Fersk torskerogn som er trukket i lettsaltet vann, 0 karber. kan eventuellt stekes i meierismør etterpå. Serveres med masse hjemmelaget remulade og/eller rømme, brokkoli og slangeagurk i eddik med litt sukrin og tabasco. Namm.
Enig - torskerogn er kjempegodt!!! Jeg har imidlertid kun kjøpt på boks - men den er god den også. Også trekker den til seg MASSE meierismør når jeg steker den! Det er kult!
Hyggelig å vekke til livet minner om god mat:) Bokserognen er god den også men den inneholder litt potetmel, det er 5gr. karb i den mens fersk rogn inneholder 0, til gjenjeld kostèrn en formue, jeg måtte ut med 150,- pr kg. Det er sinnsykt. Man skulle bodd nordpå avogtil:) Vi smeltet meierismør sammen med fløte, seterrømme og litt fersk persille, det var ikke så galt det heller.
Koster vel kr 99,- rundt om kring i Oslo nå. Det er dødsgodt!
[color=purple][/color]
Stoore torskehoder er ogå snadder. LOL. Ingen hos meg vil se på når jeg spiser det. Men Sant:)
He he! Det hørtes kremt interessant ut! :lol:
Ei venninne av meg spiser grillede små ørrethoder som snacks i grillsesongen. Er det på samme måte du spiser toskehoder?
For min del blir torskehodet litt for tøfft. Jeg bruker å koke ørret eller laksehoder til hønene mine så bruker jeg kraften som hovedbase i fiskesuppe, da blir alle glade:)
Blåser liv i en gammel tråd, spiste dette for første gang i dag og det var nydelig!! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.