< Tilbake til oversikten

Se bort fra GI/GB på ketolyse?

oyoy71 sa for siden:

Har kjøpt boka men ikke lest den ennå. Ville lese litt erfaringer først. Trodde ketolyse var løsningen for meg, men ble usikker når den bare tar hensyn til antall gram karber og ikke GI/GB. Tenkte å lese boka for så å la meg inspirere til å lage måltidene selv. Er veldig glad i kryddret mat og så for meg at indisk mat var perfekt. Hadde da tenkt å erstatte risen med linser. Det var til jeg leste at linser hadde høyt innhold av karber (50g/100). Det var da jeg ramlet innom GI/GB forholdet. Linser har lav GI (26) og lav GB (13), men dette tar vel ikke ketolysedietten hensyn til? Det er også forholdsvis mye karber i løk. Løk er jo hovedingerdiensen i all indisk mat. I alle mine hjemmesnekkrede oppskrifter for såvidt.:_oppgitt:

Gerd sa for siden:

På ketolyse teller vi bare karber :ja:
Og spiser dagens karbe-kvote fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda. Linser er ikke ketolysekost.
Råder deg til å lese boka, da skjønner du fortere hva kuren går ut på :)

Bellabo sa for siden:

Hvis du skal forstå denne dietten så les boka..
Og følg den til å begynne med !

Alle mennesker er forskjellige. Noen får fulltreff med en gang hvis de følger boka, mens andre må finne sin vei.

Her inne er vi mange, mange forskjellige kropper. Noen forstår ikke kuren helt og plages litt... andre spiser for store eller for små posjoner, uten å helt forstå det. Da er det kanskje lurt å veie maten litt.
Andre gjør alt rett, men er fortvilt når kroppen tar en liten "kunstpause" uten at en vil det.

Det er mange kloke hoder her som hjelper til og kommer med gode råd når en trenger det.
Men de rådene som er gitt kan være til akkurat den som plages, og ikke til de som ikke trenger det.

Så Følg boka du... så ser du hvordan dette går,,, Torkil doktoren har veeeeldig mye erfaring så lytt til han i første omgang.

De fleste har det veldig bra i ketose ! Nyt all den gode maten og kos deg.

Ble litt mye dette her, og kanskje ikke helt svaret på det du lurte på :o

Ønsker deg i allefall lykke til

oyoy71 sa for siden:

Fått mine svar. Tror det blir ketolyse for å gå ned, og en mer Fedonbasert vedlikeholdskost. Noen som har erfaring med det?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.