Areola sa for siden:
Jeg har kommet over en side jeg ikke helt forstår hva er.. Er dette en sykdom, eller beskrivelse av bivirkniger fra salmiakk, eller hva?? :confused:
www.homeoint.org/books/boericke/am-m.htm
Areola sa for siden:
Jeg har kommet over en side jeg ikke helt forstår hva er.. Er dette en sykdom, eller beskrivelse av bivirkniger fra salmiakk, eller hva?? :confused:
www.homeoint.org/books/boericke/am-m.htm
Alyssa sa for siden:
Det ser ut som det skal være bivirkninger av salmiakk.
Zincite sa for siden:
Ammonium muriaticum er et homeopatisk middel (av salmiakk). Dette er en oversettelse av legemiddelbildet (materica medica) slik det ble beskrevet av Boericke.
Og det er virkningene av salmiakk som beskrives - og det gis homeopatisk ved tilstander som ligner denne beskrivelsen. Trenger ikke ha alle symptomene for å få det middelet :)
Likt kurerer lignende - similia similibus curentur - er en av grunnsetningene for homeopatisk filosofi.
Homeopatiske midler (her ikke salmiakk ufortynnet - men homeopatisk fortynnet og potensert) er testet ut på friske mennesker - så godt det lar seg gjøre. De som er sensitive til vedkommende middel vil få symptomer som noteres - noe som gir et bilde. Vi ser på både hyppighet og styrke av symptomene i forhold til valg av middel. Vet ikke om det var oppklarende eller mere forvirrende :) men i alle fall en liten forklaring.
Huldr sa for siden:
Ah, da skjønner jeg mer, i alle fall. Skjønte en del da jeg leste det også, men tror vel man bør være homeopat for å tolke dette riktig :)
Jeg leste nylig om at langvarig syreoverskudd i kroppen faktisk kan få nyrene til å produsere ammoniakk (da vil urinen bli basisk uten at kroppen er det). Og syreoverskudd henger jo sammen med overvekt, sykdom etc. Så dette virker veldig logisk :)
Areola sa for siden:
Takk, da skjønte jeg det også :)
(Lurte på om jeg hadde fått overdose av salmiakk i lange perioder nå...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.