Kristin_B sa for siden:
Gullet på 3 år har på mystisk vis fått en svær flenge i tunga si!! Et HULL midt i tunga!! :eek:
Prøver å få kontakt med legevakten..men er det egentlig noe å gjøre???
HJELP!!! :hjelp::hjelp::hjelp:
What to doooo?????
Kristin_B sa for siden:
Gullet på 3 år har på mystisk vis fått en svær flenge i tunga si!! Et HULL midt i tunga!! :eek:
Prøver å få kontakt med legevakten..men er det egentlig noe å gjøre???
HJELP!!! :hjelp::hjelp::hjelp:
What to doooo?????
Gerd sa for siden:
ojsann... tunga gror nok av seg selv veldig fort :ja:
Svarer de ikke på legevakta???:eek:
Kristin_B sa for siden:
Joooo..men hun skulle snakke med legen som snart var ledig! Hun trodde ikke det var noe å gjøre!! ÆSJ!! Synes så synd i gullet mitt!!! :hylgrine:
lokkebiff sa for siden:
Blør han mye? Isåfall må det vel syes...
Ellers er det bløtvev og slimhinne, og det leges fortere enn svint!!
Så det går nok bra :o
:klem:
Gerd sa for siden:
jeg mener å ha hørt at tunga er det stedet hvor det gror raskest :ja:
Kristin_B sa for siden:
Ser ut som han har sluttet å blø nå. Er bare et hull som man ser...eh...helt rød guffe inni... blææææh...
Kristin_B sa for siden:
Jeg er en hysterisk mor!! Jeg får helt fnatt når sånt skjer!!
Før i dag slo han haka si så han blødde fra munnen også...offfffff...
Drømmepie sa for siden:
Neimen lille gullet da :klem:
[color=purple][/color]
Det gror nok veldig fint skal du se ;)
Kristin_B sa for siden:
Jeg vil det skal gro NÅÅÅÅÅ :o:o
Pearl sa for siden:
Du er ikke alene om å bli opprørt når det skjer denne type uhell. Jeg tror mødre er bygget sånn at de alltid lider mer enn ungene når ungene har det vondt. Håper du har fått kontakt med legevakten og at de kan hjelpe Gullet ditt. :klem:
Adriane sa for siden:
Stakkars liten!! Jeg husker en av mine -nå voksne- var i barneparken og slikket på metallgjerdet rundt parken. Det var vinter og rimelig kaldt. Tungen frøs fast, hun ble redd og røsket den løs, og noe av skinnet ble igjen på gjerdet.
Tror det gikk fire dager, og så var det greit igjen. Mener å huske at det gikk med mye kaldt spise. Is og brus. Tvi for at det blir raskt bra:)
Kreta sa for siden:
Næmmen stakkar liten da!! Men tunga heler seg selv veldig fort. Og er du i tvil så ta en tur på legevakten:)
Vi hadde en ørliten happening her i dag også, dattern på snart 8 år stod på badet i morges og pusset tennene, så klager hun til meg om at hun har vondt i magen....ok, det går over etter frokost sier jeg, men hun klager mer og har vondt, ber henne sette seg på do for å se om det hjelper....og plutselig forvinner øynene hennes opp i hodet og hun svimer av!!! Holder henne oppe og roper på samboern min som kommer løpende og bærer henne inn på sengen, tok ca 20 sekunder før vi fikk kontakt med henne igjen. Skikkelig guffent. Er glad jeg ikke var alene med ungene:(.
Håper det går fint med 3-åringen din nå da.
Everio sa for siden:
Stakkars liten :klem: Han har nok bitt seg når han slo haka si i dag!?
Håper det gror fort :klem:
Kristin_B sa for siden:
Takk dere!!
Han er stadig i speilet og ser på det...:eek: Nekter å spise is til og med. Synes nok det er ekkelt å få det "inni" tunga..
Kan vel gi han en paracet før han skal legge seg så han får sove godt? Kanskje det gror pittelitt i løpet av natten?? :o
Kristin_B sa for siden:
Jeg så det ikke før i dag, men det er selvsagt sannsynlig. Kanskje han har bitt det opp igjen, at det var det jeg så nå...? Uansett æsj. Og han har det ikke særlig godt nå :o
lokkebiff sa for siden:
Ja, gjør det :ja:
Kristin_B sa for siden:
Og egentlig er han sliten og burde sove nå.. Men han vil ikke drikke noe en gang jo... Ble med en slurk med smelta is... :o
Pearl sa for siden:
Paracet og søvn høres ut som en god ide. :omsorg:
Kristin_B sa for siden:
eller også dvd og teppe i godstolen... åååh...jeg har vondt i hele kroppen på vegne av han.. :o
elian sa for siden:
Uff da.... :o Aldr noe gøy når det er noe med de små... Håper det går fort over og at han er "fit for fight" i morgen :)
Kristin_B sa for siden:
DET håper jeg og...for mor skal på treff :lol:
elian sa for siden:
Ja, DET skal ho :D Uansett om ho er mor til en med høl i tunga eller ei :p
Kristin_B sa for siden:
Jaaa!! Og er det du som driver og sms'er meg?? Kaller meg dustefjerten?? :eek::eek:
Det må jo være du :lol:
lokkebiff sa for siden:
:lol:
vossajinto sa for siden:
Har selv piercing i tunga.. (vet dette ikkje er det samme samme som en liten en med flenge i tungen).. Men både av erfaring og googling som forberering på piercing veit eg at tunga er ein av dei plassene på kroppen som "fixer seg selv"/gror.. SVÆRT fort..
Det er nok heilt greitt å gi han smertestillende.. vil hjelpe mot evt. ubehag han ville kunne føle i løpet av natta.. Gjøre natta mer komfortabler for han og evt. voksne som ville ha måttet stå opp å "fixe problemet"..
Kristin_B sa for siden:
Takk...jeg skal gi han det!! :klem:
Linn H sa for siden:
Jeg beit meg i tungen slik at den bare hang igjen en 1/2 cm på hver side når jeg var 6 år. Det gror sinnsykt fort og man skal ikke gjøre noe med det.
Smertestillende og kroppstemperert drikke (blant annet suppe) var det jeg levde på da.Det går nok bra! :klem:
Kristin_B sa for siden:
Takk Linn :klem: han liker suppe den lille gutten da, så får han få det til frokost og med seg i barnehagen i morgen. Eller bør han ikke gå i barnehagen i morgen? :o
vossajinto sa for siden:
Det burde ikkje være noe problem å sende ham i barnehagen i morgen.. for da vil det nok ha gått over til bare å være ubehagelig i stedet for vodt..
Og det vil sikkert gjøre ungen godt å få tenke på noe annet, leke og bli distrahert i frå såret.. Du kan jo alltids si til barnehagetantene at de heller får ringe dersom han ikkje gjør det så bra..
Smart ide.. Send med suppe.. Så har han noe å spise dersom han føler for å prøve:)
Kristin_B sa for siden:
Håper det gror i rekordfart!! :ja:
Takk vossajinto!! :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.