;)
Dere er så oppmuntrende at dette er det beste forum jeg har sett :)

Start dato 2.2.09

Cathrine83 sa for siden:

Tusen takk for oppmuntringene :).

Kitt sa for siden:

Disse ketose- sticksene er i utgangspunktet laget for diabetikere og har de mørkt lilla utslag, er de svææært syke!
For oss på ketolyse/Skaldeman betyr mørkeste utslag ofte at man har drukket for lite de siste timene.
Sticksen gir riktigst utslag om man måler om kvelden 2-3 timer etter siste måltid!

Kan være lurt å velge seg en filosofi og holde seg til den! Frukt er ikke noe vi spiser på ketolyse eller Skaldeman, alt for mye sukker!

Trives du med kostholdet og går ned i vekt er det vel ingen grunn til å endre på noe, så lenge du får i deg det du skal av vitaminer og mineraler!

Nangijala sa for siden:

Cola Zero...ikke brus uten sukker godtatt på Ketolyse-kuren? :rolleyes:

Bettine sa for siden:

Nå ble jeg satt litt ut. Er ikke Cola Zero noe særlig om en vil gå ned?
Da skal jg prøve å la være, men er ikke noe flink med vannet.
Ellers fant jeg en sjokolade i dag (til alle de som diskuterer om sjokolader). kjøpte den på Kiwi. Det var Cloetta sin. Og der stod det sukekrfri. Den smakte godt faktisk. Så den kan være grei å ha når lysten skulle melde seg. Men det går veldig greit uten og...for det meste.
Jeg er begynt på uke 2 og er veldig spent.
Har noen av dere erfaring med Bailaine før-under-etter slanking. Hjelper det?

Kitt sa for siden:

Kunstig søtning kan være partystopper/hindre vektnedgang for noen!
Det samme gjelder jo da sjokkis!

Gikk ned 11 kg på Bailine for 5 år siden. Er utrolig lei meg for at jeg ikke har råd til å prioritere det for ever og alltid! Beste form for "trening" jeg noen gang har drevet med!

Nangijala sa for siden:

Huff, og jeg som er så gla i light brus...heheh

Jabba sa for siden:

Selvfølgelig kan du ta deg et glass cola Zero i ny og ne......men da må du ta konsekvensene med at du muligens opprettholder et sukkerbehov. Jeg drikker Cola Zero innimellom og blir ikke nevneverdig fysen etterpå.....
Tror poenget her er å ikke drikke for mye.....et glass eller to på på lørdagskvelden....også venter du til neste uke før neste glass.....

Carisma sa for siden:

Ja, mye av kuren er jo å bryte ut av gamle rutiner også.

Superleila sa for siden:

jeg har gått på bailine ganske lenge, og det hadde NULL virkining på meg... Dette er par år siden og jeg hadde 25 timer, 2 pr uke og gikk ikke ned noe..

Kitt sa for siden:

25 timer er ingenting!:lol:
Jeg må ha hatt over 200. Noen uker 2 dobbelt- timer!

Som sagt, minus 11 kg og mer enn 57 cm ble borte!

Jeg har fibromyalgi og div gamle skader som gjør vanlig trening til et mareritt, men Bailine var topp!

Tenk å ligge på en benk, lese en god bok og trene! På en gang!:eek:

Schmoopy sa for siden:

200 timer?:eek: Det må jo ha kostet en formue!

Fetpåmidten sa for siden:

Jeg gikk på Bailine for noen år siden, gikk ned 25kg iløpet av den perioden. Grunnen til vektnedgangen var at jeg fikk Atkins-boka og gikk i ketose lenge. Det var veldig hyggelig å ha et sted å dra til og noen som fulgte med på deg, men jeg fikk jo null treningseffekt av selve behandlingene. Men en deilig massasjeøkt et par ganger i uka:p Likevel valgte jeg å holde på en god stund fordi det var viktig for meg å ha den mentale støtten.

Angrer på at jeg brukte penger på det, ville aldri anbefalt noen å gå på det:(

Kitt sa for siden:

Ingen billig fornøyelse, men jeg var heldig også. Arvet timer av en tante som ikke ville mer, fikk gavekort både til jul og bursdag og et ekstra gavekort av min mor som syns jeg var så flink!

Hvem som helst kan si hva som helst!

Jeg elsket det!:love::love::love:

Blueswoman sa for siden:

Jeg går på Bailine nå samtidig som jeg prøver meg på ketolyse. For ca 15 år siden etter en fødsel startet jeg på Bailine for første gang. Jeg gikk på en lavkarbo diett (ikke så dramatisk som ketolyse). På 5 mnd (4 mnd med Bailine) gikk jeg ned 20 kilo, samt at målene endret seg drastisk. Hvis du legger sammen alle målingene (arm, bein mage etc) utgjorde det utrolige 1,5 m e t e r!!
MEn det er med Bailine som med alt annet. Du får ikke så mye gratis. Dvs du kan ikke gå å få behandling 2 ganger i uken og tro at det i seg selv gjør deg smekker. Må nok legge litt arbeid i maten man putter i seg også. Men det strammer godt opp da :)

Fetpåmidten sa for siden:

Herlig!;) vi lever bare en gang - unn deg å prøve det du har lyst (og råd) til å prøve :)

Superleila sa for siden:

Men jeg ble lovet at etter 20 timer skulle det være et merkbart resultat både på klær og på målene hun tok av meg, men gikk opp en kilo og ned kanskje 2 cm totalt... Vart skikkelig skuffet for var veldig klar for at det skulle funke bra og endelig skulle jeg komme meg ned i vekt, men neida.. Også ble jeg gravid og hadde heller ikke råd til å fortsette da.. :rolleyes:

Superleila sa for siden:

Oi, det var utrolig supre resultater :) Mens jeg prøvde bailine spiste jeg sunt og gikk turer i tillegg, det bare funket ikke for meg ;)

arkine sa for siden:

samme her gikk opp en buksestr, jeg da så dette har jeg ikke tro på
om en går ned noen cm , så er det nok fordi en slanker seg samtidig ,,gjør en ikke det så hjelper det ikke
og de målene de tar er jo ikke så lett og ta på samme plassen hver gang

smil! sa for siden:

jeg og har hatt gode resultater med bailine. men det er så himla dyrt og så teite åpningstider hos dem her hos oss.. så jeg sluttet...
men; de har jo en diett i boka si dem også som dem anbefaler folkene å følge... så ja; man må legge om kostholdet sitt også!!! men det hjelper ikke å ta en time i uka.. man må gjøre det ganske intensivt for å få noen gode resultater.. og så bør man fortsette med det etter ønsket oppnådd resultat også.. men slik er det jo med alt! hjelper ikke trene helsestudio til du har nådd målet for så å bare slutte tvert!! alt må jo holdes vedlike :)
men har man råd så syns jeg det var verdt det! enig med Kitt der

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.