JAAA. Jeg er med. Med ostehøvel. Kan ikke huske at vi hadde smør hjemme, men jeg husker min første slankekur som 15 åring hvor vi drakk den første sukkerfrie brusen som het Pommac. Grusomt mener jeg i ettertid. :D
Lokkebiff - litt off topic dette - men må bare spørre....går du på Skaldemann nå? Eller bare generell lavkarbo? Siden det står "streng Skaldemann" i "boksen" din ....
Jeg spiser generelt etter Skaldeman enda ja.
Men nå skjeier jeg ut om jeg ønsker det (da går det i lavkarbo-godis-oppskrifter som jeg finner her inne :sikle: ) Så kort sagt spiser jeg Skaldeman til hverdags og ketolyse til fest :cool:
Hos oss også :ja: Jeg har lært fra barnsben at det er bare smør som er smør :D (Og det viser seg jo at de hadde helt rett i!)
Jeg tror det faktisk er noe i det. Veit sjøl at de tingene jeg helst ville spist i hele oppveksten, hvis jeg sjøl fikk velge, er omtrent akkurat det som nå heter ketolyse... :rolleyes: Var aldri særlig glad i brød og poteter, men måtte jo lære meg å spise det.
Eksen min og broren skar smør med ostehøvel når de var hjemme hos mora :eek: Det er fortsatt blandt mine topp 5 mest sjokkerende opplevelser :D (De var også nordlendinger... har det noe å si tro? )
Jeg er ikke nordlending ( :snurt: ) Jeg er Tromsøværing :cool:
(Jeg trodde forresten før at dere østlendinger var sørlendinger -liksom alt sør for Tr.heim var sørlandet...:rolleyes: )
Men tilbake til spm. ditt: Tja, det kan vel ha noe å si!? Vi "her oppe" er jo ikke redd for å prøve div. -vi er ikke skvetten av oss.
Og særlig om det skulle kunne sjokkere en Oslo-frøken, da bare må det prøves :D
Men nå lurer jeg jo fælt på hva de andre 4 sjokkerende tingene er... :lol:
Jeg er ikke opprinnelig fra oslo, og regner meg sjøl som relativt herdet, derav enda mer sjokkert :D
De spiste de tjukke smørskivene på brød da, ikke bare maulet de. Og brød med smør på har jeg alltid syns er litt kvalmt, så det kom vel kanskje av det. :rolleyes:
Hehe, ja sidet.. Var vel mest for å understreke at det ikke var det MEST sjokkerende, bare NOE av det mest sjokkerende :D
Min søsters svigermor forsynte seg en gang i et selskap med noen osteskiver på et fat, og skrøt til vertskapet av "den nydelige milde osten". Det viste seg å være meierismør, skåret med ostehøvel for å bli mykt nok til servering.
Tror hun følte seg litt dum, men smaken er jo faktisk nydelig.
meierismør er det beste som finnes. spiste også meierismør bare hos farmor når jeg var liten. i tjukke skiver på flattbrød. nam!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.